Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe |
|
||||||||||
|
“Ne keser gibi hep kendine yont, ne de rende gibi hep başkalarına... Testere gibi bir kendine, bir başkasına...” diye bir atasözümüz var. 4 işlem de öyle.. Uyanıklar, sadece toplama ve çarpmayı öğrenirler; saf ve aptallar, hep çıkarma ve bölmeyle elindekini, avucundakini başkasına yedirirler. Oysa, adaletten ve hakkaniyetten yana olanlar ise, 4 işlemi birden öğrenip, yeri geldikçe uygularlar. TOPLAMA Hitler, toplama kampındaki Yahudi esirlere “2+2 kaç eder” diye sormuş. Esirlerin hepsi birden “4” diye cevap vermiş. Führer sinirlenmiş ve “Yakın bunların hepsini, böyle toplama kampı mı olur?” demiş. BÖLME Apo da PKK militanlarını toplayıp “2 bölü 2, eşittir kaç?” diye sormuş. Militanlar “1” demişler. Apo çok kızmış: “Siz nasıl bölücü örgütsünüz? Bölünce öyle bir böleceksiniz ki, ortada hiçbir şey kalmayacak” demiş. ÇIKARMA İngiltere eski Başbakanı Margeret Teacher, Falkland Adaları’na çıkarma yaparken, Çıkarma Gemisi’nin komutanına sormuş: “Gemideki askerlerin hepsini adaya çıkarırsanız, gemide kaç asker kalır?” diye sormuş. Komutan “Hiç eksilmez” demiş. Teacher “Aferin” deyip, komutanın rütbesini yükseltmiş. ÇARPMA Hortumcu işadamı, kurduğu bankanın günlük mevduatını 30 ile çarpıp aylık ciroyu bulmak istemiş. Ama öyle bir çarpmış ki, ay sonunda bankanın cirosu mirosu kalmamış. Hepsi, kendi hesabına kaymış. Toplumda başkalarına yontan “rende”lere rastlamak biraz güç de, hep “keser” olmayı yaşam biçimi seçenleri hiç olmazsa birazcık “testere” olmaya ve bazen başkalarını da düşünmeye yöneltebilsek... İşte tüm uğraşımız bu. Şu 4 işlemi adam gibi öğrensek ve yerinde kullansak, mesele kalmayacak da... İşimiz zor... Zor ama... “Rabbena, hep bana” demeye alışanlara da, bu işin hep böyle gitmeyeceğini öğretmek lâzım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mehmet Atılgan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |