..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir önyargıyı yok etmek, atomu parçalamaktan daha zordur. -Einstein
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > İnci Çiçekoğlu




10 Ağustos 2002
Yıldızın Hikayesi  
İnci Çiçekoğlu
Yıldızları hiç farklı düşündünüz mü?Acaba hiç farkettiniz mi aşıklarınızı?


:CEFC:
Bizler birçok şeye inanırız. Her yıldız kayışında bir insanın ölüşüyse bunlardan biri. Bilimsel açıklamaları boşverin şimdi, size yıldızların hikayesini anlatmak istiyorum.
Yıldızlar.. Onlar kimisine göre yolumuzu aydınlatan ışıltılar,kimisine göre göktaşları... Bana göreyse uzağımızda olan aşıklar. Yıldızlar, bir insanla birlikte doğar. Hayatı boyunca o insanı sever. Uzaktan onu görür ama asla ulaşamaz. İnsan onun farkında olmasa da o,sevdiğiyle sevinir, sevdiğiyle üzülür. Yanında olmak için çırpınır ama nafile. Kör aşık orda kalmalı, geceyi aydınlatmalıdır.
Bir yaz gecesi,s evdiği sahile gelir oturur. Denizi seyreder uzunca. Jönümüzse heyecanla, inadına parlar denizin.S evdiği ısrarla denize bakmaya devam eder. Yine de ümidini kaybetmez yıldız, yanar yanar...
Senelerce gözleri parlayarak bakar sevdiğine. Kızsa ne onun farkındadır ne gözlerinin. O gecenin güzelliğini sever yalnızca.
Ayrılıklar geçer kızın hayatından. Gözyaşları bir bir süzülürler gözlerinden. Sonsuz parıltısıysa yağmurlarla bir olur akar yeryüzüne. Hüznünü sözcüklere dökmek ister ama yasaklıdır dudakları. Sessizce sevmelidir, derinden.
Mutluluklar kapısına dizilir sevgilinin. Hayatında güneşler parlarken yolunu aydınlatamaz yıldız. Kahkahaları hep gündüzlere yöneliktir, sevgisi ışıklarla sarmaş dolaş olur yüreğinin karanlıkları bastırana kadar.
Hani gözyaşları aktırdı ya sevdiği yıldız yağmurlarla bir olurdu.... Her hüzün gecesi ıssız geçmezdi oysa ki. Bazı zamanlar vardı ki gökteki meleğin önüne korkunç sis geçerdi. Haykırırdı parıltı, savaşırdı bulutlarla. Anlamazdı ki sislerin günahı yok, yanlış kavgaları vermekte. Toz konduramazdı sevdiğine. Bu yüzden hiç anlamadı yıldızsız karanlıkların, derin kuyuların sevgilinin kalbinde olduğunu.
Doğumunu suçladı yıldız. O kadar şarkıya, şiire konu olmuştu güzelliği, sarhoş edici sevgisi ama o hiç bir zaman mırıldanamamıştı varoluş nedeninin en sevdiği şarkıyı. Mısralarında adı geçen hiçbir şiiri duygusallaığında fısıldamamıştı. Kalp atışlarını duyuramamıştı o kıza.
Neden? Böylesine sadakatle severken kavuşmak için sonu beklemek neden? Milyonlarca benzerinin içinde farkedilememesi onun suçuydu sanki. Bazen sevdiği “yıldız”diyecek olsa milyonlarca adaşının içinden kendine seslenildiğini farkedemezdi bile.
O gün gelir çatar sonunda. Kafasını kaldırıp yıldızı farketme zamanıdır. Gökyüzüne fırlattığı bakışında “Ne güzel yıldız” sözcükleri dökülür dudaklarından. Ne deniz güzeldir, ne de gece şimdi. Gökyüzü mutluğu hatırlatırcasına göz kırpar yıldıza.
Yıldız sevinir sonunda. Halbuki için için ağlamaktadır. Yıllarca sevdiği kız gözlerini kapatır o gece sonsuz bir uykuya. Hüznüne dayanamaz kör aşık o da gider onunla. Hiç kavuşamayan sevgililer kavuşurlar nihayet. Kimsenin bilmediği bir yerde parıldarlar birlikte....

.Eleştiriler & Yorumlar

:: istiridyee
Gönderen: ayça / isssstaannbul
14 Mart 2004
cannıımm düşünüorum da kaparsan gözlerini kaçar bütün yıldızlar gökyüzünden :)




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Fotoğraftaki Mutluluk
Güle Güle Anneanne
Sonsuzluk

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Sen"in Sözlük Anlamı
Soyut Tablonun Renkleri
Ayçiçek Tarlası
Küçüktük
Yollar Büyüdü
Yoldaşım Ol Gökyüzü
Göklerde İşlenen Suç
Soğuk Rüzgar
Oyun
Kahraman

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennetin Ötesinde [Şiir]
Bir Rüya Ömür Boyu Sürer mi? [Öykü]
Ben Bir Pinokyoyum [Öykü]
Söz Etmeye Kıyamıyorum [Öykü]
Nerde Kaybolmuşum [Öykü]
Düştü Bir Yaprak [Eleştiri]
Yazık Çocuklara! [İnceleme]


İnci Çiçekoğlu kimdir?

tek bir tarif vermek mümkün mü?

Etkilendiği Yazarlar:
Balzac Paulo Coelho


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İnci Çiçekoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.