Materyalist bir dünyada yaşıyoruz, ve ben de materyalist bir kızım -Madonna |
|
||||||||||
|
Aşk tesadüfleri sever demiş şair kapağında bir eserin.Aşkın kendisi tek başına bir tesadüfken onun da aynı şeyi sevmesi tezat değildir. Nereden geldiğini bilemediğiniz bir yaz akşamı rüzgarıdır ya aşk.Adını koyamazsınız;meltem mi , lodos mu ,sadece saçlarınızı okşamasına izin verirsiniz usulca.Geldiği gibi gitmesini bekleriz.Sürekli devam edemez ki aynı tatlı rüzgar.Aynı ısı, aynı yön, güneş hızla değil usulca batmaktayken siz kendinizi onun kollarına bırakmış kim olduğunuzu unutmuşken o değişecektir fark ettirmeden. Saçları oynandıkça gevşer bilirsiniz insan, mahmurlaşır, uykudan önceki rahatlama hali gelir, işte tam öyle gevşetir sizi savunmasızlaştırır rüzgarınız. Bu savunmasızlıkta yakalar, kendine alıştırır, esinti bitince her şey normale döner sanıyorsanız yanılırsınız.Bittiğinde öksüzleşmek bundandır.yolun ortasında kalmış, evi, ailesi olmayan kimsesiz çocuklara benzersiniz.Rüzgarınız terk etmiştir sizi.Üşüyorsunuzdur.Artık güneş batmış hep gecedir zaman. Her şey koskocaman bir tesadüfler zinciridir.Planlanmaz.O akşamüstü orada olacağınız belli değildir, akşamın o saati bu kadar güzel olmalı mıdır,rüzgar sürprizdir, sıcaklık tam da istediğiniz gibidir.Her şey başlar.. Kimin hikayesinde planlanır ki aşk.İşte o akşamüstü gibi yakalayabilir sizi. Kime aşık olacağını bilememek heyecanlandırırken,seçememek korkutur.Yalnız kalmakla, olmayacak aşkın içerisine düşmek arasında kalırsınız.Ne kadar bize uygundur ki aşklarımız.Ne kadar bizi yansıtır,ne kadar bize sorun getirmeden yaşar bizimle. Köşeyi dönerken çarpışıp tanıştığınız adam size ne kadar yakındır, yan masanızda işe başlayan bayan ne kadar tamamlar sizi?Ama etkilenirsiniz.Tesadüflerin ardından gelişmesi zevklendirir hikayeyi.Her şey bunun için ayarlanmıştır, bir yerlerde sizi izleyen melekler hatta Eros vardır oklarında hep hedefi atlayan. Romantik-komedi sınıfının filmlerindeki gibi her şey üst üste gelir tanışırlar, aynı banka oturmuşlar,birisinin çantası karışmıştır diğerine sonra her şey karışır aşık olurlar, sonra uyumsuzluklar kendini gösterir ama aşkta ayrım yoktur.Seviyorsanız kabul edeceksinizdir.Onlar da ederler ve mutlu son belirir finalde. Sanırım hepimiz bir tesadüfler halkasının parçası olacağımız günü bekliyoruz.Sanki o uygun insanı ayarlayacak ve yan yana getirecek birileri.Ya da geldiysek de haberimiz yoktur belki. Egomuz içten içe bunu bekliyor, çünkü hepimiz çok özel ve korunan insanlar olduğumuzu düşünüyoruz adını koymasak da.Şu insan egosu da ayrı alem zaten.Bir taraftan sizi itekliyor olmadık hikayelere teşvik ediyor, koşturuyor doyasıya,nabız artmış heyecan en üstteyken de bir anda ipleri çekiyor geri.Kalakalıyorsunuz.Süper ego denilen hain bir anda tüm olmazlıklar listesini getiriyor önünüze.Nerede şimdi bu tesadüfün keyfi, nerede o tatlı rüzgar üstümdeki. Yaş,tercihler,iş ortamı, sosyal seviye derken aşkın adı sınıflar arasında kayboluyor.Şehir hayatında doğrular ve yanlışlar vardır çünkü.Bulunduğunuz hayat koskocaman bir süper egodur üzerimizde.Bu nedendir ki sık sık aşk yaşayanlar, daha ego merkezli, ince eleyip sık dokuyanlar, duygularını doğrular uğruna bastıranlar süper egonun sözünü daha çok dinleyenlerdir. Siz hangi yolu izliyorsunuz?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © jade, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |