"Hemen yüzüne gül suyu seperek Leyla'yı ayılttılar." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
Ne benzetir, ne benzer, çok ses getiren tabir Göğe dönük teleskop, yerde büyük pencere Dar yerde geniş ufuk bir münadi, bir muhbir, Kenardan içe dönmüş yüz bin voltluk şerare. Kadrosuz bir görevli üst düzeyde bir mensup Gürleyen gök, durgun su çöle düşmüş biçare Musiki de çifte ses, vecd içinde bir meczup, Kenardan en iç yüze, ruh devşiren seyyare. Gelecek gün rehberi, en üst yerde gezegen Geçip gitmiş eski dün, sonu bitmez gelecek Hal dediğin orta yer bazen geç, bazen erken, Her doğuş bekleyişte, her doğum ölene dek. Bir yönüyle çocuksu, öbür yüzü şahmerdan Taş dizer dominoya, savaşta kurşun asker Talimlidir her imge, Saraçhane, Bozdoğan, Yürektir delik, deşik çok kez boşa akan ter. Saksıda cam güzeli, uzakta bir top ağaç Objektifinde bozkır, dalında en kırmızı Diktatörü sal gitsin, kölesine kırk kırbaç, Ormandaki kuşburnu, çobanın çamsakızı. Ozandır tersyüz edip, harfleri gökte çatan Yol verirken sazına, önünde yer buyruğu Şairdir her simgeye halis kök boya katan, Haberlidir 'Bir’ ile, gök katı, yer kabuğu. Biz mi oyuz, o mu biz, bilinmiyor doğrusu Bilmelidir her ayal her doğum bir koşuşma Barajından yer tutmuş, bize kalmış tortusu, Şairinde simge çok, her mangası bir koşma Yağma diyara karşın, bir zerrecik tereke Evrim ve faraziyat, alttan üste bir heccav İlk beyan, son ileti, balosuz demir maske, Örs başında beklenen menevişli çıkan tav.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Haydar Köprülüoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |