..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bütün sanatlarda insanı şaşırtan bir yan vardır. -Alain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Şahingöz




25 Mart 2006
Bıyık Handikaptır  
güncel

Şahingöz


Gerçi bu yazı asılıncaya kadar gündem çok ilerleyecek, zaten daha ben yeni bitirmiştim ki, gelişme oldu ama inanın bu hikaye bitmeyecek.


:BCCI:



Bıyık karizmayı bozuyor!


Bir süredir ‘cambaza bak!’ durumuyla gündemde tutulan Merkez Bankası adayları ve türbanlı eş durumları (gerçi artık her ne kadar aksini iddia ederlerse etsinler, herkesin kanısı; aslında eşin türbanlı olmamasının(!) bir handicap doğurduğu yönünde!) konusunda gelinen son noktada, en yeni adayın Adnan Büyükdeniz olduğu konuşulmaya başlandı.
Ama Büyükdeniz’in gazete ve TV’lerde çıkan bıyıklı ve çatık kaşlı resimlerini görünce, geçmişten kalan bıyıkla ilgili olumsuz önyargılarım su yüzüne çıktı. İnanın demokrat ve eşitlikçi alt yapım, eğitimim ve yaşam tecrübem ile, insanları dış görünüşlerine göre sınıflandıracak en son kişi benim. Ama yine dün, bir iş için gittiğim vergi dairesinde karşıma çıkan bıyıklı memurun yaklaşımı ile resim üst üste oturunca, anlaşılan böyle çekinceler ortaya çıkabiliyordu!
Vergi dairesinden bir süre öncesinde fazla vergi ödemesi yapmış olduğumu tesbit ettikleri ve bunun iadesi konusunda bir davet yazısı almıştım. Toplum, Maliyenin hep alıcı olduğunu düşünmüştür, bu nedenle bu durum beni çok mutlu etmişti, sanki ABD maliyesindeki uygulama buraya gelmişti. Ama ne yazık ki daireye gidince, işlerin öyle basit olmadığını bana hissettirmeye kararlı bir memur çıktı önüme. İnanın, onca hanım veya bıyıksız memurun içindeki tek bıyıklı bana rastlamıştı ve beni ahiret sorularıyla yormaya başladı. ‘ Bu fazla vergi ödemesinin hangi vergiye ait olduğunu bilmeli ve onlara söylemeliymişim!’ ‘Ben bunu bilemem ki, siz bana yazı yazıp fazla ödeme olduğunu söylüyorsunuz, demek ki siz bunu görebiliyorsunuz!’ desem de, o kişi ile işimi göremedim. Sonunda bir başka kontuarda, daha yapıcı yaklaşan bir memur alacağımı ödeyeceklerime mahsup etti de işimi halledebildim. Ama bıyıklılık konusundaki yargılarıma da bir tecrübe daha eklendi!
Sosyolojinin bıyıklı kişiler hakkındaki yargıları şöyle: genelekçi, durağan bir alışkanlığın, erkeklik iddiası; dik başlılık, kabadayılık ve egolarına düşkünlük olarak tezahürü.
Bunları ben söylemiyorum. Geçmişte Almanya’da bu konuda sosyolojik bir araştırma yapılmış ve bıyıklı Türkler hakkında Almanların; uyumsuz, kaba, maço, eğitimsiz ve görgüsüz gibi yargıları olduğu ortaya çıkmış!!.
Bilmiyorum; bu yargıların haksız ve ırkçı bir tutumun yansıması olması daha akla yakın. Ama bıyıklıların hizmet sektöründe ön planda kullanılmaktan kaçınılıyor olması da bir gerçek!
Bu nedenlerle, toplum Merkez Bankası Başkanlığı gibi bilgi, uzmanlık, entellektüel performans gerektiren bir iş için, korkarım ki şekilci bir önyargı ile yaklaşacaktır. Bu yanlıştır, haksızdır ama ne yazık ki gerçektir!
Şaka bir yana, bu arada bunca süre içinde MB başkanının belirnenememiş olmasının ülke ekonomisi açısından doğurduğu risklerin konuşulmasının zamanı gelmiş te geçmektedir..!
Bankanın başına geçecek kişinin bu kadar geç ve zor belirleniyor olması, arka planda siyasi mücadelelerin yaşanıyor olmasının işareti değilmidir? MB gibi bağımsız ve özerk olması gerekliliğinin üzerine gölge düşecek olmasın?
Son Dakika notu: Bugün kararnamenin Cumhurbaşkanından döndüğünü işittik. Ama bu hikaye burada bitmez, yine tekrar tekrar izletilir bize!





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Eleştiriye Katlanabilmek Güçlü Olmak Demektir!
Şiddet Kültüründen Manzaralar
Yolsuzluk Algılama Seviyemiz!
SSK Sağlık Hizmeti İşkencesi
Direksiyon Başındaki Tehlike!
İstanbul'a 3. Köprü!
Türk'ün aklı...
Can güvenliğimizi kim sağlayacak?
Meclis Tatilde...
Feodalite, Demokrasiyi Sömürüyor!

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Muz Cumhuriyeti
Aslında O İyi De...
Yeni insan türü, Homo Ekonomicus
Neden Bu Kadar Çok Kötülük Var!
Bir Lider Aranıyor!
Trafik ve İnsan
Yurdumun İnsanının Bir Bölümünün Uygar Olmak Gibi
Tepkisiz Toplum
Feodalite özentilerinden nefret geldi!
Demokrasi İşte Bu Nedenle En İyi Rejimdir!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kişinin Kendine Ettiğini, Düşmanı Etmezmiş! [Öykü]
Suya Sabuna Dokunmadan [Deneme]
Mahalle Baskısı [Deneme]
Türk İmajı [Deneme]
Hakan Kocayınca... [Deneme]
Türkiye Karşıtlarına Gereken Cevabı Verm [Deneme]
N.A.R.O. 'cu Gençler, Helal Olsun Size! [Deneme]
Doğruyu Bulabilmek İçin Onun Gibilerine İhtiyacım& [Deneme]
Bir Afetten Daha Kötü Bir Şey Varsa, O da Afete Hazırlıksız [Deneme]
Eğitim Şart! [Deneme]


Şahingöz kimdir?

ŞAHİNGÖZ. Yaşı artık kemale erdiğinden,biraz huysuzca biridir!Biraz kızgın gözükse de,bu müzmin bir muhalif olduğundan değildir. Gerçekte apolitiktir!Onun isteği zeki,aydın insanlarla söyleşmektir!

Etkilendiği Yazarlar:
M.A.S.H. (Kult filmi izleyeniniz var mı?)


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.