..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şahin bakışlı, ahu gözlü, şirin davranışlı ve tatlı sözlü idi. -Fuzuli, Leyla ve Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Osman Volkan Şahin




20 Ocak 2004
Buyrun Tartışmaya  
Osman Volkan Şahin
"İnsan vatanını satar mı?/Suyunu içtiğin, ekmeğini yediğin/Dünyada vatandan aziz şey var mı?/Beyler bu vatana nasıl kıydınız?"(N.Hikmet)


:BEFA:
 
Geçtiğimiz Temmuz ayında bakanlar kurulunun aldığı bir kararla Irak’taki işgalci Amerikan ordusunun yeni gelecek birliklerle Türkiye üzerinde yer değiştirmesine izin verildi. Daha doğrusu big boss emretti uşaklar onayladı. 1 Ocak itibariyle ülkemize kanlı postalları ve kirli elleriyle işgal ordusu girmiş oldu.
Siz türbanı tartışmaya devam edin.
 
Bu duruma ses çıkaracak ilk dinamik olan üniversite gençliği valilerin ve ya polisin direktifiyle disiplin soruşturmasına uğruyor. Gençlik dünyadan bihaber vatan sevgisini unutmuş kantinde oturuyor.
Tayyip Bayhan’ı destekliyor, önce bunu tartışın.
 
IMF demiş ki “Emekliye falan ne parası? Çiftçiyi de görme. Asgari ücrette abartma. Biraz oyna yeter. Ama sakın patronlardan vergi alma. Aman ha!” Sonra muhatabı basmış kalayı emekliye, “gözünü toprak doyursun” demiş evinde açlık eksik olmayan çiftçiye, asgari ücreti de hani kimse ölmesin açlıktan diye yükseltmiş. Ama en çok da patronlar sevinmiş, “işte ne güzel bir iktidar” demiş. Yani yetmiş milyon insan içinde toplasan bir milyonu.
Siz Gazi’nin meclisteki üniformalı resmini tartışın.
 
Bağımsızlığımızın sembolü meclise birkaç sene önce Clinton geldi konuşma yaptı. Solum diyen de, müslümanım diyen de, vatan-millet-sakarya diyen de O kürsüye yürürken, sonra konuşma sırasında ve sonra kürsüden inerken, ağızlarından akan salyaları gizlemeye dahi gerek görmeden uzun uzun alkışladılar. Türkiye’nin öneminden bahsetti Clinton. Bunlar sevindiler. Daha fazla iş birliği istedi Clinton. Bunlar onayladılar. Sonra ülke F tipi bir ülke oldu, sokağa çıkabilene aşk olsun!. Sonra, önce Afganistan, sonra Irak şimdi kimbilir neresi, işgal edildi. Birkaç gün önce AB’den bir vatandaş geldi. “Uşağımız olacaksanız işte size öğütlerim” başlıklı bir konuşma yaptı. Oturumdan sonra meclis temizlikçileri bol bol salya temizledi akşam. Dikkat edin T.B.M.M. ‘den bahsediyorum.
Siz MGK ne diyorsa onu tartışın. Keza bu durumu gizleyecek en güzel konuyu onlar bulur: Psikolojik Harp Dairesi Başkanlığı’nca.
 
“Eli kolu zincirlere bağlanmış
Vatan çırılçıplak yere serilmiş
Oturmuş göğsüne Teksaslı çavuş
Beyler bu vatana nasıl kıydınız?” (N. Hikmet)
 
Ya siz? Hani derler ya “dibinde top patlasa uyanmaz” aynı öyle gibisiniz. Dedelerimiz de bu gaflet uykusundan diplerinde işgalci topu patlayınca uyanmıştı. Uyandıklarında neler görmüşlerdi ve neler olmuştu?
E vicdansızlar bari bunu tartışın!
 



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Murat Belge ve Demokrasi
Meslek Liseleri Üzerine

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İzedebiyat"ta Modern Zamanlara Uygun Bir Dönem
Türk ve Kürt Bal Gibi Kardeştir
Bir Polemik!
İsa'nın Çilesi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Şair ve Silahşör [Şiir]
Emanet [Şiir]
Kırlangıç'ın Türküsü [Şiir]
Ey Deliler Deliler [Şiir]
İnsanın Kendiyle Zoru [Şiir]
Yazgı [Şiir]
Zaten Beni Sevme Şiiri [Şiir]
Yine Kerem İçin [Şiir]
İdil'in Anısına [Şiir]
Bir İstanbul Şarkısı İçin [Şiir]


Osman Volkan Şahin kimdir?

Kimse bizi yazmaya zorlamıyor. Aksine yazmamamız için uğraşıyorlar bizimle. İyi ya da kötü, inatla yazmak, yazmak, yazmak lazım.

Etkilendiği Yazarlar:
Nâzım Hikmet, Hasan Hüseyin, Attila İlhan, Özdemir Asaf, İbrahim Karaca, Ahmet Telli, Adnan Yücel, Müştak Erenus ve cümle halk şairleri


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Osman Volkan Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.