..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşık olmayan âdem / Benzer yemişsiz ağaca. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Cengiz Arabacı




19 Ocak 2011
Lütfullah'ın Hakkı Üçtür  
Karakterler hayal ürünüdür!

Cengiz Arabacı


"Hanım, seçimlere kadar üç çocuğu tamamlamamız lazım, yoksa listeye giremem"


:BJFD:
-     Hadi hanım, hadi.

-     Ya Lütfullah, bak Allah aşkına diyorum, bu yaştan sonra çocuk mu yapılır, Allah göstermesin "tık" diye gideceksin diye korkuyorum.

-     Yahu hanım, bir şey olmaz, hadi ya.

-     Bey, yapma etme, yaşın olmuş 50, bırak bizim de iki çocuğumuz olsun, Başbakan 3 istedi diye 3 çocuk yapıcak halimiz yok. Hadi uyu artık.

-     Sen ne diyon kadın, mecliste herkes 3'ledi bi ben kaldım. Millet parmakla gösterip gülüyor. Keramettingil seçim zamanına yetişsin diye tüp bebekle üçüz yaptılar, bi kerede bitirdi işi. Hele Müttalip yok mu, hani üç tane karısı olan, her karısından 3 çocuk yaptı herif, şimdi kabara kabara geziyor ortalıkta, "hat trick" yaptım diye. Bana da gelmiş "Sağlık olsun Lütfullah, sen de sine-i millete dönersin" demesin mi, o hızla sana geldim. Hadi hanım, seçimlere kadar üçlemeyi tamamlamam lazım.

-     Film üçlemesi mi yapıyon, Lütfullah. Yeter artık, olmuyor işte, zorlama. Aylardır üstümden inmiyon, yediğin mesir macununun, incirin, cevizin haddi hesabı yok. Üç ayda sen 20 kilo aldın, ama ben 20 kilo verdim. Valla takatim kalmadı, sen başbakanın gözüne gireceksin diye ben mezara giremem. Gusül abdesti almaktan elim ayağım buruş buruş oldu, parmak uçlarım kuru üzüm gibi oldu be.

-     Olmaz hanım, bak seçimlere ne kaldı şurada, üç çocuğu tamamlayamazsam halim harap, zaten devamsızlığım çok, çocuk sayısı da iki olursa bir dahaki seçimde giremem meclise.

-     Sigarayı bıraktın işte, yetmez mi. Hem bıyıkların da badem. Standardı tutturuyorsun, sen merak etme, seçer seni başbakan.

-     Ya hanım, mecliste bizim partinin hepsi ben gibi, penguenler gibi birimizin diğerinden farkı yok, artık isimliklerle dolaşmaya başlıyacaz, o yüzden üç çocuk şart.

-     Ya, Lütfullahım. Olmuyorsa olmuyor, elden ne gelir. Bir dahaki grup toplantısında daha çok alkışla, yeri geldiğinde ağla biraz, bunlar hep puan kazandırır. Lütfü niye öyle bakıyorsun? Lütfü hayır dedim, ay yapma. Ay.

-------------------------------------------------------------------

-     Şoför bey, daha hızlı lütfen, gidiyor adam.

-     Anam, noldu, neredeyim ben?

-     Yorma kendini Lütfüllahçım, grup toplantısında biraz fenalaştın, o kadar.

-     Ya hanım, hiç bir şey hatırlamıyorum, nasıl fenalaştım ya?

-     Başbakan konuşurken fenalaştın ya Lütfullahım, hatırlamıyor musun?

-     Yok hatun, hatırlamıyorum, ne oldu ki?

-     Yok bişey, sen dinlen kocacım.

-     Yahu hanım dellendirme beni, anlatsana be

-     Aslında her şey çok iyi başlamıştı. Başbakan şiir okuyordu, senin de gözlerinden bir iki damla gözyaşı süzülüyordu, kameralar falan sana zum yapıyorlardı. Sen o zaman biraz heyecan yaptın herhalde. Bir de son zamanda biraz fazla malum ilaçlardan ve macunlardan kullanıyordun ya, onlar dokundu herhalde. Heyecan da artınca sonra ne oldu anlamadım. Gittin başbakana sarılıp bağıra bağıra ağlamaya başladın.

-     Bağıra bağıra mı?

-     Hıı, tam başbakan seni teselli ederken burnunu başbakanın kravatına silmeyeydin gene iyiydi ama ondan sonra ipler koptu.

-     Koptu mu? Nasıl koptu ya, daha nasıl kopabilir?

-     Başbakandan makas alıp, "balııııım" demeyeydin, çok sıkıntı olmazdı ama, o "an" dan sonra ortalık biraz buz kesti. Sonra da Başbakan'ın kucağına kendini bırakıp "Sülüman" dedin.

-     Sülüman mı?

-     Hııı, Sülüman. Hani dizide Hürrem Sultan'ın Kanuni'ye yaptığı gibi, dün gece seyretmiştik ya, herhalde o aklında kalmıştı.

-     Allahım, al canımı yarab. Başbakanıııım! Tiz vurum kellemi, hakkettim ben bunu.

-     Lütfullahçım, belki sırası değil ama... hamileyim!

-     ...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Böcük
Bir Issız Adaya Düşseniz Yanınıza Alacağınız Üç Bakan
Ak Kreş
Neden Ben Allahım, Neden?
Satan Satana
500 Milyar Gitti Gider
Başracon
İstanbul'a Giiiiiiiiiit!
Bono Beni!
Fotosentez

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Oyun Bitti! Tekrar Oyna?
Kabus
Bitkisel Hayat
45 Dakika
Söz
Nerdeyim?


Cengiz Arabacı kimdir?

Okur - Yazarım, Yazarım - Okursun, Yazarsın - Okurum, Okursan - Yazarım.

Etkilendiği Yazarlar:
Atilla Atalay, Aziz Nesin, Alain Paris, Amin Maalouf,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cengiz Arabacı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.