Düþünce dilden, dil düþünceden doðar. -Platon |
|
||||||||||
|
Hüznüm içime öyle bir aktý ki, sormayýn, yetiþmesi için, Kendisine teslim edilen sabi, aðzý, burnu kan revan içinde görünce, pürmelâl oldum. Duramadým, mazi derinliðimde gezerken, Takati her geçen gün azalan parmaklarýmla, Düþüncelerimi; “izedebiyatt” sakinleriyle paylaþmak istedim. O çocuðun þahsýnda, Filistin, Irak, Afganistan, Somali, Etiyopya ve ülkemin çocuklarýnýn, Çocuk yuvalarýnda, pansiyonlarda, yaþadýklarýný andým. Cehalet elçileri, vasýtasýyla idraki kesilmiþ, Þefkati duygusunu kaybetmiþ, emanetlerimiz, Bulunan çocuklarýmýzýn, yaþadýklarý, hazin, ibretamiz, Niteliðinde ki, yüreðimizi çalkalayan bu sahneler, Efendimizi, gönlümüzün gülünü, gözyaþlarýmla hatýrlattý. Oysaki bizlere öyle güzel bir örnek olmuþtu ki, Mescitte hutbe irad ederken, sevgili torunu yanýna çýkar, Kâinatýn efendisi dayanamaz, hutbeyi yarýda býrakýr, Sevgili torununu aþaðýya indirerek, tekrar hutbesine devam eder. Rahmet peygamberine yabancý kaldýðýmýz sürece, Bu ve benzeri trajik vakalarý görmek zorunda kalacaðýz. Erkek çocuklarý kesen, kýz çocuklarý hiç acýmadan gömen, Yine gaflet deryasýnda yaþadýðýný zanneden biçarelerdi. Efendimiz, gönlümüzün sultaný, Peygamberimiz, Maksut için yaþamayý, vuslata koþmayý, o öðretmiþti. Ama þimdi; Arzý mekânda hayatýný idame ettiren bir âdemoðlu, Yaratýldýðý hilkat üzerine hayatýný idame ettirmesi aslolandýr. Âdemin sulbü ve meþrebi, sosyal ve psikolojik analiz gerektirir. Âdem mükellef oluncaya kadar elbette ki masumdur. Sabiliðin cazibesi bir emanet olarak masum, Ve þefkate muhtaç olmasýyla baðlantýlýdýr. Yaþamak, mutlaka bir adam olmayý gerçekleþtirmez. Adam olmak için kanaat sahibinin niyeti, Cehdi, idraki ve inkiþafý mutlakýyet gerektirir. Sosyal þartlar kapsamýnda var olan, yaþanýlan mekân, Çevre ve fiziki alt yapý, güç ve imkânlar, Tamamlayýcý unsurlarýn, önemli göstergelerdir. Bilinç; akýl, bilgi, muhakeme ve tecrübe neticesinde oluþan idraktir. Ýnsanlarýn, bir düzen dâhilinde, yaþamalarý için, Disiplin ve asayiþin asla, ihmal edilmemesi gerekir, Zira gücün olduðu yerde yarýþ ve rekabet asýldýr. Kabul ve ret bilinç dâhilinde ve görsel olduðu için, Tercihlerin farklý olacaðý muhakkaktýr. Çünkü zevkler kültürlere göre anlam kazanacaðýndan, Tercihlerinde farklýlýðý kaçýnýlmaz olacaktýr. Doðruyu bulmanýn, gerçeðe koþmanýn temel koþulu, Rehber, akýl, bilgi ve tecrübelerdir. Mustafa Cilasun
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Mustafa Cilasun, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |