..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilge kişi her şeye şaşan kişidir. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > osman demircan




9 Ekim 2010
Dünyasından Çiçekleri Koparılmış Bir Kelebek Gibiyim  
osman demircan
Dünyasından çiçekleri koparılmış bir kelebek gibiyim. Canım öyle yanmakta ki, bir pervane miyim yoksa ateş miyim belli değil. Bakışlarından da gözyaşları alınmış bir çocuk gibiyim. Ağlayamamam, beni mutlu gösterirken, annem bile mutsuzluğuma inanmamakta. Kimse beni gözlerimden tanıyamamakta. Bir galeride ünlü tablolar arasında sıkışıp kalmış resim gibiyim aynı zamanda. Kimsenin gözü bende değil. Hayatım amatörce çizilmiş bir resim gibi.


:ABEI:
Dünyasından çiçekleri koparılmış bir kelebek gibiyim. Canım öyle yanmakta ki, bir pervane miyim yoksa ateş miyim belli değil. Bakışlarından da gözyaşları alınmış bir çocuk gibiyim. Ağlayamamam, beni mutlu gösterirken, annem bile mutsuzluğuma inanmamakta. Kimse beni gözlerimden tanıyamamakta. Bir galeride ünlü tablolar arasında sıkışıp kalmış resim gibiyim aynı zamanda. Kimsenin gözü bende değil. Hayatım amatörce çizilmiş bir resim gibi. Acemilik var bende. Beş para etmez biriyim yani. Bir köylünün sığırlarına su içirdiği bir yalak kadar bile değerim yok. Benim hiçbir yerde yerim yok. Gözlerim açıkken yaşadıklarım bunlardır. Bu yüzden dünyadan gözleri açık gitmek istemem. Bunca kabusu cehenneme taşıyamam. Cehennem değerli bir yerdir, beş para etmeyen bir insan olarak kendimi ateşe atamam. Gözlerimin kapalılığında, yaşadıklarım daha bir başkadır. Herkes rüyalarında sevgilisinin dizlerine koyarken başını, ben başımı alıp bir yere gidemem. Rüyalarım gece kıyafeti giymiş bir kadına hiç benzemez. Ben rüyalarımda sevişmeyi hiç bilmem. Bu yüzden gözü kapalı da bu dünyadan gitmek istemem. Tanrı'm ben şimdi nasıl öleyim. Bir kör nasıl ölür ve can çekişir onu da görmek istemem. Ben gözlerimi, İstanbul'un saraylarına, köşklerine, camilerine ve ya güzel kızlarına feda edemem. Hayat bir bakış değil mi zaten. Şöyle bir göz kırpıp, bir de aşk masalı okuyup göçüp gitmek varken dünyadan, göz kapaklarımı kimsenin vicdanına bırakamam. Ben kimsenin dünya görüşüne göre yaşayamam. Kimsenin penceresinden de hayata bakamam. Hatta gibi olamam. Ne Necip Fazıl gibi, Ne Nazım Hikmet gibi ol demeyin bana. Gibileri kaldırdım sözlüğümden. Bu yüzden kendim gibi bile olmak istemem. Bir kelebeğim, gül açmış yanaklara ve salkım söğüt saçlara konan. Bir çocuğum kimseye herhangi bir şey inandırmaya çalışmayan. Ağladığında anne diye ağlamayan bir çocuğum artık. Bir tabloyum, aşk büyüktür, insan küçüktür. Bana hangi çerçeveden bakarsanız bakın, aşkı sığıramazsanız insanlığıma. Istırap rüzgarlarının savurduğu bir gemide rotasını Allah'a çeviren, Necip Fazıl'ım... Hapishane duvarlarına gölgesini, aydınlık olarak vuran ve özgürlük aşığı Nazım Hikmet'im... Gibiler yok hayatımda. Ya hepim ya da hiçim artık.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: yazara
Gönderen: Gülhan / , Türkiye
11 Ekim 2010
sonbaharın verdiği umutsuzluk galiba...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Asırlardır Yalnızım
Ruhum Kokan Bir Demet Söz
Hırs ve Azim
Ter de Pis Kokar; Ama Emek Olmazsa O Koku da Olmaz
Özlemek
Yaşamak, Kadınlarda Dudaklara Ruj Sürmek, Erkeklerde Şarkı Söylemektir
Hayatın Güzelliği Acımasızdır
Hayatta Aslında Hiçbir Şey Yoktur
Her Beyazlık Aynı Değildir.
Bir Kadın Gördüm

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Seninle Sevişmek Ne Güzel
Varlığım Bir Okyanus
Şimdi Sen Sus, İnsanlar Sussun
Yüreğimi Korkak Büyütmedim
Beylik Laflar Etmekle Olmuyor Dostum
Ah Angelina
Sen Benim En Büyük Hatamsın
Frezya
Çam Ormanı
Ey Sevgili Senin Aradığın Benim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.