..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kurguyla gerçek arasındaki ayrım, kurgunun mantıklı olmak zorunda olması. -Tom Clancy
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > jade




15 Kasım 2010
Zamanın Üstünden Akıp Gitmek  
jade
Her an ensemizde bekleyen zamanın kılıcı, akıttığımız kan gibi yasadığımız her dakika, akıttığımız kan gibi yakıcı.


:BJCG:

Zamanın üstünde akıp gitmek, içinden zamanın geçmediği yeni sözler yazabilmek. Düş görmeye meraklı bedenlerin anlaşılmaz isteklerini doyurmaya çalışmak bir yandan. Bitmeyen isteklerini, hayallerin kovalayıp, gerçeklerin yere yatırdığı binlerce düş, binlerce histeri.
Hezeyan gibi sevdiğim kelimelerle süslemek her bir defteri, her çizgiyi.
Hezeyan, hicran, hüsran ya da binlercesi kopan bağrımızdan, resmeden tüm resmi. İstediklerimden biri ya da binlercesinden birisi bu idi. Defter, çizgi, hicaz ve hüsran dolu satırlar döşeyerek yeni hazlar almak hayattan. Haz ile acının karıştığı yeni iksirler yaratmak her aşktan.
Aşk ; adını silmeye meyilli olduğum kelime. Uzun zamandır deneyip yanılmadığım eski yöntemi yaşamanın.
Ya da yaşatmanın yolu her bir hayatı..
Uzun zaman oldu sarsılmayalı şarkılardan..
Eski anılarla bile avunamaz olmuş, zorlasa bile kalanı olmamışsa maziden, ne yapar insan?
Yeni maziler yaratmak için çabalar bugünden diğerine ve arar bir sonraki kahramanını şarkıların.
Nerede nasıl başlayacağını bilmediği hikaye binlerce kez dönmeye başlar kafasında. Bu satırları yazmak bile mucizedir boş gecen günlerine göre, vakit geçmiştir, kaçış planlanmış, bildiği denklemleri tekrar tekrar etüt etmiştir bu beden. Aynı sahneleri farklı oyunculardan izlemiş, yine gülmemiş yine beklemiştir bir sonraki gösteriyi.
Her şey insanı tanıyınca demiştir yazar.
Ve o, insanı tanımıştır, geri dönüş yoktur artık. Adresler, yataklar, odalar değişse de manzara hep aynıdır baktığı pencerede…
Manzara can sıkıcıdır, aynı kaos, aynı döngü, aynı bekleyişi insanlardan oluşan bu hayat heyetinin. Eskiden ne kadar etkilenirse eskilerden, şimdi o kadar uzaktır anı, hayal, mazi, yaşanmışlık denen , o insanı daha da dibe çeken silsileye. Başına gelen her şeyin sorumlusu iken sevemez artık, (bir zamanlar) içinde kaybolduğu güzel, taze, umut verici anlarını hayatın. Yol sadece ileri giderken daha fazla bakmamalıdır eskimişlere artık. Eskiden olsa gözlerini dolduran yaşanmış, dinlenmiş şarkılar şimdi sadece şarkıdır, olması gerektiğidir artık.
Dinlenen ve biten.
Bir başka hülyaya şevk ettirmeden vakitlice istifade edilen.
Bundan sonraki denkleminde aşkın fazla mesaisi olmayacak gerisinin, an duygu ve iki kişi. Yeterli.
Bellek saklamayacak her rengini gökyüzünün veya düşlerde yeşermiş günün.
Yüzü maziye dalmış o kadınlardan olmayacaktır. Hani aynalardan uzak duran hatırlatır diye bugünü. Sanki saklanıp kalmıştır çekmecesindeki mektuplar misali, sararıp duran o gençlik fotoğrafındaki gibi.
Bir gün daha harcadı, ileride gençliğim diye anacağı o yıkıntıya.
Bir gün daha, gelecek güzel günlere hazırlanmakla harcanmış.
Ya da sadece harcanmış.
Sadece birkaç anı bırakan günleri hatırlamaya mahkûm insan aklı için. Arada geçen ama aynı olan binlerce batışı ve doğuşu güneşin. Binlerce saati başımızdaki akrebin.
Her an ensemizde bekleyen zamanın kılıcı, akıttığımız kan gibi yasadığımız her dakika, akıttığımız kan gibi yakıcı. Eksilen binlerce hücreyle dolu. Eksilen her hücre, bilmediğimiz ama hep hazırlandığımız geleceğe yaklaştırmakta bizi, biz bilmesek de...
Ondandır sadece o büyük günlerle sınırlı gençliğimiz, o büyük anlara sıkıştırılmış belleğimizin odaları..

22 eylül 2009
firenze



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kaçsam Bırakıp...
Kadıncıklar

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ay Dolunay, İmkansız Aşklar Vakti…
Gitmek mi Zor Bu Aşkta Kalmak mı? II
Aşk Tesadüfleri Sever
Hiçbir Aşk, Hiçbir Ölüm
Yine, Yeniden Uzaklar…
mi Soledad (Yalnızlığım)
Gitmek mi Zor Bu Aşkta Kalmak mı? I
Sevmekten Korkar Olduk?
Kızıl Dolunay
Yaralı Düşler

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yaz Bitti [Şiir]
Amado Mio [Şiir]
Şimdi Her Şey Ben Gibi... [Şiir]
Bir Avuç Kül [Şiir]
Sonsuz Nota [Şiir]
Yorgun [Şiir]
Her Şey [Şiir]
Sen Yokken [Şiir]
Düşlerini Düşlemen Gerekir Sevgilim... [Şiir]
Üç Nokta [Şiir]


jade kimdir?

Düşler dünyası hiç olmaya dair gidişler ve yaşanmış hikayeler. . .

Etkilendiği Yazarlar:
murathan mungan,tuna kiremitçi,kavafis, shakeaspeare sonet leri, monet, balzac,marquis de sade,sahaflarda unutulmuş eserler,halil cibran,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © jade, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.