..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir insan bir kaplanı öldürmek istediğinde buna spor diyor, kaplan onu öldürmek istediğinde buna vahşet diyor. -Bernard Shaw
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Doğa ve Uzay > eyyüp yıldırmış




9 Ocak 2009
Darwin' İ de mi Allah Yarattı  
eyyüp yıldırmış
Ortaya ilk atıldığı andan itibaren hep tartışıla gelmiştir; Evrim varımıdır yok mudur? Bu sizin bakış açınıza ve baktığınız konuma göre değişebilir. İnanabilirsiniz yâda inkâr edebilirsiniz...


:BCEE:
Ortaya ilk atıldığı andan itibaren hep tartışıla gelmiştir; Evrim varımıdır yok mudur? Bu sizin bakış açınıza ve baktığınız konuma göre değişebilir. İnanabilirsiniz yâda inkâr edebilirsiniz. Kimse zorla size atalarınızın *Darwin’ nin öngördüğü gibi maymunlardan geldiğini zorla kabul ettiremez. Bu fikre bilimsel bir varsayım der inanmasanız bile saygı gösterirsiniz. Ben burada işin bilisel veya dinsel açıklamasına değinmeyeceğim. Ama Darwin o zamana kadar tüm büyük dinler ve mensubu olduğu Hıristiyan kiliselerinin tarafından ileri atılan ***“Yaratılış” inancını büyük baskılarına karşın inkâr etmiş. Yerine **“Evrim Teorisi” olarak adlandırılan "Türlerin Kökeni" kitabında açıkladığı teoriyi koymuştur. Baştan da dedik kim atası olarak neyi kabul ederse etsin, ister evrimleşip, ister yaratılmış olarak insan olmuşsa; diğer insanlara tahammül etmek zorundadır.

2009 yılında Darwin ve evrim tartışmaları gündemde biraz daha fazla yer alacak, zira Darwin' in 200'üncü doğum gününün yanı sıra en önemli yapıtları arasında gösterilen “Evrim Teorisi”nin açıklandığı “Türlerin Kökeni”nin yayımlanmasının da 150'inci yıldönümü kutlanıyor.

*Charles Darwin: kurucusu olduğu “Evrim Teorisi” nedeniyle büyük tartışmalara neden olan bir bilim adamı.

**Evrim Teorisi: Yeni canlıların var olanlardan türeyerek evrimleştiğini” ve “canlılarda evrimin doğal seçme yoluyla gerçekleştiğini savunulan ve Charles Darwin tarafından ortaya atılan bir kuram.

*** Yaratılış: Tüm büyük dinlerde evrenin bir yaratıcı “Allah” tarafından yoktan var edildiği inancı.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: An-lamak..
Gönderen: Sedat Akıncı / , Türkiye
10 Mayıs 2009
Evrim düşüncesi; İnsanlığın düşünsel tarihi kadar eski ve onun bilim ağırlıklı bir parçasıdır. Bu düşünce, bilimsel temeller doğrultusunda gelişir. Gelişmesini bilimsel deneyler ve bu deneylerden elde edilen somut bilgilerden elde eder. Bu düşüncenin yalnızca Darwin'le sınırlandırılması, onu anlamamak üzerine kurulmuş bir düşünce olarak çıkar karşımıza..Çünkü, 'Antik' dönem düşünürlerinden, Özellikle Anaksimondros ve diğer düşünürlerin ortaya koyduğu fikirler esas alınmadan; bundan ayrıca da Lamarc yok sayılarak evrim düşüncesi anlaşılamaz.. Evrim düşüncesi yalnızca insanın evrimi olarak ele alınırsa; Buradan da doğru bir bilinç doğmaz.. Evrim, üç basamaklı bir oluş sürecidir. İnorganik doğanın evrimi.. Organik doğanın evrimi.. İnsanın toplumsal evrimi.. Bu üç evrimsel oluşum diyalektik bağıntıları kurulmadan tek tek ele alındıklarında, 'evrim' anlaşılamaz bir süreç olarak çıkar karşımıza..Bilinemez bir kılığa bürünür ve bilinemez kılınan her noktadan yaratıcı efsanesi doğar..Çünkü bilinemezcilik her aşamada insan aklının ve bilimin karşıtıdır ve bir yaratıcıya gereksinim duyar..

:: Konu saptırılmamalı
Gönderen: Mehmet Ali Özler / ,
18 Şubat 2009
Darwin, insanlar maymunlardan gelmiştir demiyor. Nasılki bir muhabbet kuşu kartallar sülalesinden ise, insanlar da maymunlar sülalesindendir gibi açıklıyor. Ama bu, insanlar bir şempanzedir veya bir gorildir deme anlamına gelmez. Saygılar.

:: bir yalan ve ona sarılanlar
Gönderen: Osman Volkan Şahin / ,
29 Ocak 2009
Sayın Yıldırmış, Darwin hiçbir zaman maymundan geldiğimizi söylememiştir. Ben de yıllarca böyle zannetmiştim. Kafadaki pek çok soru işaretini anlayabileceğimiz bir dille ortadan kaldıran Benjamin Farrington'ın Darwin Gerçeği(ekim 82- Çağdaş Yayınları) adlı kitabının "çevirenlerin önsözü"(Bozkurt Güvenç- Yalçın İzbul) kısmında şu bilgi verilir: Türlerin Kökeni'ni okuyanlar haliyle ikiye bölünmüştür. Britanya Bilim Kurulu'nda bir kızgınlık anında Piskopos Wilberforce, evrimi savunan Huxley'e şöyle der (bundan sonrasını yazarlara bırakalım): << "peki ama büyük babasının maymun olduğuna inanan kişinin büyük annesinin de maymun olması gerekmez mi?" Bilgin Huxley, alayı ciddiye almış, bilgece göğüsleyip yanıtlamış saldırıyı: "hayatın gerçeklerini bulup çıkarmak için böyle söz oyunlarıyla karalayan soylu <<insan>>lardan olmaktansa, kendini (haddini) bilen, gerçeğe saygılı <<maymun>> olmayı yeğlerim" demiş Gazeteler hemen manşeti basmışlar: "Darwin'ci bilgin (maymundan geldiğini) nihayet kabul etti!">> Darwin böyle sözler söylemediği gibi elbette evrimi bilimsel bir temelde ortaya koyan ilk biliminsanı olarak bir takım hatalar yapmıştır. Tarih ilerleyip bilimsel gelişmeler arttıkça bu hatalar düzeltilmiştir. Bugün evrim bir kuram olmaktan çıkmış, gerçekten de insanı anlamamızda ve yorumlamımızda bir rehber olmuştur. Bugün evrim karşıtları bile artık "akıllı tasarımcılık" "tekamül" gibi kavramlarla utangaçca kabul etmektedirler evrimi. öte yandan sizin endişelerinize de katılıyorum. özellikle, aktardığım anekdottaki gibi gazetelerin cirit attığı bir ülkede... selamlarımla...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın doğa ve uzay kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yurdumun Kuşları

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Öldürülen Gazeteciler ve Uğur Mumcu
Modern Kölelik Nedir?
Kapitalizmin mi Yoksa Bretton Woods' Un Sonumu?
Evet, Soykırım Yapılmıştır, İnkâr Boşuna!
Türkiyenin El Beşir'le Vals'i
Türkiye"nin İki İbret Günü (6–7 Eylül 1955)
Alman Vatandaş Hareketi ve Vatandaş Bile Olamayan Almanlar
24 Nisan ve "Musa Dağlı Çocuklar"
Latin Amerikanın Unasur' U
Cumhuriyet Tarihinde A - Rmhc ve Kemalizm Gerçeği

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aşık Veysel [Şiir]
Bir Sevdam Var [Şiir]
Kızlar Sinisi Efsanesi [Öykü]
Domates Suyu [Öykü]
54. Kalas [Öykü]
Biraz Daha Işık! [Öykü]
Angut Kuşunun Vefası [Öykü]
Ah İsmail Ah [Öykü]
Aramızdaki Hainler (Şahmeran Efsanesi) [Öykü]
Yalnız Bir Yıldız [Öykü]


eyyüp yıldırmış kimdir?

1959 Divriği/Sivas doğumluyum.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © eyyüp yıldırmış, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.