..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Mermere sıkışmış bir melek gördüm ve onu özgürlüğüne kavuştuncaya dek mermeri oydum -Mikelanjelo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




19 Ekim 2022
İttifaklar Birer Referans Noktasıydılar 67  
Bayram Kaya
Her şey enerjinin sıcak-soğuk; az-çok; masif-seyreltik gibi kendi niceli durumları içinde değişir. Dönüşür. Her şey geride, kemdi tarihin içinde neşettir. Ama şeyler de geriye indirgenmezler. Geriyle aynı olmazlar. Şeyler yepyeni olgu ve olaylar çelişkisi yansıma girişme olmakla; yeni yeni eylem alanı açan, bir düzlem alanın biçimlenişidirler.


:CDA:
Masadaki anlam olan mana düşüncesi, masayla vardı. Değilse masa mana anlayışı masadan önce var değildi. Masa kendi manasıyla sınırlı. Mana da masayla sınırlıydı. Masanın dışında alabildiğine bir biçimlenişleriyle bir mana anlayışı yoktu.

Biçimlerle birlikte ve biçimlerin dışında örneğin, kuantum biçimleri eylemli, dönüşlü kılan nükleer güç, zayıf güç, manyetizma ile kütle çekimi gibi şimdilik dört temel kuvvet veya yasa vardır.

Bu yasalar enerji-boyut girişmesiyle, enerjinin niceli durumlarını, biçimlerini halden hale; durumdan duruma geçişme yaparlar. Artık bu olup bitenler bileşik duruma bağıntılı devinmeler olup yer, zaman ve mekânlardı. Masaya eklenen en, boy, genişlik gibi zaman, mekân devimli boyutlarla masa manadır.

Açlık akışlı hayat sal bir seyrediş olmasaydı; duygularınız da, düşünceniz de, mana anlayışlarınız da sizinle olamazdı. Enerji akışı sizin dışınızda bir alan kuvvetidir. Siz açlığınızla (eksikliğinizle), eksiğin akışını gerçekleşen olgu sal çeşitlenmeler içindeki yol alışlara belirim veren somut bir rolün görüngü formusunuz.

Her şey enerjinin sıcak-soğuk; az-çok; Masif-seyreltik gibi kendi niceli durumları içinde değişir. Dönüşür. Her şey geride, kemdi tarihin içinde neşettir. Ama şeyler de geriye indirgenmezler. Geriyle aynı olmazlar. Şeyler yepyeni olgu ve olaylar çelişkisi yansıma girişme olmakla; yeni yeni eylem alanı açan, bir düzlem alanın biçimlenişidirler.

Açlık denen enerji sağlama ve enerjiyi dönüşme ilkesi nedenle hayatta vardınız. Açlık hayata ve enerji akışlı çevreye uyumuyla vardır. Çevreye aykırı olan açlık değil, hayattır. Hayat ta bu özelliğini sadece kolektif yapı ile üreten organik devimli toplumlardan alır. Enerjinin dönüşümü de, kesikli sürekli olan kendi çevrimlerine bir bağ ve bağlantıdır.

Açlığı, akış yaptığı bağıntın çevrimler ağı içinde koparıp alırsanız; açlık enstantane duruma dönüşür. Bu durumda da filim kopar. Kopan bağıntın düşünme biçimleri içindeki gelip geçici enstantanelere takılı olan kimi kişiler; sen mideyi mi öne çıkarıyorsunuz? Diye sorar!

Ya da yemek için mi yaşıyorsunuz; yoksa yaşamak için mi yiyorsunuz? Gibi abuk sabuk bir söylem durumu yani birlikte olup birlikte gitmesi gereken bağ enstantaneleri, ilişkilerinden koparmaktan kaynaklı durumla yeni bir enstantane eştirme yanılgılarını ortaya çıkarırsınız.

Hayat çevresine göre kendi içinde eksikledir. Hayat, bu gibi eksiğine yönelici nedenlerle çevresine yönelir. Bu duyumlardan birisi de açlıktır, Açlık hayatın içinde bir eşikle bir enerji formudur. Bu içsel korunumuyla beliren duyum enerji, kendi parçalı potansiyel durumlarıyla hayat üzerinde inşacıdır.

Yani hayatın kendisi enerjinin belli bir kod değeriyle inşacıdır. Hayatın inşayı olması nedenle. Hayatın yaptığı enerji dönüşümlü akış eksiği nedenledir ki; açlığın ortaya koyduğu eksikliği belirten ve boşluk alanı yaratan gerilim duyumlarıyla açlık potansiyel bir durumdur.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 4
Ölçü 2
Ölçü 3
Ölçü 1
Kendisini Kopyalama 2
Kendisini Kopyalama 1
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Hemcinslerin Tarihi 6

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Bildin mi? III [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
ve Biz [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2025 | © Bayram Kaya, 2025
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.