..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Sevgi bilmekten doğar." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Şahingöz




2 Eylül 2002
Seçmenlerimizde Hiç Kusur Yokmu?  
İğne ve Çuvaldız Meselesi!

Şahingöz


Neden seçimlerden bir süre sonra,vermiş olduğumuz oy konusunda pişmanlıklar yaşarız?Hiç düşündünüz mü?


:BBCA:

Seçmenlerimizde Kusur Yok mu?

Hep partilerden, politikacılardan beklentilerimiz olacak değil ya!
Dikkatimizden kaçmaması gereken bir nokta daha var!
Aydınlarımız, farkında olanlarımız; hep siyasilerden bir şeyler beklemişlerdir.
Hep siyasiler eleştirilir nedense!
Ama siyasiler bu toplumun içinden çıkmıyor mu?
Toplum ne ise, politikacı da o değil midir?
Politikacının doğasında nabza göre şerbet vermek vardır.
Demek ki o boş, gerçekleşmeyecek vaatleri, halkın kendisi söyletmektedir!
Tutulamayacağını bile bile, sırf hoşlarına gittiği için siyasileri belli yollara kanalize etmektedirler.
Belki de, salt onların beklentileri böyle olduğu için siyasiler böyledirler?

Bir kısım politikacılar kötü de;
seçmen vatandaş ‘sütten çıkmış kaşık’ kadar, temiz mi yani!
Bizler, vatandaşlar; asıl kusurlu olan biz değil miyiz?
Yolsuzluklardan, kötü yönetimden şikayet eden, ama her şeyi en fazla bir ay süre içinde unutup giden, bizler değil miyiz?
Gazete dergi okumayan, bunun yerine TV’ de sadece Televole programları izleyen biz seçmenler değil miyiz?
Haberleri takip etmeden, okumadan, hiçbir ciddi konuya yoğunlaşmadan; bizim nasıl sağlıklı dünya görüşümüz oluşacak ki?
Sonra oyumuzu satan biz değil miyiz?
Biz değil miyiz ürettiğimiz tarım ürününe en çok taban fiyatı önerenlere oy veren?
Seçmen değil midir, iş vaadi karşılığı; bir ömür boyu her şart altında dahi, oyunu belli partiye veren?
Seçmen değil midir, oy vereceği politikacıyı seçerken, rasyonel olan hiçbir düşünceyi aklına getiremeyen?
Kim daha kavgacı, kim daha güzel, kim daha yakışıklı; oyumuzu ona vermez miyiz?
Ne zaman duygusallığı bırakıp, akılcı olabilmişizdir?

Siyasi amaçları için din unsurunu kullanmaktan çekinmeyen politikacıyı kim öne itmiştir acaba?
Etnik ayrımcılık yapan parti, kendiliğinden ortaya çıkmamıştır herhalde? Birileri illa da kendi etnik kökeninden birilerine oy vermek istediklerinden; partililer de, böyle toplum için zararlı bir ayrımcılık yaratan yola girmiş olmasınlar?

Fikrimiz ile zikrimiz,aynen şöyledir:
- Hakkında yolsuzluk söylentileri filan var,ama doğrusuya, adam çalışıyor!
- Adam şapkasını koysa, ona bile oy veririm!
-     Enişte, bizim ilçemizi vilayet yap!
-     Falanca partiye ve liderine, sinir oluyorum!
-     Bu seçimde bizim ağa,bizim şeyh hangi parti ile anlaşmış ise; biz aşiret olarak oyumuzu toplu olarak o partiye veririk!!
-     Biliyor musun! Filanca parti, Kuran kurslarını kapatacakmış!
-     Geçen seçimde uyanık olup gecekonduyu yapmıştım, bu seçimde de bir kat çıkacağım artık!
-     Biliyor musun? Falanca politikacının karısı yabancıymış! Filanca politikacının soyu, bilmem nerden geliyormuş!

Aydınlar politikacıları basiretsiz diye eleştirdiler.
Peki seçmen çok mu basiret sahibi?
Elde olan bu!
Acaba boşa mı kürek çekiyoruz?

Şahingöz Ağustos 2002



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mahalle Baskısı
Türk İmajı
N.A.R.O. 'cu Gençler, Helal Olsun Size!
Eğitim Şart!
Trafik Magandalarına Dikkat!

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Suya Sabuna Dokunmadan
Hakan Kocayınca...
Türkiye Karşıtlarına Gereken Cevabı Verm
Doğruyu Bulabilmek İçin Onun Gibilerine İhtiyacım&
Bir Afetten Daha Kötü Bir Şey Varsa, O da Afete Hazırlıksız

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kişinin Kendine Ettiğini, Düşmanı Etmezmiş! [Öykü]
Muz Cumhuriyeti [Eleştiri]
Aslında O İyi De... [Eleştiri]
Yeni insan türü, Homo Ekonomicus [Eleştiri]
Neden Bu Kadar Çok Kötülük Var! [Eleştiri]
Bir Lider Aranıyor! [Eleştiri]
Trafik ve İnsan [Eleştiri]
Eleştiriye Katlanabilmek Güçlü Olmak Demektir! [Eleştiri]
Yurdumun İnsanının Bir Bölümünün Uygar Olmak Gibi [Eleştiri]
Bıyık Handikaptır [Eleştiri]


Şahingöz kimdir?

ŞAHİNGÖZ. Yaşı artık kemale erdiğinden,biraz huysuzca biridir!Biraz kızgın gözükse de,bu müzmin bir muhalif olduğundan değildir. Gerçekte apolitiktir!Onun isteği zeki,aydın insanlarla söyleşmektir!

Etkilendiği Yazarlar:
M.A.S.H. (Kult filmi izleyeniniz var mı?)


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.