..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Fırtınalar insanın denizi sevmesine engel olamaz. -Maurois
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Başkaldırı > Necmettin Yalcinkaya




16 Ocak 2012
Küçük Oğul  
baba,tutsak, mapus damı,gardıyan

Necmettin Yalcinkaya


Yerde debelenen oğlunu aldı kucağına baba. Bağrına basmak istedi onu. Saçlarını koklamaya başladı. Akan gözyaşlarını, oğlu görmesin diye içmek istiyordu


:BGEJ:
Çocuk yerlerde debeleniyor... Avazı çıktığı kadar bağırıyor, haykırıyordu:

"Babamı istiyorum, bana ne, bana ne, ben babamı istiyorum!"

Gardiyan umursamaz bir tavırla çocuğu izliyor... Jandarma başı önünde gözlerini kaçırıyor. Anne çaresiz... Baba şaşkın gözlerle oğlunu izliyor.

Yerde debelenen oğlunu aldı kucağına baba. Bağrına basmak istedi onu. Saçlarını koklamaya başladı. Akan gözyaşlarını, oğlu görmesin diye içmek istiyordu. Baba oğul birbirlerine sarılmış bir halde öylece ağlıyorlardı. Çocuğun gözyaşlarıyla beraber akan sümüğünü sildi. "Ne olur ağlama oğlum, bak buradayım, yanı başındayım."diyebildi titreyen çaresiz sesiyle. Sesi ağlamaklı duygu yüklüydü. Çocuk olanlara aldırış etmiyor, ağlamasını aralıksız sürdürüyordu. Hıçkırık nöbetine yakalanmıştı, uyanmak istemiyordu bu nöbetten.
Hıçkırıklara karışan çocuk: "Ben babamı istiyorum!" diye bağırıyor, feryadı görüş haneyi çınlatıyordu.
Babasının boynuna sıkıca sarılmıştı çocuk. Birden en çok sevdiği şeyi yaptı: Babasının bıyığına asıldı, bıyığını çekmeye, oynamaya başladı. Bir yıl öncesini yaşıyordu çocuk. O zamanlar beş yaşında var yoktu. Bir gece yarısı kapıları zorla açılmış ve yine zorla alıp götürmüşlerdi babasını yabancı birileri. Bir anlam verememişti o zamanlar. Annesi, babası için, "birazdan gelecek" demişti. Bir yıl geçmesine rağmen gelmemişti babası hâlâ.
Sonunda kendisi gelmişti babasının yanına. Onlarca kapıdan didik didik arandıktan sonra ancak kavuşabilmişti babasına.

"Neden buradasın baba?"diye sordu çocuk.

Baba şaşkın, uykudan yeni uyanırmışçasına, "Küçüksün yavrum'' diyebildi çaresizce. ''Nasılsa bir gün anlayacaksın, ama önce büyümelisin."

Çocuk gömleğinin kolunu sıyırarak, pazusunu şişirip gösterdi. "Bak, büyüdüm, elle bir" dedi. Gözlerini babasının gözlerinin içine dikerek:
"Baba anlat sen yine de, anlarım ben." diye diretti.

Baba mutluydu, umutlandı, tarifsiz bir sevinç duydu içerisinde. Oğlunun yürekli oluşu bir süre için ertelemişti acılarını.
Özlemle sarıldı bir kez daha oğluna, alnına, yanaklarına, gözlerine, her tarafına öpücükler konduruyordu. Anne şaşkın, hüzünle izliyordu olup bitenleri. Birden göz-göze geldi eşiyle... Baba usulca bıraktı oğlunu yere.

Bakışları devam ediyordu, içi acıdı, yüreği burkuldu babanın. Onları yüzüstü, bir başına yapayalnız koymuştu...

Kadın kocasına sarıldı, ağlamamak işin dudaklarını ısırmaya başladı. Çocuk onlardan sıyrıldı, kaçtı adeta, gardiyana doğru koştu. Karşısına dikilerek, bağırmaya başladı:

"Çabuk anahtarları ver bana!"

Gardiyan afalladı. Kendini bilmez bir haldeydi. Çocuk haykırarak tekrarladı:

"Sana anahtarları ver dedim!'' Sesinin tonunda, bir isyan, bir kararlılık okunuyordu.

"Kapıyı göster bana, babamı alıp götüreceğim buradan çok uzaklara!"

Çocuk ağlıyordu, anne ağlıyordu, baba Fırat nehrine dönmüş gözyaşlarıyla, göğsü kabarık bir halde ve gururla kurtarıcısı oğlunu izliyordu...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın başkaldırı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Gün Mutlaka!
Çocuk
Küçük Kız
Hıdır-ilyas
Deniz Gezmiş
Çocukların Andı
Kısır Döngü
Şiir Koktu Oya Uslu
Beni Benimle Bırakın

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zehra
Kısa Bot
Toprak Kokusu
Sahile Vuran Kelebek
Kömür Gözler
Balik ve Melisa
Anamdan İnciler/ Anamın Entarisi
Yeni Bir Gün, Yeni Bir Umuttu Onun İçin…
Böcek
Anamdan İnciler/ Topal Fayansçı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Yanım Eksik Kalır [Şiir]
Alıp Getirmeli Seni Bana [Şiir]
Göğü Kucaklamak [Şiir]
İnadım İnad İşte... [Şiir]
Susturamam [Şiir]
Sana Koşarken [Şiir]
Yapayalnız Bir Başıma [Şiir]
Resmine Baktıkça [Şiir]
Bu Gece... [Şiir]
Sırası Mıydı? [Şiir]


Necmettin Yalcinkaya kimdir?

1960Sarıkamış doğumlu. 1977-78 İzmir Namık Kemal Lisesi Edebiyat mezunu. Ozan Yayıncılıktan 12 Eylül’de Çok Güldük Netekim! Mendil Sen Kokuyordu ve Stres Bileziği ve On Çocuktuk Anı/Öykü. Çeşitli dergi ve sitelerde öykü, şiir yazarlığı. Ayrıca Edebiyatbahcesi. net sitesinin kurucu emekçisiyim. Yürüyüş, sinema, tiyatro ve olta balıkçılığı hobilerim var. Yazmayı ve okumayı seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Tolstoy,Ahmed Arif, Nazim hikmet, Cengiz aymatov,


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Necmettin Yalcinkaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.