..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Güzel birşeyin fazlası harika olabilir -Mae West
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Sevgi ve Arkadaşlık > Nur Gayretli




15 Haziran 2004
Ölüme Dalış  
Nur Gayretli
Genç kız sildi gözlerindeki yaşları cebinden çıkarttığı siyah kumaştan mendiliyle…İskelenin ucuna yürüdü,bir demet papatya attı denize.Aldı çantasını ve gözyaşlarını,beraber yürümeye koyuldular hiçbir yere…


:CFBF:
Ölüme Dalış

Bir genç kız var,her sabah kumsalda denize girmeden sadece denizi seyreden,hüzünlü gözlerle…Her sabah,bıkmadan…


“Kuşlar ötüyordu bir başka..Arkadaşım -Ayça- ve ben de dışarıdaydık.Biraz sonra anlaştığımız gibi kumsala gidip,denize girecektik,bizi nelerin beklediğini bilmeden…

Her şey hazırdı ve yola koyulduk.Ayça kafasındaki en sevdiği çiçek olan papatyadan taç ile gelmişti.Yol boyunca konuşup,nefes harcayıp ve bu nedenle de hızımızı azaltmak istemiyorduk.Çünkü bu yaz ilk kez denize giriyorduk.Aslında ondan çok,ilk defa yalnız başımıza denize gidebiliyorduk.Uğruna bir çok şeyden vazgeçip,izin kopararak…

Kumsala vardık en sonunda.Bizim için Güneş bir başka parlıyordu sanki.Deniz ise çarşaf…Hemen üzerimizdekileri çıkarıp denize atladık.Çok güzeldi su.Berrak,serin…Baktığınızda dilediğiniz gibi taşları sayabilirdiniz.O kadar güzel…

Yüzdük,yüzdük…Biraz daha yüzdükten sonra ben çıkmaya karar verdim.Ayça ise sinir olduğu kızlara biraz artistlik yapmak için –yüzme için gittiği yaz okulunda öğrendikleri ile- denizde kalmıştı.

Çıkıp Ayça’nın hava atmak için yaptığı hareketleri izledim.Suya girip taklalar atıyordu –çıkardığı sulardan anlardınız-,balıklama dalışlar yaparak hareketlerini tamamlıyordu.Bu sefer iskeleye çıktı ve balıklama dalış için hazırladı kendini.Hızla suya atladı hemen.Çok iyi atlıyordu,hiç tehlikeli olabileceğini düşünmeden.Bir kez,bir kez daha atlıyordu ve kızlara hava atabildiğini zannederek mutlulukla hareketlerini tamamlıyordu.

Bir kez daha balıklama dalış için çıktı iskeleye ve yine hızla atladı.Ben yine heyecanla izlerken onu,Ayça’nın atladığı yere bir başkasının da atladığını gördüm Ayça’nın hemen ardından.Ama Ayça orayı yüzerek geçmiştir bile diye düşündüm fakat yanılıyordum.Biraz sonra olacaklar bana bunu kanıtlayacaktı…

Bekledim,uzaklara baktım,yüzüp gidebileceği yerlere baktım,ama Ayça çıkmıyordu o denizden!Hemen iskeleye çıktım.İskelenin ucuna varmadan bir kalabalığın toplanmış olduğunu gördüm ve adımlarımı hızlandırdım.
Kalabalığın olduğu iskelenin ucuna vardım ve kalabalığı yararak neler olduğunu görmeye çalıştım.Bir kız yatıyordu.Yaklaşınca karnı ve göğsü çiziklerle dolu kızın Ayça olduğunu şiddetle gördüm.Aman Tanrım!Galiba bir an içimden geçirdiklerim doğru olmuştu ve arkasından atlayan Ayça’nın üzerine gelmiş ve o da balıklama atladığı için Ayça’nın üzerine gelerek dibe sürtünmesine neden olmuştu.Arkasından atlayan kişinin dizleri Ayça’nın boynuna çarptığı için Ayça’nın boynu kırılmıştı ve bu da ölümüne neden olacak olabilirdi!

‘Ne duruyorsunuz ambulans çağırın!’ diye bağırdım bilinçsizce.En yakınım,artık benden bir parça olacak kadar yakın biri,ben bir şey yapamadan kayıyordu diğer hayata…Hafif araladığı derin mavi gözlerine baktım,hala canlıydılar.Bu kadar yaşam dolu biri görmemiştim!’Her şey düzelecek ve biz,biz eskisi gibi olacağız…’dedim filmlerden çıkma bir cümleyle ama gerçek duyguları barındırarak cümlemde.Ambulans henüz gelmemişti ve o sanki sonunu biliyormuş gibi bana ‘Seni öpmek istiyorum.’ Dedi.Hafifçe eğilip onu yanağından öptüm.Sonra ‘Süper bir dosttun,herkese özellikle annemlere selam söyle!’ dedi.Hala dalga geçer bir yanı vardı.Sanırım bu onun son sözleriydi…Çünkü bu sözlerden sonra başı hafifçe koluma düştü ve göz kapakları ağır ağır kapandı…

İşte ben hala ona,iskeleye ve denize bakıyorum…”

Genç kız sildi gözlerindeki yaşları cebinden çıkarttığı siyah kumaştan mendiliyle…İskelenin ucuna yürüdü,bir demet papatya attı denize.Aldı çantasını ve gözyaşlarını,beraber yürümeye koyuldular hiçbir yere…



.Eleştiriler & Yorumlar

:: Roman diliyle öykü
Gönderen: Orkun Levent BOYA / Ankara/Türkiye
21 Mart 2006
Çok güzel bir anlatım tarzın var Sevgili Nur... Okuru, satırlar arasında nefessiz koşturan bu tarz yazıları okumayı seviyorum... Dilerim, başka uğraşların yazarlık yönünü geliştirmene ve ileride çok büyük bir yazar olmana engel olmaz... Çünkü, edebiyatın kaderi bu, "hobi"... Asıl iş var ve yazmak hobi... Duygusal motiflerin kapladığı yazını ve okuduğum diğer yazılarında dikkatimi çeken bir şey var... Öykü yazıyorsun ama roman dili kullanıyorsun. Sanırım iyi bir roman okurusun...Bu, çok akılcı bir yöntem, ilerde roman yazmayı düşünüyorsan ki öyle sanıyorum... Başarılarının devamını diliyor, seni şimdiden kutluyorum... Sevgilerimle... Orkun

:: merhaba nurcuğum
Gönderen: ilkin aygün / Çanakkale/Türkiye
15 Ocak 2005
yazını gerçekten çok beğendim ve beni çok etkiledi fakat bunun gerçek olup olmadığını çok merak ediyorum geliboludan ilkin




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sadece Bir Dolmakalem...
Gizemli Mavi
İnsanlar
Gece Kontrolü
Üç Küçük Sayfa
Kazara
Neden Acaba?
Bunu Biliyor Muydunuz?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Uzanış [Şiir]
Dilimize Ne Oluyor? [Deneme]


Nur Gayretli kimdir?

Ben Nur Gayretli. Tanıtımımı ilk yazdığımda "15 yaşındayım. . . " diye devam eden cümlelerim vardı. Zaman çok çabuk geçiyor. Uzun zamandır yeni şeyler paylaşamadım, ama aklıma bir fikir düştükçe yazmaktan da vazgeçmedim. Umarım yeni yazılarla eskisi gibi devam edebileceğim. . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nur Gayretli, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.