..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her şey ancak sevgiyle satın alınabilmelidir. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > irem




24 Mart 2005
Gümm!  
irem
Neymiş ki bu masal, bu kargaşa... Kaybettiklerimize ne oluyor ki??? Biri değil de bahsettiğim birşey... Artık adını da siz koyun..


:BBID:
[
Ne derdiniz var hayatla?
Ne istiyorsunuz?
Şöyle bir bakın kendinize...Sarf ettiğiniz enerjiye, gözünüzün kestiği yalnızlıklara, değerlerinize...
Bir karşılaştırın. Vicdan muhasebesi değil, yalnızca kıyas!!!
Ne aldınız hayattan ve ona ne verdiniz? Hadi çekinmeyin ve bakın...
Kaç defa döndünüz verdiğiniz karardan? Bir? İki? Üç?
Emin olun sadakatten değil, korkaklıktan hepsi..
Evet doğru kelime bu...
"Artık yapmayacağım" deyip deyip yeniden bakkaldan bir paket sigara alırken bulmadınız mı hiç kendinizi.. Cebinizde konyak şişeleri?
"Hayır konuşmayacağım" deyip de sabahlamadınız mı telefonun başında...
Hadi itiraf edin.. Korkmayın...
Aciziz hepimiz. Bir fırsatını kolluyoruz, irademize yenilmek için sanki...


Bulutların üzerinde geziyoruz bir zaman. Kimdir, nedir, ne oluyoruz umursamadan hem de... Kabımıza sığmıyoruz işte o mutlu olduklarımızla...
Sonra; "GÜMMM!" diye birşey oluyor.
Tam ortamıza faili kendi içinde belli birşey atılıyor. Geri kaçamıyoruz bir iki adım... Öyle, çakılı kendi mezhebinde...
"Hani bağırsam, kurtulacağım. Görülmez birşey var bende" diyoruz.
Hani şimdi siz bu "GÜMMM!" e ne isim verirseniz.. Faili kendi içinde, bir duygu bu. Belki biri, belki de bir nesne..
O zaman anlıyoruz vaziyeti... Bizde birşey oluyordu. Ama olamadı. Sahte sahte gülüşler eklemişiz hayatımıza.
Yok yok gerçekti onlar, sahte filan değildi. O adam ya da kadın, işte her neyse öyle birşey vardı.
Eee şimdi nerede o zaman. Hani, gelse ya. Anlasa ya halimizi...
Gelemez. İşi var, derdi var. Anlatmıyor, ki kimse anlamaz, öylece kabuğunda...
Neden gittiği de belli değildir aslında. Nasıl gidebildiği de..
Ne olacak şimdi?
Bir sıfır yenik miyiz yani...
Sahte miydi mutluluk?
Bulutlar, kabına sığmamaklar...
En önemlisi, boşuna mı gitti harcanan zaman?
Bir düşünün.. Şöyle bir bakın kaybettiklerinize.. Tabiri caizse; tarihinize bir göz atın...
Sayın, hayata bağlılık sebeplerinizi; ama sonunda elinizden kaçırdıklarınızı...
Gerçekten mağlup mu oldunuz?
Kayıplar listesine mi eklediniz onu?
Yoksa esas kazanan mı oldunuz?
Hayatı tanımanıza yardım etti mi, "Daha güçlü nasıl olunur" felsefesini öğrendiniz mi böylece?
Hayatınıza girmişliği olan kaç kişiden, daha önce yalnızca adını duyduğunuz terimlern anlamını etraflıca öğrendiniz örneğin??. Ve kavramın iyi kötü analizini yaptınız içinizde...
"Önemli değil, zaten işime yaramaz " mı dediniz yoksa...
O halde çok şey kaybettiniz...
2005



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İşte Yine Geldin...
Mutsuzluğun Resmi
Hoşgeldin Can Bebek
Emanetçi
Şehrin Ortasında Bir Fil Olmak

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayatın Dipnotları [Öykü]
Duvak [Öykü]
Hayatın Dipnotları II [Öykü]
İstasyon [Öykü]
Zaman [Öykü]
Yitik [Öykü]
Düşünen Gençlik (!) [Eleştiri]


irem kimdir?

Herşey bir öyküdür aslında. . Hiç düşündünüz mü bunu. . . Şu an oturduğunuz yerin bile bir hikayesi var. . . . İşte ben bunu keşfettim. . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © irem, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.