..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yalnızlık güzel birşey, ama birilerinin yanınıza gelip yalnızlığın güzel birşey olduğunu söylemesi gerekir. -Balzac
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Cahit KILIÇ




2 Ocak 2012
Zor Zamanlar!  
Cahit KILIÇ
Haktan yana olup, tam ortada durarak kendi doğrularını yazamazsın bu ülkede. Anında infaz ederler seni; derhâl kelimelerden diktikleri dârağacına asarlar...


:CBII:


Zor zamanlarda yazı yazmak da çok zordur.

Hele hele toprağı su yerine kan ile sulanmaktan bıkıp yorulmayan bir ülkede...

Haktan yana olup, tam ortada durarak kendi doğrularını yazamazsın bu ülkede. Anında infaz ederler seni; derhâl kelimelerden diktikleri dârağacına asarlar...

Mutlaka bir tarafa yaslanmalı, birilerinin dayattıklarını yazmalı, söylemeli, konuşmalısın...

Çünkü Türkiye, Şark Kurnazlığı adlı muhteşem oyunun her sabah yenibaştan sahneye konuluduğu ve bihakkın oynandığı bir ülkedir...

Çünkü Türkiye, “dün dünde kaldı cancağızım, bugün en büyük yalakacağızınım” diyen fırfiriklerin her köşebaşını tapuladığı bir ülkedir...

Çünkü Türkiye, her devirde olduğu gibi bu devirde de; konuşması gerekenlerin sustuğu, susması gerekenlerin ağzından tükürükler saçarak bağırdığı bir ülkedir...

Çünkü Türkiye, fincancı katırlarını ürkütmeye kalkanların, bizzat kervancıbaşı tarafından değil de, haybeden kervana leşker yazılanlarca yaylım ateşine tutulduğu bir ülkedir...

Kendini zamana ve rüzgârın yönüne göre ayarlayan; sabah başka, akşam başka renge giren bukalemunların sürüyle gezdiği bir ülkedir Türkiye...

Dünkünün bugünkünü, bugünkünün de dünkünü tarif ettiğinde, aslında her ikisinin de kendi tarifini yaptığını tegafül edenlerin ülkesidir Türkiye...

Demokratik özgürlükleri kullanacağım derken, zor belâ belli bir mertebeye getirilen topal demokrasimizin sağlam bacağına her gün mermi sıkan sahte demokratların ülkesidir Türkiye...

Evvelsi gün askere yanaşıp hükûmete sövenlerle, dün hükûmete yanaşıp askere sövenlerin aniden el ele, kol kola verip hep beraber koro hâlinde hükûmete ve askere sövmekten utanmayan madrabâzların ülkesidir Türkiye...

Dün insan hakları savunucusu rolü oynarken, bugün yekten ve toptan Mussolini’ye rahmet okutacak derecede faşistleşlerek tükürüklerini yüzümüze sıçratanların esir aldıkları bir ülkedir Türkiye...

Ümmet mümmet numarasına yatan bir başka tip faşistlerin riyâkârlıkları da cabası...

“Kime muselman derseniz boynundan haç çıkıyor!” bu ülkede...

Ülkenin fidanları beşer onar devrildiğinde hezeyan kusan bölücü faşistler, birden bire çok keskin kavisler çizerek insan hakları savunucusu olarak çıkıyorlar karşınıza...

Sizde bir şaşkınlık, “Aa, inanamadım!” falan demeye kalksanız; tak diye faşist yaftası asıyorlar yakanıza...

Ne kadar çok maske var bu ülkede... Rengârenk, boy boy, her kaliteden, her ebattan...

Bu kadar maske arasından nasıl sıyrılıp da “neyin doğru, neyin yanlış” olduğuna karar vereceksiniz?!

Asırlardır kanla sulanmış bu topraklar, bugün de mutadın dışına çıkamıyor!..

Bir bakıyorsunuz bir gün vatan bekçiliği yapan fidanlar üçer beşer devriliyor, diğer gün kimi siviller ölüyor!..

Anında birtakım rengârenk maskeli adamlar ortaya çıkıp; onlarca teori, yüzlerce komploya dayalı kumpasların kurulduğunu falan dillendiriyorlar...

Bütün bunların ve daha nicelerinin olduğu bu ülkede; hiç kimseye inanmak gelmiyor içimden...

Ve...

Kim mâsum ise, kim ya da kimler o mâsumların kanının akmasına sebep oldularsa, o alçak vayıskârlara Allah’tan lânet dilemekten başka bir şey gelmiyor elimden...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kimi Kime Şikâyet Edeceğiz?!
Boğanlar ve Boğulanlar…
Despotizmin Hâlleri…
Mevzular Derin!..
Makûs Talih…
Örgütlenmiş Cehalet!
Aydın Kaypaklığı!..
İhtiras ve Kara Propaganda!
Çökülen Matbuat!
Güney Kafkasya’daki Kazanda Türkiye Kaynatılmak İsteniyor!..

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Reactionem!
Devrimler ve İlkeler!
Monolog...
Savaş Cinayettir!
Aydınlarımız ve Biz!
Dil Meselesi…
Ar Damarı Meselesi…
Başı Dik Adamın Ölümü!
Bireysel ve Toplumsal Cehalet!
Dersimiz Demokrasi Olsun!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Haccac-ı Fırat [Şiir]
Aklıma Şaşıyorum! [Şiir]
Sürgünler Şehri [Şiir]
Son Arzu… [Şiir]
Kimdir Gelen! [Şiir]
Uzaklar [Şiir]
Derkenar [Şiir]
Adamım! [Şiir]
Kars Eli [Şiir]
Derdimend! [Şiir]


Cahit KILIÇ kimdir?

‎"Kalem erbâbı olmak sadece ona buna çatmak değil, zaman zaman da hayatın küncüne kelimelerden çenet taşı koyabilmektir!. . " (Cahit Kılıç)

Etkilendiği Yazarlar:
Divan şairleri, divan şiiri. Ve elbette ki XX. yüz yıl şairlerimiz.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cahit KILIÇ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.