..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyada birbirinin eşi ne iki görüş vardır, ne iki saç kılı, ne de iki tohum. -Montaigne
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Şahingöz




30 Eylül 2003
Trafik Magandalarına Dikkat!  
Yollarda şiddet var!

Şahingöz


Trafikte gün geçmiyor ki, üçüncü sayfalık bir şiddet olayı yaşanmasın! Bir takım silahlı bıçaklı zorbalar, bazen gasp amacıyla, ama çoğunlukla saldırgan egolarının nedeniyle, diğer sürücülere şiddet uygulama yoluna gidiyorlar.


:BJID:
 
 

   Trafik Magandaları


 
 
   Aslında bu ‘maganda’ tanımlamasını hiç sevmiyorum.
Ne kadar kaba ve görgüsüz insanlar için kullanılıyor olsa da, alaycı yakıştırmaları erdemli bir davranış olarak görmem!
Ama bugünlerde bu tanımlamaya giren insanların artık masumiyeti iyice kaybedip, davranışlarının başkalarının can güvenliğini tehdit etmekte olduklarını gördüğümden beri, baklayı ağzımdan çıkarmakta bir mahzur görmüyorum.
   Çünkü bu kişiler artık çevrelerine şiddet uygulamaya başladılar. Psikopat ruhlar artık her fırsatta silah teşhir edip, tehdit etmekte bir sakınca görmüyorlar.
Kanundan, polisten, jandarmadan korkan yok!
   Gazetelerin üçüncü sayfaları, bu tür insanların sebep oldukları olayları anlatıyor!  O kadar çok ki, içiniz daralıyor.!
   Şiddet yanlılarının bu kadar rahat silah kullanıyor olması;  maç, galibiyet kutlaması diye havaya silah sıkılması ile başladı...
Güya sevinç gösterisi diye, metropollerin içinde silah sıkılırken, güvenlik güçlerinin buna tolerans göstermesinin; sonunda böyle bir bozulma getireceğini, daha o zamanlarda düşünmüş ve hayret etmiştim.
   Hatırlayın, tartıştığı kişiye şuursuzca silah atan bir kendini bilmez, bir kafede bebek arabasında uyumakta olan Ali Star bebeği öldürmüştü.
Geçenlerde Beyoğlunda iki grup maganda karşılıklı silah atmıştı da, vuruşan gruptan birileri değil de; yoldan geçmekte olan bir insan vurulup canından olmuştu.
   Kapkaç olaylarına bakınız, artık kapkaççılar kurbanlarına bıçakla saldırıyorlar.
Trafikte seyrederken, kendisine yol vermedi diye bir başka sürücüye silah gösteren sürücüler görülüyor artık!
   Bütün hasta ruhlu şiddet yanlılar, sanki pimi çekilmeye hazır bir el bombası gibi, sizinle aynı yolları kullanıyorlar ve diğer insanlar için tehdit oluşturuyorlar.
  
   Geçenlerde, arabamla normal süratle, dikkat ve kontrolum yerinde olarak seyrediyordum. Sağ taraftan bir araç aniden kalkarak yoluma çıktı. Yavaş gidiyordum, kaçınmak için, aynadan arkadaki aracı da kollayarak, hafifçe sola kırdım. Aramızda emniyetli bir mesafe vardı, arkadaki aracı tehlikeye sokacak ölçüde sert bir hareket yapmamıştım.
Önce uzun uzun edepsiz kornalar öttü. Sonra kırmızı ışıkta durduğumda, önce şiddetle arabamın kaportasına vuruldu, sonra öfkeden kıpkırmızı,ağzından salyalar saçılan bir genç adam camımın hizasına gelip, bağırıp çağırmaya, hakaretler etmeye başladı. Sonra bir diğeri öbür kapıya geldi ki, açmasın diye kilide bastım. Zaten bu tür şiddet yanlıları, tek başlarına oldukları zaman bu  kadar azgınlığı göstermezlerdi!
   Sanki Beşiktaş iskelesinde karşı takım taraftarlarını linç etmeye kalkan fanatiklere benziyorlardı! (Mecazi anlamda değil; gazetede resimlerini gördüğüm  tiplere çok benziyorlardı!)
   Neyse sinirlerime hakim oldum.
Araçları ticari bir arabaydı: ’ Daha ileri gitmemelerini, sonunda yerlerinin yurtlarının belli olduğunu, suç olacak bir şey yaparlarsa karşılıksız kalmayacağını belirttim!’
Sakin tavrım onların şaşırıp afallamasına neden oldu da; belaya bulaşmadan yoluma koyuldum. Ama benimle birlikte olan misafirlerim öyle korkmuşlardı ki, gittiğimiz yerlerde dehşetle bu saldırganlık gösterisinden bahsederek, bir daha İstanbul’a gelmeye korkacaklarından dem vurdular.!
  
   Trafik bütün toplumun ortak kullandığı yer.!
Kendinizi şiddet yanlısı bir alt kültürden başka yerlerde izole edebilirsiniz, ama trafikte bu asla mümkün olmuyor!
Herkes aynı yolu kullanmak durumunda.
Zengini de, yoksulu da, güçlüsü de, siyasetçisi de, gazetecisi de, ünlüsü de, ünsüzü de; herkes!
Eninde sonunda saldırganlık ve şiddet herkesin kapısını çalabilir.!
   Bu açıdan yasaları uygulamakla yükümlü olan birimlerin; daha önce şampiyonluk, maç kutlamalarında silah atılmasına karşı gösterdikleri kayıtsızlığı bir kenara bırakıp;
< trafik içinde başkaları için tehdit oluşturan; şiddet yanlısı, cahil, psikopat, uyumsuz, saldırgan kişileri tesbit edip, takibat yapması; sicillerini tutması, onları trafikten men etmesi gerekmektedir> diye düşünüyorum.
Kent yaşamlarının bir hastalığı olan kapkaç ve gasp olayları ile birlikte, bu şiddet eğiliminin de dizginlenmesi gerekmektedir.
  
   Can güvenliğimiz biz sıradan vatandaşların, anayasal hakkıdır.
Duyarlı olup, bu hakkınıza sahip çıkınız. Yoksa bir gün siz ve aileniz de şiddetle karşılaşabilirsiniz!
 
Şahingöz, Eylül 2003
 
 



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mahalle Baskısı
Türk İmajı
N.A.R.O. 'cu Gençler, Helal Olsun Size!
Eğitim Şart!
Seçmenlerimizde Hiç Kusur Yokmu?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Suya Sabuna Dokunmadan
Hakan Kocayınca...
Türkiye Karşıtlarına Gereken Cevabı Verm
Doğruyu Bulabilmek İçin Onun Gibilerine İhtiyacım&
Bir Afetten Daha Kötü Bir Şey Varsa, O da Afete Hazırlıksız

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kişinin Kendine Ettiğini, Düşmanı Etmezmiş! [Öykü]
Muz Cumhuriyeti [Eleştiri]
Aslında O İyi De... [Eleştiri]
Yeni insan türü, Homo Ekonomicus [Eleştiri]
Neden Bu Kadar Çok Kötülük Var! [Eleştiri]
Bir Lider Aranıyor! [Eleştiri]
Trafik ve İnsan [Eleştiri]
Eleştiriye Katlanabilmek Güçlü Olmak Demektir! [Eleştiri]
Yurdumun İnsanının Bir Bölümünün Uygar Olmak Gibi [Eleştiri]
Bıyık Handikaptır [Eleştiri]


Şahingöz kimdir?

ŞAHİNGÖZ. Yaşı artık kemale erdiğinden,biraz huysuzca biridir!Biraz kızgın gözükse de,bu müzmin bir muhalif olduğundan değildir. Gerçekte apolitiktir!Onun isteği zeki,aydın insanlarla söyleşmektir!

Etkilendiği Yazarlar:
M.A.S.H. (Kult filmi izleyeniniz var mı?)


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.