..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarihten öğreniyoruz ki tarihten hiçbir şey öğrenmiyoruz. -Hegel
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > eylül




27 Kasım 2023
Yol Bitene Kadar  
eylül
Yaşamakta farklı, yaşanması değişik. Savrulursun ortasına, yön bulmaya çalışır, çıkışı bulmak için kaybolup durduğun bir labirent misali hayat.


:DAH:
Kolay olacağını düşünmüştüm. Düşünürsün, söylersin, yazarsın ve her şey yolunda gider. Hiç de öyle değilmiş. Ne kadar konuşursan konuş, her şey anlamakla alakalı. Nasıl anlaşılırsan tepkiler de buna göre. Sonra tekrar ve tekrar anlatmaya başlarsın, böylece süregider, sonu gelmez.
İçimde bir öğretmen varmış gibi bildiğim, öğrendiğim, deneyimlediğim ne varsa vermek istedim. Onu ne susturabildim, ne de emekli ettim. Bazen susmalıyım diye kendi kendi kendime telkin etsem de her defasında tam tersini yaptım.
Yok, şikayet etmiyorum, çokça bıkkınlık var. Deli misin diye takılıyorum kendime, umursamazlık varken bu çaba niye? Olmuyor ama, yapamıyorum, içimdekini bir türlü susturamıyorum.
Hayat kirli. Vicdanlar kirlenmiş. Ben ise lekeleri temizlemeye çalışıyorum. Kendimce. Oysa küçücük mutluluklar var. Görmek lazım onları. Hırstan uzaklaşıp dinginliğe ulaşmalı. Çok da zor değil. Önce istemeli. Yürekten istemeli.
İdealist düşünce gibi görünse de, kafa yorunca başka bir yol olmadığı görülür, fikrimce. Çünkü insan mutsuz. Aklını ele geçiren para hırsı ile ne kadar oyalanırsa oyalansın bu yolun da bir sonu var. Mutsuzluğunu iliklerine kadar hissettiğinde bir yol ayrımında bulur kendini. Kendine gelir veya tamamen kaybolur.
Mantık. Olmazsa olmaz. Hayat asırlar öncesi kadar kolay değil. Asırlar öncesi kadar zor değil. Hayat hep farklı, zaman farkıyla farklı. Mantık olmadan akıl yetersiz kalır. Yaşanmışların, öğretilmişlerin peşine düşer. Mantık süzer, düşünür, karar verir.
İçimdeki öğretmenin mesaisi bitmek bilmiyor. Elimde değil. Hiç kimseye bir şey öğretme çabam yok aslında, lakin öyle işte.
Bir zaman ki, belki de her zaman olduğu kadar zor ve sarsıntılı. Kaba tabirle ardını kollaman şart.
Şu yazma meselesini çok düşünmeye başladım. Acaba bıraksam mı? Yoksa olduğu gibi devam mı etsem? Dediğim gibi, yazsam ne olur, konuşsam ne olur. Sonra, öğretsem, anlatsam ne olur…
Bence sorumlusu zaman. Hani eski zamanlar özlenir ya, haksızlık bence. Bu bir olgunlaşmamış anı. Zamanın bir yerinde gönlün okşanmış, hoş vakit geçirmiş, mutluluğu hissetmişsindir. Farkına varmadığın bir çok olayın dışındasındır. Misal çocukluk. Düşünmeden, yargılamadan seyrettiğin bir film gibi. Zaman hayatına yazılmadan fikirlerin değişmez. Yaşanılanlar; duygu depremlerin, yol ayrımların,
seçimlerin seni yıpratırken ideallerin, düşüncelerin değişir.
Elbette herkes için geçerli değil. Bu yüzden değil mi ki farklı karakterlerimiz, kişiliklerimiz. Ben ortaya söylerim, ortaya konuşurum, alkış ve yuhalanma kabulüm.
Çok farkındayım, kulvar değiştiren bir yazı oldu. Hem de çok hızlı kulvar değiştirdi. Yetişemiyorum düşüncelere. Yoruldum belki. Onu da düşünmeyeceğim. Yeter. Bir çıkış yolu olmalı, lakin yok. Yüklendiğin yükü taşımak zorundasın. Yol bitene kadar. Haksızlık değil mi?..

eylül

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Yol
Gönderen: Gökhan / , Türkiye
3 Aralık 2023
“Yüklendiğin yükü taşımak zorundasın” yazmışsınız. Yükün bir hazine, derdin ise çare olduğunu anlamanız ne kadar sürecek bilmiyorum. Ama yazılarınızı heyecanla okuyorum. Bakalım daha neler yazacaksınız…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayat/zaman
Hikayeler
Eksik Olan
Eksik
Eksik Olan
İnsan
Sayfa Boş
Prologue
Kendini Nasıl Öldürürsün
Telafisiz

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Araf’ta
Bir Hayat Nasıl Yaşan (Il) Maz
Sonu Gelmeden İnsanlığın
Bir Hayat Nasıl Ysşanılmaz Kılınıri
İnsanım Ben
Ruh Hali
Kimi Suçlayacaksın?
Ruhun Yarası
İyilik Daima Kazanır
Otobüs

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Eylül [Şiir]
Şimdi Aşk [Şiir]
Bir Şey Daha... [Şiir]
Teselli [Şiir]
Derin Hikayeler, Kısa Karşılaşmalar [Öykü]
Yusuf'un Şarkıları [Öykü]
Gülümseme Çiçeği [Öykü]
Vurgun [Öykü]
Gecenin İçinden Gelen Sesler [Öykü]
Salkım Söğüt Hayat [Öykü]


eylül kimdir?

yolcu

Etkilendiği Yazarlar:
insan, hayat


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © eylül, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.