Bilge kişi her şeye şaşan kişidir. -Andre Gide |
|
||||||||||
|
Bu son krizin nedeninin dünyanın tek kutuplu olmasından kaynaklandığını söyleyenler bir bakıma haklı ama bundan şikâyetçi olanların bunu yaratan etmenleri yine kendilerinin oluşturduklarını unutmuş görünmeleri ne kadar ibret verici öyle değil mi? Dünyanın tek süper gücünü, tek değerli ekonomisini, parasını Temmuz 1944'te ABD'nin küçük bir kasabası olan Bretton Woods' da yapılan bir anlaşma ile ortaya koyan onlar değil miydi? Yine o toplantılar sonunda Dünya Bankası ve Uluslararası Para Fonu'nun (IMF) kurulması kararları hayat bulmuştu anımsayın. Uluslararası para sistemini şimdiki süper güc ABD'nin o zamanki Hazine Bakanı Harry White tarafından ortaya o toplantılar sırasında önerip tüm dünyaya kabul ettirtmişti. Tüm paraların Dolar’ a endekslenmesi zamanla piyasalardaki dolar miktarını artırıp değerinin düşmesine yol açtığı bilinmektedir. Son kriz önce emlak sektöründe başlayıp, finans ve banka sistemi ile devam etse de tüm sektör ve tüm ülkeleri etkilemesi kaçınılmazdır. Şimdi başta Fransa, Almanya olmak üzere kafalarda tek süper güçlü dünyanın ve kapitalizmin geleceği ciddi olarak tartışılıyor.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © eyyüp yıldırmış, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |