..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamış kişiler tarafından anlatılan hiçbir zaman olmamış olaylarla dolu bir yalan. -Santayana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Dinsel
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Portakallı Kek
Hilal Polat ÖZDEMİR
Öykü > Anı

Çocuklar, Dede Korkut Hikâyeleri’nin özetini yazıyorlar. Çisil çisil yağan yağmur, içime ferahlık veriyor. Sınıfın penceresinden yağmuru seyretmek güzelmiş. Dışarı bakarken, eşimin beni okula bıraktığı andaki bakışları geldi aklıma. Sevgili can yoldaşım, sabahki kahvaltımı akşamdan hazırlamış, sabah da güzel bir çay demlemiş, tam buğday ekmeğine tereyağı ve balı sürmüş, bir an evvel yiyeyim diye kaçamak bakışlar atıyor ve ben bunları fark ett

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• İzEdebiyat > Öykü > Dinsel
21 
 Şizofrenlikten Sadaka İle Kurtuluş...  (Aynur Özer)

Çocukluğu­mun Derviş Babası, yularını tuttuğu bir deve ile birlikte bana doğru geliyordu. İyice yaklaştığında: "Yusuf um, evladım," dedi ."Deven hazır binebilirsin." Yattığım yerden güçlükle doğrulup onun yardımıyla deveme bindiğimde, susuzluğum ve hastalığım bir anda geçmişti....
22 
 Buğulu Camlar  (korhan koral)

Mesel tarzı öykülerimden
23 
 Ah Kudüs...  (Ayşe Özyılmaz DAĞCI)

FİLİSTİNE ATFEN
24 
 Yokluğun Varlığı (Arayış 1. Bölüm)  (UĞUR BOZKURT)

Hikayede, mazi ile istikbalin sanat yapısını birleştirme gayreti olarak tanımlanabilir veya geçmişin klasikleşmiş sanatını, gerçeği anlayabilme yolunda etkili şekilde kullanmanın mümkün olabilir mi? Sorusuna bir cevap niteliğinde mütevazı bir çalışmadır. Hikaye de hayatı tanıma, hakikati kavrama, yaratılış ruhunu hissetmenin klasik bir yolu gösterilmeye çalışılmıştır. Canlılığın sadece insanlar ve hayvanlar âleminden olarak örülü bilinmemesi gerektiği, aslında baktığımız fakat göremediğimiz birçok güzelliğin farkına varıp günlük yaşamımızda uygulayabilmenin çabasıdır. Hikayede, tüm canlıların konuşturulması, kişileştirilmesi söz konusu edilmiştir. Tamamıyla mecazi ve simgesel anlatımlar ön plana çıkmıştır. Manayı anlamak için insanın kendi içine dönmesi gerekir lakin kendi içine dönmesi için çevresinde saklı hakikatleri görmesi lazımdır. Görünen suretlerin içine nüfuz eden içsel tanımlamaları okuyabilme gayretidir. Aşkın insan üzerindeki binlerce rengini farklı bir bakış açısıyla yada meteryalist dünyanın bize unutturduğu aşkı yeniden hatırlamak...
25 
 Sekr Önermeleri 1  (Tuncay DEMİR )

Var oldu melekler hepsi huzurda Nurdan halk eyledim, bilmez kusur da Beklerken sırayı hali hazırda Sevecen bir sesle “cann” dedim, geldim
26 
 Mustakın Neyse  (Halife Bozbayir)

MUSTAKIN NEYSE Nuh beddua etti yer, gök yarıldı, Yer altı, yer üstü suya sarıldı, Çifter çifter o gemide varıdı, Gemi gitti dağlar taşlar yol oldu.
27 
 Yokluğun Varlığı (Yalnızlık 2. Bölüm)  (UĞUR BOZKURT)

Hikayede, mazi ile istikbalin sanat yapısını birleştirme gayreti olarak tanımlanabilir veya geçmişin klasikleşmiş sanatını, gerçeği anlayabilme yolunda etkili şekilde kullanmanın mümkün olabilir mi? Sorusuna bir cevap niteliğinde mütevazı bir çalışmadır. Hikaye de hayatı tanıma, hakikati kavrama, yaratılış ruhunu hissetmenin klasik bir yolu gösterilmeye çalışılmıştır. Canlılığın sadece insanlar ve hayvanlar âleminden olarak örülü bilinmemesi gerektiği, aslında baktığımız fakat göremediğimiz birçok güzelliğin farkına varıp günlük yaşamımızda uygulayabilmenin çabasıdır. Hikayede, tüm canlıların konuşturulması, kişileştirilmesi söz konusu edilmiştir. Tamamıyla mecazi ve simgesel anlatımlar ön plana çıkmıştır. Manayı anlamak için insanın kendi içine dönmesi gerekir lakin kendi içine dönmesi için çevresinde saklı hakikatleri görmesi lazımdır. Görünen suretlerin içine nüfuz eden içsel tanımlamaları okuyabilme gayretidir. Aşkın insan üzerindeki binlerce rengini farklı bir bakış açısıyla yada meteryalist dünyanın bize unutturduğu aşkı yeniden hatırlamak...
28 
 Sekr Önermeleri 2  (Tuncay DEMİR )

İblis niyetini ayan edince İlmine aldanıp ziyan edince Âdem’i görerek isyan edince Onu huzurumda hor eden benim
29 
 Gıybet  (Ayşe Kaya)

İşin garibiyse en çok sevmediğimiz kişilerin gıybetini yaparız ve bu sevmediğimiz kişilere fark etmediğimiz bir dille deriz ki: “ben seni sevmiyorum ama kendi ellerimle seni cennete yolluyorum bu yüzden al sevaplarım senin olsun”
30 
 Tövbenin Tarifi  (YAKUP KUŞCU)

Her insan bir günün saatleri bittiğinde, başını iki ellerinin arasına alıp, kendi muhasebesini yapmalıdır. "Bugün Allah için ne yaptım" diye kendi kendini sorgulamalıdır.
31 
 Tanrı, Karga ve Kırmızı Mum  (Eurydike)

Mumun ışığı iç içe geçmiş üç halkadan oluşuyordu.En dışta sarı,içinde daha açık bir sarı ve onun içinde de mavi...Mavi huzme, ruh muydu yoksa huzur mu, yoksa Tanrım o sen misin?
32 
 Nasıl Seviyorsunuz  (Gül Damlası)

Peygamberimizin hayatından her tabakadan insanlar örnek alacak yönler bulabilir. Bizatihi insan olarak O’nun hayatından alacağı sayısız fazilet ve güzellikler yanında, kendi mesleğini ve cemiyetteki yerini ilgilendirecek pekçok derside alabilir. Çünkü O’nun hayatı her yönüyle örnektir.
33 
 Buluş  (Onur Tekin)

Gece ile gündüzün sınır noktasında ikisine de tabii olmayan o noktada bir insan devasa bir sur kapısının önünde o kadar güçlü hissediyordu ki kendini tıklatsa o devasa kapıyı kıracaktı. Gücü bünyesinden mi yoksa bulunduğu yerin esbabından mıdır bilinmez ama o kapı açılacaktı yoksa niye o insan orda olsun ki? Açıldığında gören gözleri görmeyi görecekti, duyan kulakları duymayı duyacaktı fakat tutan elleri ve ayakları tutmaz olacaktı. 'Sırlara vakıf olmak' bu o kadar korkutacaktı ki onu güçsüzlüğünü görecek ve korkacaktı, az önceki kudretinden eser kalmamış olacaktı. Derinliklerin fısıltılarını, gece vakti seslerin bile uykuya daldığı anda şaklayan yıldırım sesi misali duyacaktı kulakları ve utanç yaşları gelecekti gözlerinden ve en önemlisi ki mahkemelerin en yücesini kuracak ve hâkimlerin en acımasızının, ‘vicdan’ın karşısına çıkacaktı.
34 
 Yağmur Sonrası  (GÜLÇİN)

ölümün gerçeği
35 
 Oda Garip Bir Yetimdi!  (Mustafa Cilasun)

Allah’ın bir kulu olan sabi çocuk, adet olduğu üzere sütannesine verilmiş, alan olmamış, sahipsiz kalmış, fakir fakat gönlü cömert olan, Halime isminde bir kadına kalmış, oda sahiplenmiş, sütannesi olmuş,
36 
 Basit Bir Tercih  (adnan karakuş)

>>tarihte ilk defa "sultan" adını alan Sultan Mahmud, İslamı yaymak için Hindistan'a on sekiz sefer düzenlemişti İşte bu seferlerden birinde çok şiddetli bir direnme ile karşılaşmış.....
37 
 Katil, Herkes...  (Kemal Yavuz Paracıkoğlu)

Köpek, cinayet üstüne kalabilir korkusuyla geri gelmedi, saklandı. Gecenin karanlığından güneş ışıyana dek hiç kimse gelmedi kadının başına, başına iş açma korkusundan. Kadın, kan kaybından öldü, gitti.
38 
 Dalamar Efsanesi  (mahinur alihanoğlu)

Bir zamanlar, Ardin adlı bir gezegen vardı. Bu gezegen Başkan Azamon ve emrindeki Bilginler Kurulu tarafından yönetilirdi. Başkan, bir gün, Bilginler kuruluna bir görev verdi.Boyu 5 metre olan dev bir robot yapılacaktı ve görüntüsü kendileri gibi olacaktı
39 
 Ben Bu Yoldan Dönerisem  (mahmut.ornek)

Kılıç boynumu kessinBen bu yoldan döner isemKör olsun gözlerim benimBen bu yoldan döner isem
40 
 Ay Tutulması  (Duran Çetin)

Duramadı; fırının bulunduğu avluya açılan pencereden yine bağırdı: -Karı! Haydi çabuk ol. Odaya gideceğim.




son eklenenler
Buluş
Onur Tekin
Öykü > Dinsel
Gıybet
Ayşe Kaya
Öykü > Dinsel
Buğulu Camlar
korhan koral
Öykü > Dinsel

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.