..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yanlış sayısız şekillere girebilir, doğru ise yalnız bir türlü olabilir. -Rouesseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Hakan Yozcu




25 Ocak 2016
Bağdat Hurması  
Hakan Yozcu
Biraz sonra gözüm şoförün ön kısmında bulunan dikiz aynasının üzerine asılmış bir kâğıda takılıyor. Kağıdın üzerinde eski yazılarla "Bağdat Hurması" yazıyordu. Tabii Osmanlıca okumayı bildiğim için bu yazıyı da kolayca okuyorum. Sanıyorum Arap ülkelerinden birinden alınarak getirilen Hurma paketlerinin üzerindeki etiketlerden biri. Şoföre "Hurma mı satıyorsun?" dedim.


:AIJF:

               I
Bir gün bir otobüse bindim. Şoförün tam arkasına oturdum. Otobüs yavaş yavaş hareket etti.
Etrafı seyrediyorum. Yol kenarları yemyeşil ağaçlarla bezenmiş. Buna eşlik eden ve yılan gibi kıvrılıp giden küçük bir de dere…
Su, usulcacık akıp gidiyor. Arada bir çocuklara rast geliyoruz. Çıplak,külotsuz çocuklar. Yaz sıcağında serinlemeye çalışıyorlar. Sıcak alabildiğince yakıp kavuruyor, bunaltıyor adeta…
Arabalar yanımızdan gelip geçiyor. Bizim otobüsün hiç acelesi yok. Aheste aheste gidiyoruz. Biraz sonra gözüm şoförün ön kısmında bulunan dikiz aynasının üzerine asılmış bir kâğıda takılıyor. Kağıdın üzerinde eski yazılarla "Bağdat Hurması" yazıyordu. Tabii Osmanlıca okumayı bildiğim için bu yazıyı da kolayca okuyorum. Sanıyorum Arap ülkelerinden birinden alınarak getirilen Hurma paketlerinin üzerindeki etiketlerden biri.
Şoföre "Hurma mı satıyorsun?" dedim.
"Hayır, ben şoförüm. Şoförlükten başka bir iş yapmam" dedi.
“Hurma reklamı yapmışsın da” dedim.
“Ben mi?” dedi.
“Evet” dedim.
“Yok beyim, Ne hurması? Ne reklamı?” dedi.
“Ama dikiz aynasına Bağdat hurması diye yazı asmışsınız” dedim. Şaşırdı. "Kim? Ben mi? Yok. Asmadım? Hani nerede?" dedi.
Ben de Bağdat Hurması yazan eski yazıyı gösterdim.
“İşte burada yazıyor” dedim.
Adam "Tövve Ya Rabbim Ya Resul Allah! Nerede kâfir varsa beni buluyor" dedi.
Bana dönerek, kızgın bir vaziyette: "Bre kâfir, o gördüğün Dua'dır, dua. Kutsal Kitabımızdan alınmış bir ayet" dedi...
“Emin misin?” dedim.
Daha sert bir tavırla:
“Emin olmasam oraya asar mıyım hiç? Sen kendi işine bak. Okumuş züppe” dedi.
Ne diyeyim. Ben, dikiz aynası üzerindeki okuduğum yazıya mı inanayım, yoksa bu adamın, sırf eski yazı olduğu için, buraya astığı kâğıdı, dua olarak kabul ettiğine mi inanayım. Bir şey desem kavga yapacağız. Bir şey diyemedim.
İçim içimi kemiriyordu. Bildiğim bir doğruyu anlatamadığım için kendimi suçlu hissediyordum. Üstelik bir de zındık durumuna düşmüştüm. İşte bunu hazmedemiyordum. Dayanamadım. Sonunda:
"Dayı, sen bu duayı al, bir imama götür okut. Bakalım hangi mübarek duaymış? Belki de Ayet'ül Kür si’dir" dedim.
Öyle ya, Ayetül Kürsi duaların şahı idi. En büyük dua idi. Duaların kürsüsü idi. O nedenle öyle demiştim.
Adam "Bak bunu iyi dedin. Köyün imamına götürüp okuturum. Bakalım hangi dua imiş? Ben de merak ettim." dedi.
“Götür. Götür de ne kadar cahil olduğunu gör” dedim içimden.
Maalesef böyle cahiller çok. Sırf eski yazı diye gördüğü her yazıyı DUA sananlar az değil...
Bir de öyle kalsa, alıp o yazıyı en üst köşeye asmazlar mı?
Ne olduğunu, bilmeden, anlamadan…
Doğruyu söylediğinde ise azar işitip zındık olursun benim gibi…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dut Ağacına Asma Aşısı
Hangi Ahmet?

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Vatan Sağ Olsun
Adını Sen Koy
Kadirli'de Bir Gece
Iskadro (Siğil)
Kıbrıs Ada Kışı
Cassandra Hotel Bodrum
Güzel Bir Dünya
Futbol Maçı
Lahmacun
Ritsa Gölü Efsanesi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kara Güzel [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Vakit Gelince [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.