Yaşam ciddi, sanat neşelidir. -Schiller |
|
||||||||||
|
"SAAT 14.00” (Senaryo: Orhan TURAN 2006-Afyonkarahisar ) TREDMAN Buluşma saatleri 14.00 olan iki aşığın, aynı yerde farkı günlerde, her zaman saat 14.00’da buluştuklarına şahit oluyoruz. Özellikle kız saat 14.00’da buluşma yerinde hazır bulunur. Son buluşmasında çocuk kıza evlilik teklif edecekken, kıza telefon gelir ve kız gider. Çocuk bu teklifini sonraki buluşmaya erteler. Son buluşmada, çocuk yanına evlilik teklifi etmek üzere yüzük de alır. Ancak buluşma yerine gittiğinde saat 14.00’da kızın gelmediğini görür. Oysa aynı saatte kız da buluşmaya yetişmek için koşar. Karşıdan karşıya geçerken saatine bakan kız saat 14.00’da kazada ölür. Çocuk bundan habersiz olarak üç dört gün yine her zaman ki gibi saat 14.00’da buluşma yerine gider. Ancak kız yoktur. Sonra, kızın, son buluşmada, acele gitmesi gerektiği gün, trafik kazasından öldüğünü öğrenir. Öykü, çocuğun, kızın mezarı başında alyansını bırakarak yaptığı evlilik teklifi ile biter. Sahne 1 / Dış / gün Saat Sahnesi Erkek, sanki saate hemen önce bakmış ve kolunu aşağıya doğru indirir. Bu sırada kadraj, yan profilden görüntüleyecek çerçeveye gelir. Sahne 2 / Dış / gün Buluşma Yeri Erkeğin arkasından gözleri kapatılıyor. (ben kimim sorusu sorulur gibi) Alıcıda sadece yüz, eller vardır. Aynı kadrajda ellerin, gözleri kapatmasıyla birlikte, erkeğin yüzünün gülmesi ve ellerini, gözlerindeki ellerin üzerine koyması bir olur. Ekran karartılır. Sahne 3 / Dış / gün Buluşma Yeri Alıcı, 5 metre kadar mesafeden kayıt yapar. Açı iki karakteri de boydan alacak genişliktedir. Aynı buluşma yerinde kadrajda boş görüntü. Sağdan erkek, soldan kadın ekranın ortasında buluşuyor. Erkek, arkasına gül saklamıştır. Arkasında gül demeti olduğu halde birbirlerine eşit adımlarla yaklaşırlar. Çocuk, kadınla yakın mesafeye geldiğinde gülü kadına uzatır. Sahne 4 / Dış / gün Buluşma Yeri Alıcı, portre açısıyla konumlandırılır. Her ikisinin de, yandan yüz kadrajı. Yüzlerde mutluluk ifadesi belirir. Ekran karartılır. Sahne 5 / Dış Gün Alıcı, baş ile kemer seviyesinde kadrajlanır. Açı yan profildir. Erkek ayakta bekliyor. Kolunu kaldırıyor saate bakıyor Sahne 6 / Dış Gün Buluşma yeri Alıcı, çocuğun sol kolunu alacak şekilde konumlandırılır. Koldaki saate odaklanmıştır. Saat görüntüsü verilir. Saat 14.00… ekran karartılır. Sahne 7/ Dış gün Buluşma yeri Erkek ayakta bekliyor. Yan profilde… Kolunu indiriyor ki karşısında kadın ona gülümseyerek bakıyor. Bakarken de başını biraz eğip, tebessüm edip. Elini açarak “merhaba” gibisinden bir mimik kullanıyor. Ekran kararıyor. Sahne 8/ Dış gün Buluşma yeri Konuşuyorlar. Kızın telefonu çalıyor. Acil gitmesi gerekiyor. Sonra görüşürüz gibisinden ayrılıyorlar. Çocuksa “dur önemli bir şey söyleyeceğim” der gibi bir pozisyonda kalıyor. Ekran kararıyor. Sahne 9 Dış Gün Buluşma yeri Alıcı çocuğun cebindedir. Alyansı veremediği için üzgün olduğu izlenimi yaratmak için. Cepten alyans çıkar. Bir süre avuç içinde durur. Sonra yumruk sıkılır ve ekran kararır Sahne 10/ Dış gün Ev Erkek hazırlanıyor. Elbiselerini giyerken… Sahne 11/ Dış gün Ev Kapağı açık alyans kutusunun kapağını kapatıyor ve alıyor Sahne 12/ Dış gün Ev Ayna karşısında saate bakıyor. Sahne 13 / Dış Gün Buluşma yeri Saat görüntüsü verilir. Saat 13: 55 ekran karartılır. Ekran kararır. (Ek sahne: Çocuk hızla Alıcı açısından çıkar) Sahne 14 / Dış Gün Buluşma yeri Cadde Sıkı bir koşma sahnesi. Bu koşma sahnesi verilirken, Alıcının önüne araçlar ve insanlar girebilir. Yani çocuk bazen görünüyor, bazen de görünmüyor. Sahne 15 / Dış Gün Buluşma yeri Alıcı erkeğin geleceği yere kuruludur. Sanki koşma eyleminin bittiği noktada durmakta ve çocuk, Alıcının önüne geldiğinde koşuyu, (yani varacağı yere gelmiş olacak) tamamlamış olacaktır. Tam Alıcı önüne geldiğinde, saatine bakar. Sahne 16 / Dış Gün Buluşma yeri Saat görüntüsü verilir. Saat 14.00… ekran karartılır. Sahne 17-18-19/ Dış Gün Buluşma yeri Çocuk 3 gün ayrı ayrı buluşma yerine geliyormuş gibi. Buluşma yerine doğru gelir. Her gelişte ekran karartılır. Giyim farklıdır. Saat 14.00 imgesi opecitisi düşük şekilde görüntü altına konur. Amaç şudur ki, “3 gündür buluşma yerine geldim. Saat 14.00 geçti ama sen yoktun” Sahne 20/ Dış Gün Buluşma yeri Boydan çekim yan profil. Elinde gül vardır. Adamın başı yerdedir. Sahne 21/ Dış Gün Buluşma yeri Yakın kadraj. Başını kaldırır. Gözleri ufka bakar. Hüzün ve acı. Ağlamaklı bir göz doluluğu vardır. Gözünü kapadığı anda. Gözünden damla güle düşer. Sahne 22/ Dış Gün Buluşma yeri Alıcı gülde… Gözyaşı güle düşerken. Sahne 23/ Dış Gün Mezarlık Alıcının kadrajında sadece bir gül vardır. Açı genişlemeye başladıkça, gülün yanında kapağı açık alyans belirir. Açı genişlemeye devam eder. Daha geniş açıda ise arkasını dönmüş ağlayan (omuzları titrer) erkek görünür. Açı genişler. Kadraja mezar da girer. Mezar taşında kızın fotoğrafı da vardır. Ekran kararır BEKLENMEDİK SAHNE Burada, sahne 15’te yer alan “Çocuğun koşma sahneleri verilir. Ancak bu görüntü verilirken de şu yapılmak istenir. Kız o saatte gelememiştir. Çünkü saat 14.00 buluşmasına yetişmek o da koşmaktadır. Ve saat 14.00’da trafik kazası geçirir. Son mezarlık sahnesinde açı genişlerken bu görüntüler de arada kesitler halinde sunulur. Ek sahne olarak, kız karşıdan karşıya geçerken saatine bakar, saat 14.00’ı gösterir ve araba çarpar. SON
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Orhan TURAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |