..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutsuzluğa düşmeyin. -Charlie Chaplin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Aşk ve Romantizm > Mehmet SALİH




7 Ağustos 2006
Oyun Bitince 1 - 2 - 3. 4. Bölüm  
Mehmet SALİH
Sigarasından derin bir nefes daha çekti. Sigarası da olmasa ne yapardı? Sıkıntılı olduğu anlarda en çabuk sarıldığı tek şey oydu. Günde iki, üç paket kadar içiyordu. Arabasını evinin önüne park etti


:BFAA:

OYUN BİTİNCE!...

1.Bölüm

Sigarasından derin bir nefes daha çekti. Sigarası da olmasa ne yapardı?
Sıkıntılı olduğu anlarda en çabuk sarıldığı tek şey oydu. Günde iki, üç paket kadar içiyordu. Arabasını evinin önüne park etti. Çantasını ve işyerinin yanında ki bakkaldan aldırmış olduğu yedek sigara paketini alarak, arabadan indi. Bu arada arkasına bile bakmadan, yürüdüğü yerde kumanda ile arabasını kilitleyerek, eve doğru yöneldi.

Dış kapının yanında ki zili üç kere kısa zamanlı çaldı.Yine, evine gelmişti.Huzur bulacağı evine.Asansöre binip dördüncü katın düğmesine bastıktan sonra içeride ki aynaya baktı. Eliyle hafifçe saçını düzeltti.Ve aynada gülümsemeye çalıştı. Eve girerken her gün bu hareketi yapar, içeri girdiğinde yüzünde tebessüm olmasına çalışırdı.
Yönlendirildiği yerde durunca, asansörün kapısını açtı. Ve işte küçük kızı ,dünyalar tatlısı Beste karşısındaydı. Kendisine doğru koşan kızını eğilip bir eliyle kucakladı, yanağından öperek içeriye girdi.

Hanımının sesi mutfaktan duyuldu.’’Yanıma, mutfağa gelsene canım, salata hazırlıyorum.’’ Çantasını vestiyere bıraktı, kucağında kızıyla mutfağa girdi. Eğilip , bir buse de hanımına kondurdu. ’’Merhaba ,canım ,iyisin değil mi?’’ dedikten sonra yemek masasında yıllardır oturduğu yere oturdu. Ceketinin sol iç cebinden çıkarttığı çikolataları kucağında ki kızına vererek ‘’ Al kızım,biri senin biri ablanın’’, dedi. Çikolataları adeta babasını elinden kapan kız çocuğu hızla mutfaktan kendi odalarına doğru koştu.

Hep birlikte yenilen yemekten sonra oturma odasına geçtiler. Oturma odasında ki büyük divana uzanırken divanın üstünde duran kitabını eline aldı.Bir yandan kitabını okuyor, diğer yandan da eşine gülümseyerek takılıyordu.’’ Bu gün hiç çıkmadın evden galiba. Yorgun görünmüyorsun da!’’

Çok ama çok mutluydular. Cemal, eşi Fatma ve kızları Türkü ile Beste.
Cemal, birden bire divandan doğruldu ve ben balkonda bir sigara içeceğim dedi. Mutfaktan balkona geçerken sigarasını yaktı. Çocuklarına zarar verir diye kesinlikle içeride sigara içmezdi. Buna karşın küçük kızı yine de astım olmuştu.

Bir yandan sigarasını içiyor diğer yandan düşünüyordu. Çok iyi bir ailesi vardı.Fakat, bu işlerde ki
kötü gidiş gittikçe hızlanıyordu. Adeta, iflas denilen acı son yaklaşıyordu. Ne yapabilirdi, bilmiyordu?Nakit para ihtiyacı her geçen gün artıyor. Ödemelerini şimdiye dek hiç aksatmamasına karşın her defasında daha da zorlanıyordu. Artık, para isteyecek çevresinde kimse de kalmamıştı.Herkes diye tanımlayabildiği tüm kişilerden neredeyse borçlanmıştı. Bu durum, her geçen gün işe gitme şevkini kırıyor, kendi işyerine istemeyerek gitmesine neden oluyordu. Kurtarıcı olarak gördüğü kredi kartları da dolmuştu. Ancak, ödemelerin asgarisini yapabildiğinden sürekli büyüyen bir borç faiz sarmalına da girmişti. Her ne kadar eşi Fatma’ya bunu hissetmemeye çalışsa da geceleri uykusuzluğun ,sabahlara kadar salonda volta atıp da sonra balkona çıkıp sigara üstüne sigara içmesinin dikkat çekmemesinin de olanaksız olduğunu çok iyi biliyordu. Bu iş sıkıntısı nedeniyle panik ataklarda başlamıştı. Geceleri birden bire sıkıntıyla uyanıp yataktan çok hızlı şekilde kalkıyordu.

2.Bölüm

Fatma ise bu olanlara bir anlam veremiyordu. Eşinin bir sıkıntısı olduğu belliydi.Ama; parasal olduğunu ve bu kadar büyük olduğunu bilmesinin olanağı yoktu. O kocasının parasal sıkıntılardan çok başka bir kadınla ilişkisi olduğunu düşünmeye başlamıştı. Çünkü, bir memur kızı olan Fatma,
son derece eli sıkı, bütçesini çok iyi kontrol edebilen bir yetkili memur olan babasının hiç parasal sıkıntı çektiğini görmemişti. Evet, öyle hiçbir zaman aşırı bir harcama da bulunmazlar ama hiç de
fena durumda değillerdi. Cemal, nerdeyse tam yirmi gündür ona elini bile sürmemişti. Evet, her sabah işe giderken ve akşamları geldiğinde çocukları ve kendisini muhakkak öperdi. Sabahları da
eşini uyandırırken öperek uyandırırdı. Her zaman çok nazik ve güleç olan Cemal , neden bu kadar düşünceliydi?Neden, artık kendisine eskisi kadar ilgi göstermiyordu? Bütün bunları düşünür iken aklına başa bir kadından başkası gelmiyordu. Sırrını paylaştığı çocukluk dan beri arkadaşı olan Nagehan , ona bazı dişiliğini öne çıkaracak,romantizmi arttıracak önemli öğütlerde bulunmuştu.
Fakat, Cemal tüm bunlara karşı da çok fazla olumlu tepki gösterememişti. Fatma’nın ne seksi iç çamaşırları giymesi ne mum ışığında( çocukların anneannesine gönderildiği bir gecede) güzel bir müzik eşliğinde en sevdiği mönüden oluşan bir yemek, Fatma’nın istediği ilgiyi sağlayamamıştı. Artık, kesin başka bir kadın olma düşüncesine saplanmıştı.

Ve yine sabah olmuştu, nihayet. Cemal için çok uzun gecelerden birisiydi. Yine, gece diğerleri gibi geçmişti. Tek farkı bu gün cumartesi olduğundan bankaların kapalı olması nedeniyle çek ödemeleri yoktu. Cumartesileri biraz daha geç gider, çocuklarıyla ilgilenmeye bayılırdı. İşe gidip, küçük tahsilat ve ödemelerini gerçekleştirdikten sonra işyerini saat 15.00’ te kapatır ve eve gelip çocuklarıyla markete giderdi. Sonra da hep birlikte çok pahalı olmayan içkisiz yerlerde yemek yerlerdi.

Cemal, adeta sürekli uykusuzluktan dolayı yorgun ve halsiz olarak uyandı. Ilık bir duş aldıktan , sakal traşı olduktan sonra aynada bir-iki dakika gülümseme çalışmaları yaptı. En azından gülümsüyor görünüyordu. Birazdan ,önce eşi olmak üzere tüm aile bireyleri kahvaltıda buluştular. Cemal, sahte gülümsemeleri ve her sabah espri olsun diye artık çocuklarının ezberlediği Temel fıkralarını anlatıyordu. Çocuklar, babalarının kendileriyle şakalaştığını ve artık alışmış olduklarından sadece gülerek tepkide bulunuyorlardı. Cemal, eğlenceli bu kahvaltıdan sonra saat 10.00 gibi evden ayrıldı.

İş yerine girişte de yine neşeli görünmeye çalışıyordu. Her sabah ki gibi kahvesiyle , bir sigara daha içtikten sonra , ’’ Ben biraz çarşıda ki yeni açılan ticaret merkezin de dolaşacağım, cep telefonuma yeni batarya alacağım ‘’dedi. İş yerinden yürüyerek hızlı adımlarla çıktı. Amacı telefonuna batarya almaktan çok kafasını dağıtmaktı. Ticaret merkezine girdiğinde kafasında ki düşüncelerden dolayı
ne kadar yürüdüğünün farkında bile olmamıştı. ’’Ne kadar çabuk geldim, tahminimden daha yakınmış ‘’ diye düşündü. Üst katta ki elektronik bölümüne çıkmak için , yürüyen merdivene binmişti ki!.. Birden birinin seslenmesini duydu.’’ Cemal, Cemal’’. Sesin geldiği yöne baktığında kısa siyah saçlı, mavi iri gözlü ve de çok şık bir kadın gördü. Sarı, yakası oldukça dekolte bir gömlek ve çok canlı pullarla süslenmiş bir jean giymişti. Kısa saçlarını yine sarı renkli bir saç bandıyla uyumlu bir şekilde renklendirmişti. Bir yandan bu şık bayanı süzüyor, bir yandan da kendisini çok iyi tanıdığı belli olan hanımı hatırlamaya çalışıyordu. Cemal bu düşüncelerde iken bayan birden Cemal’ a sarıldı ve yanaklarından samimi bir şekilde öptü!...

3.Bölüm

Cemal, beni hatırlayamadın mı yoksa, ben Esra. Hani, lisede sınıfta senin bir sıra arka da oturan Esra ... "Cemal,hala hatırlamadın mı?"dedi. Adam iyice karışan kafasını toparlamak için iyice bir silkindi.Birden "Evet, Liseden" diye ekleyiverdi. O an da gerçekten hatırlamıştı.Aynı sınıfta arkasında ki sırada oturan o çirkin kara kız, nasıl bu kadar güzelleşmişti? O kadar sessiz,çekingen kız nasıl bu kadar girişken, fıkır fıkır birisi olabilmişti. Ama yıllar her şeyi öyle çabuk ve acımasız değiştirmişti ki!.Bir tesadüf ,sadece basit bir tesadüf gibi görülen bu durumun Cemal’ in hayatını ne kadar ve nasıl değiştireceğini , Cemal de bilemezdi.

Cemal "Çıkaramadım seni, çok ama çok değişmişsin" diye konuşmasına başladı. Hala, şaşkındı.
Esra; "Sen de hiçbir değişiklik yok ,hala yakışıklısın, tıpkı okulda ki gibi.’’ ‘’Benim gizli ilk aşkımdın sen ,hiç anlamadın ama." diye devam etti. Hemen, yürüyen merdivene en yakın bir yerde ki pizza salonuna geçip, masada konuşmaya devam ettiler.Esra da Cemal gibi evlenmiş bir erkek çocuğu olmuştu. Cemal, Esra’nın yine ortak lise arkadaşlarından olan Rıdvan’la evlendiğini öğrenmiş ve çok şaşırmıştı. Liseden sonra iç mimarlık okumak için İstanbul’a giden Cemal, okuldan sonra da İstanbul’a yerleşmiş ve mimar olan , fakat çocuklar doğduktan çalışmayan Fatma’ y la evlenmişti.

Uzunca bir süre sohbet ettikten sonra Esra ‘la cep telefon numaralarını kayıt ederek ayrıldılar. Cemal, Esra’ dan çok etkilenmişti. Bu çok bakımlı, oldukça güzel ve hoş kadından zaten etkilenmeyecek erkek yok gibiydi. Aradan geçen günlerde Esra , Cemal’ in aramasını beklemeden Cemal’ i aradı.Bu aramalar gittikçe sıklaştı. Artık, Cemal’ le Esra birbirlerine iyice yaklaşmışlardı.

Bir akşam üstü, Cemal bürodayken cep telefonu çaldı. Arayan yine Esra idi. Bu akşam , buluşmak ve konuşup dertleşmek istiyordu. Cemal, Esra ile buluşacakları Esra’ nın evine yakın kafeye doğru gitmek için , akşam bürodan biraz erken çıktı. Kafeye geldiğinde kafenin teras bölümünde oturan Esra’ yı görünce, sevinçten gözleri parladı. Esra’ yı öptükten sonra oturdu ve gülümseyerek.’’ Merhaba, tatlım.Ne oldu ,bu kadar acil görüşecek ?’’ dedi . Esra , ‘’Cemal, dayanamıyorum artık. Rıdvan, beni aldatıyor. Daha önce sana hiç bahsetmemiştim. Ama, artık gücüm kalmadı. Hiç hoş bir şey değil yaptıklarım,ama; tam bir aydır cep telefonunda ki gelen kısa mesajları izliyorum. Serpil diye bir iş arkadaşı var. Ondan sürekli aşırı samimi mesajlar geliyor.’’ , dedi. Son cümleyi tamamladıktan sonra birden önce sesi değişti . Sonra birden kendini daha fazla tutamayarak, hıçkırıklara boğulmuşçasına ağlamaya başladı.
****** BİTMEDİ *******



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın aşk ve romantizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kır Kahvesinde

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mor Menekşe
Ne Kadar Ekmek, O Kadar Köfte!
Saat 03. 00. Aşkım!..
Arabamı Verin Kardeşim!..
Umutlar Yeşerirken

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Nice Yıllara Gülüm!.. [Deneme]
Allah'ım Ben Ne Kadar Şanslıyım!.. [Deneme]
Özgürlüğümün İlk Adımına... [Deneme]
Elliyi Devirmek [Deneme]
Bir Tebessümle Başlar Her Şey!.. [Deneme]
Seninle Gurur Duyuyorum, Kızım... 2 [Deneme]
Neşem Hep Beş Dakika [Deneme]
Uyan ve Gülümse! [Deneme]
Çeyrek Kalayı Hissetmek... [Deneme]
Sevgi Üstüne Düşünceler... [Deneme]


Mehmet SALİH kimdir?

Yazabilmek özgürce,limitsiz. . Ama,kırmadan sadece sevgiyle. Art niyetsiz,kavgasız bir yaşam dileğiyle

Etkilendiği Yazarlar:
Kamuran Esen, Uğur İzzet Karakoç,Funda Bilgili ve tüm izedebiyat ailesi


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mehmet SALİH, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.