..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir deliyle başederken, yapılacak en mantıklı şey normal rolü yapmak. -Herman Hesse
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > jade




11 Eylül 2005
mi Soledad (Yalnızlığım)  
Büyük aşklar sonbaharda yaşanır

jade


mevsimlere karşı korumalı insan kendini.. yalnızlık zamanlarına alışılmaz ama yalnızlık tek dostunuzdur başbaşa kalınca şaşırmadığınız


:BIAF:
Yaz biter, hüzün başlar en incesinden..Üzüldüğümüz tek başına geçen bir yazın daha gitmesi olabilir. Ya da gelecek kışın soğuğunda sizi bekleyen bir sıcak el olmaması. Hayat ne kadar biz idare ediyoruz desek de yalnızken daha çekilmez oluyor . Yazın neşeli güneşinin altında sahil aşklarına özenseniz de, arkadaşlarla geçirilen şamatalı günler unutturur her şeyi. O nedenle sıcak günler o kadar batmaz içinize. Ne de olsa yaz aşkları geçici olanlardır
Büyük aşklar ise sonbaharda yaşanır.

Romanlara filmlere baktığınızda ayrılıkların, acıların, hüznün mevsimdir sonbahar.. Bu kadar gri bir göğün altındayken yalnız olmak da korkutur haliyle.
Yaza başlarken hazırlanıyoruz da esas en çetin mevsime kışa hazırlanan var mı hiç bilmiyorum. Kalbinizin derinlerinde açılmış yaraların,saklanmış anıların ortaya çıkması için zayıf bir anınız olması yeterli biliyorsunuz ki. Uzun, bitmek bilmeyen kış geceleri hayatınızda geçmişi unutturacak birileri yoksa daha zor geçecektir.Anılar kovalar sizi bir odadan bir odaya. O halde bu zor mevsime hazırlanmak lazım.
Nereden esti simdi bu yazı derseniz gecen hafta bir arkadaşım çok güzel bir şey söyledi. Yine aramızda gecen her gün aynı hayatı yasıyoruz konuşmalarının birini yapıyorduk. Bana dedi ki“Ben sadece asık olduğum zamanlarda mutluyum. Karşılıklı olmasa bile olur. Ancak o zaman sorunlarımı,sevmediğim işimi,bana ait olmayan hayatımı görmüyor katlanma gücünü buluyorum.Hayat daha çekilir hale geliyor”..
Aşk bir çok derdin panzehiri aslında. Biz anlamasak da yanı başımızdan geçip gidiyor. Her konuda olduğu gibi kıymet bilmezlik yapıyoruz yine,hayatı sonsuz fırsatları sayısız sanıyoruz şairin dediği gibi. Oyunlara,kaprislere ya da bencilliğimize kurban ettiğimiz bir öykü daha kapanıyor ardına bakmadan.Sonrası mı? Sonrası 60 yaşında ben hiç aşık olmadım ki diyen kendi sesimiz.
Sonrası keşkeli cümleler en acılısından. Sonrası kocaman bir mevsim, beklenen bir başka bahar.
Ama bir gün gelecek yeni bir mevsim kalmayacak yaşanacak. Kayıp giden zamanın arkasından bakakalacağız.Bir kendimiz bir de yalnızlığımız olacak el sallamaya gelen.O halde hüznün mevsimine hazırlanırken bunları da ekleyelim listemize.
Elimize gecen fırsatları ne kadar iyi sahipleniyoruz. İş ,güç, aile derken en büyük enerjimizi birini sevmekten alabileceğimizi unutuyoruz. İşin ucunda sevilme ihtimali varsa gidemeyeceğimiz yol, aşamayacağımız engel olmaz. Ama ayaklarımızın dibine gelen fırsatları da harcıyoruz gecen günleri harcadığımız gibi. Biraz daha özen o halde. Daha dikkatli tutun sevginizin elinden.
Yoksa da kendi ellerinizi bırakmayın emanet edecek birini bulana kadar. Yalnızken pek keyifli geçmiyor güz akşamları.
Peki ne yapalım nedir reçete deseniz var birkaç formül. Yaz henüz elini çekmemişken üstümüzden güneşin keyfini çıkaralım.Neşe depolayalım. Isısı düşmesin kalbinizin.
Yalnızlıkla baş başa kalmamak için daha çok eş dost toparlayalım etrafımıza. Gözlerimizi daha net açalım dünyaya. Anılar sizi kovalamaya başlamadan siz açın defterleri, mektupları,bir kez daha seyredin geçmişi. Sonra kapatın bir başka mevsime kadar.



Yaz boyu sahillerde çekilmiş pozlarınızı asın odanın dört bir yanına. Güneş hep doldursun böylece içinizi. Müzik setine koyun bir güneşe veda hediyesi.
Dinu Lipatti veya Chopin Waltz C minor size tavsiyem. Kapayın gözleri. Bırakın müzik alsın götürsün sizi.


Yalnızlığın keyfini çıkarın bir süreliğine.
Ama bir süreliğine. Şiirler yazın mevsimlerinize.Ya da en kolayını seçin. “Aşık olun.”
Siz anlatın ben dinliyorum….



.Eleştiriler & Yorumlar

:: Seviyorum yazılarınızı.....
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
29 Aralık 2005
Merhaba; Nasıl olduysa atlamışım bu yazınızı.Ama yakaladım.....Severek okudum.Didaktik bir şiir gibiydi.Yaşamam sevinci, umut, neşe aşılıyordu.Seviyorum yazılarınızı.....Sevgiyle kalın....Kâmuran Esen




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşk Tesadüfleri Sever
Kızıl Dolunay
Aşkın? Hali

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ay Dolunay, İmkansız Aşklar Vakti…
Gitmek mi Zor Bu Aşkta Kalmak mı? II
Kaçsam Bırakıp...
Hiçbir Aşk, Hiçbir Ölüm
Yine, Yeniden Uzaklar…
Gitmek mi Zor Bu Aşkta Kalmak mı? I
Zamanın Üstünden Akıp Gitmek
Sevmekten Korkar Olduk?
Yaralı Düşler
Mavi...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yaz Bitti [Şiir]
Amado Mio [Şiir]
Şimdi Her Şey Ben Gibi... [Şiir]
Bir Avuç Kül [Şiir]
Sonsuz Nota [Şiir]
Yorgun [Şiir]
Her Şey [Şiir]
Sen Yokken [Şiir]
Düşlerini Düşlemen Gerekir Sevgilim... [Şiir]
Üç Nokta [Şiir]


jade kimdir?

Düşler dünyası hiç olmaya dair gidişler ve yaşanmış hikayeler. . .

Etkilendiği Yazarlar:
murathan mungan,tuna kiremitçi,kavafis, shakeaspeare sonet leri, monet, balzac,marquis de sade,sahaflarda unutulmuş eserler,halil cibran,


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © jade, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.