..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kürtaj sadece kendileri bir zamanlar doğmuş insanlar tarafından savunuluyor. -Ronald Reagen
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Şahingöz




10 Aralık 2003
Türk İmajı  
Yurtseverler, Gelin Türk imajını yeniden yaratalım!

Şahingöz


Bu devirde imaj herşeydir. Ve ne yazık ki, dış camiada Türk imajı pek olumlu değildir!


:BECI:

   TÜRK İMAJI


 
 
 
   Her milletin olduğu gibi, Türklerinde; uluslararası camiada oluşmuş bir imajı vardır.
Bu imajın pek olumlu olmadığını; yabancı yayın organlarını doğrudan izleyen, kitap okuyan, olayları geniş bir perspektifle izlemeyi öğrenmiş biri olarak, yıllardır biliyorduk..
Bunu doğal olarak başkaları da biliyordu ama köşeleri tutmuş olan hamasi yurtseverlerin şerrinden korktuğu için kimse dile getiremiyordu...
Halbuki iyiyi aramak, hatalarımızı düzeltmek için; her zaman aynayı yüzümüze tutmak gerekir bilirsiniz. Kötü alışkanlıklarımızın çoğu, daha iyi örnek tanımadığımızdan ve çevrenin etkisinden kaynaklanır.
Hatalarımızla yüzleşebilmek, doğru ve bizi ileriye götürecek bir davranıştır!
   Ama herkesin kendi gibi olmasını bekleyen çevrenin baskısı, bizi çoğunlukla bu yola gitmekten alıkoyar.
Örneğin birisi toplumun zayıf taraflarını dile getirmeye kalktı mı; küfür, tehdit, karalama, adamı bir linç etmedikleri kaldığından, kimse insanları yüzleşmeye davet edemez. Anlı şanlı yazarlarımız zaten popülizmin kolaylığını bildiklerinden, bu yola hiç gelmezler!
   Ama geçenlerde, İstanbul’da aralık ayı içinde düzenlenecek olan Marketing konferansının tanıtım ilanları, bütün gazetelerde sayfa sayfa yayınlandı...TV lerde reklamı çıktı.
   Çeşitli portrelerin alınlarına, Türklerin uluslararası toplum içindeki imajı olan aşağıdaki çeşitli sıfatlar damgalanmıştı:
azgelişmiş (ulusal gelirimize ve viran kentlerimize, köylerimize bakın!),
terörist ( bombacılarımızdan belli değil mi?),
gerici ( Ortaçağ yaşam biçimini özleyen, kılık kıyafetlerini bile o devirlerdekine benzer giyenlerin çoğalması size birşey ifade ediyormu?)
cahil (hiç bir şeyi merak etmeyen, okumaktan nefret eden, boş vaatlere kolayca kanan veya köfte ekmek karşılığı oyunu satan insanların toplumdaki oranına bir bakın!),
fırsatçı ( trafikte her dakika; birilerinin araya dalarak, sağdan kaçak yaparak sıranızı çalmasından rahatsız olanlardanmısınız; yoksa böyle şeylerle uğraşma diyenlerdenmisiniz?), barbar ( bu biraz da Batılı insanın genlerine kadar yer etmiş haksız bir ön yargıdır aslında!), işkenceci ( polisimizin geçmişteki uygulamaları gittikçe unutuluyor ama o kötü niyetli ‘Geceyarısı Ekspresi’nin izlerinin silinmesi, biraz vakit alacak galiba!),
üçkağıtçı ( turistleri yolunacak kaz zannedenlerden, otomat makinalarını aldatmak için buzdan para icat edenlerden ne beklersiniz?),
vasıfsız ( ne yazık ki bu konuda çok üzgünüm..! Sokaklardaki vasıfsız insan kalabalıklarını görmekten çok acı duyuyorum. Ama ah bir de, asıl sorumlu siyasetçiler bu konuda biraz vicdan yapsalar!)
   İşte  bütün bu sıfatlar alınlara yazılmış, sözkonusu ilanda!
Gerçi kullanılan portreler alabildiğine güleryüzlü, eğitimli, aydın, vasıflı, modern genç yüzleri.! Böyle yapılarak yapıştırılan imajların aslında yalan olduğu mesajı verilmeye çalışılmış. Ama bence, bu sadece şekilde..
   Yurtdışında yaşamış olan duyarlı, aydın insanlarımız; bu imajın acısını derinden yaşamışlardır ve ne demek olduğunu iyi bilirler!
   Herşeyin bir zamanı vardır ve bu vesileyle; artık kendimizle yüzleşmenin sırası gelmişte, geçmiştir bile!  Gerçek yurtseverlik budur!
Lütfen kimse alınmasın. Bunun yerine, yeni ve olumlu bir Türk imajının oluşturulması için katkıda bulunsun.
   Örneğin: samimi, içten, enerjik, yetenekli, karakterli gibi özelliklerimizi, yabancıların ağızlarından takdirle işitmişliğimiz olmuştu.
Ne olur bu vasıflarımızı çoğaltsak ve genele yaysak da, yeni bir Türk imajı yaratmaya katkıda bulunsak..!
   Gerçi bu yazıya ilham olmuş kongrenin amacının, ticari bir yaklaşımla bir dünya markası yaratıp;  kaliteli üretmek, fason yerine yüksek katma değerli mal üreterek, o yoldan bir Türk imajı yaratmak olduğunu tahmin ediyorum ki;  bu açıdan da, yapılacak herşey olumlu olacaktır...
Şahingöz – Aralık 2003
 



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mahalle Baskısı
N.A.R.O. 'cu Gençler, Helal Olsun Size!
Eğitim Şart!
Seçmenlerimizde Hiç Kusur Yokmu?
Trafik Magandalarına Dikkat!

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Suya Sabuna Dokunmadan
Hakan Kocayınca...
Türkiye Karşıtlarına Gereken Cevabı Verm
Doğruyu Bulabilmek İçin Onun Gibilerine İhtiyacım&
Bir Afetten Daha Kötü Bir Şey Varsa, O da Afete Hazırlıksız

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kişinin Kendine Ettiğini, Düşmanı Etmezmiş! [Öykü]
Muz Cumhuriyeti [Eleştiri]
Aslında O İyi De... [Eleştiri]
Yeni insan türü, Homo Ekonomicus [Eleştiri]
Neden Bu Kadar Çok Kötülük Var! [Eleştiri]
Bir Lider Aranıyor! [Eleştiri]
Trafik ve İnsan [Eleştiri]
Eleştiriye Katlanabilmek Güçlü Olmak Demektir! [Eleştiri]
Yurdumun İnsanının Bir Bölümünün Uygar Olmak Gibi [Eleştiri]
Bıyık Handikaptır [Eleştiri]


Şahingöz kimdir?

ŞAHİNGÖZ. Yaşı artık kemale erdiğinden,biraz huysuzca biridir!Biraz kızgın gözükse de,bu müzmin bir muhalif olduğundan değildir. Gerçekte apolitiktir!Onun isteği zeki,aydın insanlarla söyleşmektir!

Etkilendiği Yazarlar:
M.A.S.H. (Kult filmi izleyeniniz var mı?)


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.