..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, seçmek ve gizlemek sanatıdır. -Chateaubriand
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Kesinlikle Karşıyım! > Tayyibe Atay




18 Eylül 2003
İşçi Toplumlar  
Tayyibe Atay
Bu yalnızca insana bindirilen, işin parasal balta yanı. Bir de insan hayatını hiçe sayan....


:BBDG:
Toplumlar ikiye ayrılır: İşçiler, işverenler...Türkiye’de işveren konumunda olan devlet, işçi konumunda olan da insanlardır. Devlet kurum kurum kurumlanır oturduğu koltukta...Yanına yöresine yaklaşmak mümkün değildir. “Bugün git, yarın gel” politikalarıyla vatandaşın canı çıkartılır devlet dairelerinde. Hele bir kız, hele bir memnuniyetsizliğini göster bakalım, gör başına gelecekleri...En küçük devlet memurunun bile dokunulmazlığı vardır çünkü...Onların karşısında el-pençe durmak, dilini çekmek, sabrını uzatmak zorundasın...Ömrün yeter mi, yetmez mi orasını bilemem tabii! Şansın varsa eğer, istediğin şeye hiç beklemediğin zamanda ulaşırsın, ya da ölürsün ölür!..

Epey oldu bir gazetede bir vatandaşa hapiste yattığı 7 yıl 9 ay karşılığında 4 milyar 750 milyon lira ödenmiş olduğunu okudum Adalet Bakanlığı tarafından. Bu ödemenin nedeni ise vatandaşı bir cinayetten dolayı suçsuz yere yatırmalarıymış...Meğerse suçu başkası işlemiş..”Ben yapmadım, ben öldürmedim” demişse de vatandaş, illaki bir suçlu bulunacak ya, on yedi yıla mahkum edivermişler adamcığı...Aradan geçen 7 yıl 9 aydan sonra esas suçlular çıkmış ortaya ve adamı serbest bırakmışlar, adı geçen parayı ödeyip...

Ama aynı devlet, Telekom davasında 11 ay hüküm giyen birinden rahatlıkla 2 milyar 150 milyon para çekebiliyor kasasına. Hem de suçun Telekom’da olduğunu bile bile ödetiliyor vatandaşa bu para...Burada Türk Ceza Kanunlarını yada bu kanunları hayata geçiren yargı sistemini eleştirmek değil amacım. Amacım vatandaşlara yapılan haksızlığa dikkat çekmek, bir bakıma verilen kararlardan ötürü uğranılan haksız kayıpları ortaya koymak...”Devlet kuruluşları hata yapabilir, vatandaş yapamaz” zihniyetini hakim kılan bir anlayışın açtığı yaraların büyüklüğünü gösterebilmek...

Şimdi bir düşünelim lütfen! 7 yıl, 9 ay içinde kaç tane 11 aylık dilim vardır acaba? Toplam 93 ayı 11 e bölersek, yaklaşık 8,7 ye yakın bir rakam elde ederiz. Bu şu demektir! 2 milyar 150 milyonun 8,7 katı tazminat!.. Bu da yaklaşık 18 milyar yapar. Oysa devlet ne yapmıştır; sadece dörtte bir oranında para ödemiş haksızlık yaptığı O vatandaşa. Adalete bakınız hele(!) Şaşkına döndüm şaşkına!

Bu yalnızca insana bindirilen, işin parasal balta yanı. Bir de insan hayatını hiçe sayan, onurunu kıran tarafları var elbet..10 yıla yakın ömür çalınmış, iş gücü bitirilmiş, morali hurdahaş edilmiş, yaşadığı toplumla ilişkileri bozulmuş o vatandaş ne yapacak şimdi? Bence bu ülkeden nefret edecek bir kez daha...Haksız da sayılmaz hani!

Bütün bu hesaplamalardan sonra, benim, güzel ama rağbet göreceğinden kuşku duyduğum bir önerim olacak. Artık devir değişse diyorum. Nasıl mı? İnsanları işveren, devleti işçi yapan bir toplum düzenine geçerek! Aynen gelişmiş toplumlarda olduğu gibi...

Ne dersiniz? Umut edebilir miyim?(!)

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Boşa umut etmeyin
Gönderen: Osman Volkan Şahin / İstanbul
23 Eylül 2003
Yazınızın başlarında ironi yaptığınızı düşündüm. Ancak sonunda neyi umut ettiğinizi okuduğumda bu düşüncem değişti. Umut etmeden öncelikle Türkiye'nin sınıfsal şekillenişini doğru tahlil etmenizi salık veririm. Çünkü Türkiye zaten kapitalist bir ülke. Devlet kapitalizmi diyenler var ama değil. Kapitalist gelişimini cumhuriyet dönemi burjuvazisinin riskleri göze alamayıp üretimden kaçması nedeniyle ağır sanayinin devlet eliyle gerçekleştirilmeye çalışılması sonucunda milli burjuvazisini yaratamadığı için çarpık sürdürmüş bir ülkede yaşıyoruz. Diğer kapitalist devletlerden geri kalmamızın ve sizin hayıflandığınız sorunları yaşamamızın sebebi bu. Ve artık çok geç. Çünkü yeni-sömürge bir ülkeyiz.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın kesinlikle karşıyım! kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tüpe Bak Tüpe
Cibiliyet
Dört Biçükk
Şimdi Efendim
Kabarttım Küfür Sözlüğümü
Kabarttım Küfür Sözlüğümü
Uzun Köprü
Ne Çok Sevmiştim Sizi, Ne Çok!..
Delinin Köyü (!)

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hesap Kitap
Olimpiyat
Pes Yani
Yalana İnanmak
Büyüdük Yani
Sepet
Hoparlör
İlahi!.
Seçimin Şeyleri
Kerrat Cetveli

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Poşet [Şiir]
Masa 2 [Şiir]
Artık [Şiir]
Semazen [Şiir]
Bostan [Şiir]
Havan [Şiir]
Köprü [Şiir]
Oyun Arkadaşı [Şiir]
Ötanazi [Şiir]
Damlacıklar 4 [Şiir]


Tayyibe Atay kimdir?

Yeni şiirin,uzun yıllar yazmama rağmen yeni şairiyim. İnternet ortamı sayesinde okuyucu önüne çıktım henüz. Ne kadar şair olduğumun yanıtını ise okuyucuya bırakıyorum. Bayan yazarların çok az olduğu bir ülkede,duygu ve düşüncelerimi,şiirin ruhu okşayan ,elleyen tarafıyla anlatmaya çalışıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Arif,Behçet Necatigil,Nihat Behram...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.