..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sorularla dolu bir kitap... hiçbir zaman eksiksiz olamaz. -Robert Hamilton
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > neslihanca




19 Şubat 2007
İnsanlar ve Kar Taneleri  
insanlarla, kar tanelerinin ortak noktaları

neslihanca


insanlarla, kar tanelerinin ortak noktaları anlatılması


:AIIG:
İNSANLAR VE KAR TANELERİ

Cam vuran kar taneleri hızla yere düşüyordu. Bense uzaklara dalmış düşünüyordum. Kar tanelerinin şekillerini ve ne kadar farklı oluşunu.

Geçenlerde bir yerde bir yazı okumuştum. Kar tanelerinin hepsi de farklı şekillerdeymiş. Yıldız gibi olanlar mı dersiniz, yoksa salkım saçak olup her tarafından dalları çıkanlar mı.

Özellikle kuyumcular bu modellerin peşindeymiş. Altın tasarımında kullanılan, bu modeller çok tutuluyormuş. Gerçekten o kadar güzel, orijinal modeller ki insanın hayran kalmaması içten bile değil.

Bir an da insanlarla, kar taneleri arasındaki benzerlik takıldı aklıma. İnsanlarda dış görünüş olarak birbirine benziyordu, iki kulak, iki göz, bir ağız. Ama derinlemesine inildiğinde aralarında o kadar çok fark vardı ki. İkiz olan insanlar bile birbirinden farklıydı. Hiç bir şekilde iki insan birbirinin aynısı olamıyordu. Fikir olarak ve düşünce olarak da böyleydi bu. İki kardeşe bakın, birbirinin aynısı olamıyor, olsa bile nereye kadar?

Dışarıda yağan kar taneleri, yığınlar oluşturmaya başlamıştı. Güneş çıktığı zaman hepsi eriyecek, buharlaşacak, bulutlarda buluşacaklardı. Yine bir gün, havaların soğuduğu bir zaman, tekrar şekiller alacaklardı bin bir çeşit, yeryüzüne düşeceklerdi, pamuk gibi. Bizde camdan bu güzelliğe bakıp, hüzünlenecektik.

Nisan yağmurunun ömrü kadar değil miydi, kar tanelerinin ömrü de?

Kendimi düşündüm sonra, bende kar taneleriyle aynı yolu takip etmiyor muydum? Doğmamıştım bir bahar günü, yağmurların yağdığı, bir nisan günü. Ben de diğer insanlardan farklı değil miydim kar taneleri gibi, beni onlardan ayıran özelliklerim yok muydu? (Parmak izim gibi.) Benim ömrümde bir nisan yağmurunun ömrü kadar değil miydi? Bir gün bende geldiğim toprağa geri dönmeyecek miydim? Benim toprağımdan da başka insanlar yaratılmayacak mıydı?

Kar tanelerinin evrendeki döngüsü ile insanoğlunun döngüsü, ne kadar da aynı değil miydi? neslihan





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sanatçı
Yalnızlık Üzerine
İlyas Halil
Okumak Üzerine
Umut Nerede?
Umudumla Kiraz Ağacım
Yazmak Üzerine

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Fahir Atakoğlu
Sanatçı Olmak
Piyano İle Mehteran
Dünyayı Döndüren Neydi?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Papatya [Şiir]
Dar Sokaktaki Sessiz Çığlık [Öykü]
Biraz Mutluluk [Öykü]
Göşyaşıyla Mutluluk Kahkahası [Öykü]


neslihanca kimdir?

seyahet etmeyi seven, yazma tutkunu bir insan. . . . . . .

Etkilendiği Yazarlar:
tolstoy, kafka, balzac, hermann hesse, ahmet altan


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © neslihanca, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.