Bilinç ruhun sesidir, tutkular ise bedenin. -Rousseau |
|
||||||||||
|
Birlikte düşünelim o halde kimler gidenlerdir ya da neden kalınır her şeye rağmen…. Ne kadar zor sorular bunlar insana değil mi?. Bir şehirden,bir evden,bir mevsimden geçip gitmek gibi öyle kolay değil.. Bir insana ya da sadece bir ilişkiye karar verilmiyor ki. Geçirdiğiniz yıllara,hayatınızın bir dönemine, her şeyine alıştığınız,bir sese, bir kokuya veda etmek söz konusu. Evliyseniz yuva bildiğiniz bir yere,evinize,yatağınıza, emeklerle biriktirip yaptığınız her şeyden vazgeçmek var önünüzde. Bir sonraki sahnesini görebilsek hayatımızın belki daha cesur olacağız. Hani bir film gibi ileri sarsak da doğru mu değil mi baksak. Başka birisi çıkar mı dersiniz?Peki o aratırsa elimdekileri,ya pişman olursam diye düşünmemek elde değil. Yalnız kalma ihtimali, iyi geceler diyebileceğiniz birinin olmaması bile ürkütür insanı. Özgüvenli, cesur olmak gerekir böyle zamanlarda bilirsiniz. Daha önce de denemişsinizdir olmamıştır. Ayrılıklar daha da karıştırmaz mı zaten her şeyi. Sonra kırıldığınız , kızdığınız gelir aklınıza.. Yemek yemesi,gülmesi, bir an o bencillikleri, ya da güzel sürprizleri gelir gözlerinizin önüne. Sonra sabahki bağrışmanız,yıllarca birbirinizi değiştirmek uğruna koyduğunuz her kural,aileler,çocuklar,aldığınız kararlar,unutulan hayaller gelir. Erkekseniz bırakıp gitmeyi yediremezsiniz,bomboş bir ev,bekar masaları gelir gözünüzün önüne. Söz vermişsinizdir, koruyup kollayacak kötü günlerde hep birlikte kalacaktınız.Eğer bir bayansanız tek kalmayı, birlikte var olmaya alıştığınız birini bırakmak,yepyeni daha güçlü olunması gereken bir hayata hazır olmak zorundasınızdır. Zaten çevre hep daha yapıcı olmanızı beklemektedir. Kalmak daha kolaydır çoğu zaman.Gitmeyi denemişizdir zaten.Her kavgada tehdit etmişiz ,bazen bitti demişizdir bir çırpıda.Sonra pişman olup sil baştan denmiştir her şeye. Gecen yıllar boşa değildir o kadar. Çocuklar vardır belki,bakıma muhtaç bir balık, belki küçük bir köpek.. Kim ilgilenecektir onlarla biz yokken?Meyveleri vardır verilen emeklerin. Her aşk bir emek değil midir zaten? Onu düşünürüz geçmişe dalarak,aslında ne kadar iyi kararlar verdiğini,nasıl içten ve güzel güldüğünü,kalbinin temizliğini düşünürüz.. Biz de yapmışızdır hatalar, eksiklerimiz vardır esasında.. “Bir sesini duyarım gözlerim güler, yolun yolumdan geçer sebebim olur….” Bir anı geçmişten veya barışalım mı diyen bir mesaj ile döneriz hayata kaldığımız yerden Yeni bir hikaye yazacak gücümüz yoktur ama mevcut hikaye bizimdir.. Ona sahip çıkar ve bir sayfa daha açarız en temizinden. Hem kim tamamen mutludur ki.. Kimler mi gider? Onlar kendi beklentilerini ve karşının verebileceklerini ölçebilenlerdir,tanımıştır çünkü.. Olmuyorsa olmuyor deyip yeni başlangıçlara cesareti olanlardır. Artık her şeyin sadece zaman kaybı olduğunu görmüştür. Hayatın ise sadece tercihlerden ibaret olduğunu.. O tercihini yapar ve gider.. kendinizde kalmanız dileğiyle…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © jade, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |