..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Çocukların eğitimi, zaman kazanmak için nasıl zaman yitireceğimizi bilmemiz gereken bir meslektir. -Rousseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Faik Murat Müftüler




11 Eylül 2004
Popüler Optimist  
Faik Murat Müftüler
En kötü karar kararsızlıktan da kötüdür .


:CBEI:
Popüler Optimist


   Küçük bir çocukken annem bana para vermişti . Bisiklet almam için … Kentteki bisiklet satan tüm mağazaları gezdim . En iyisini almalıydım ; ama bir an önce bisikletim olmasını da istiyordum . Acele etmekle etmemek arasında kalmıştım . Biliyordum sadece bir bisiklet alma şansım vardı ve bu şansı en iyi biçimde değerlendirmeliydim . Sonunda en beğendiğim modelde karar kılıp aldım . Keşke biraz daha sabredip düşünseydim . İki ay sonra bir mağazanın önünde aynı fiyata satılan çok daha havalı bir bisiklet gördüm . İnsanı pişmanlığa sürükleyen bir çok neden var ama en kötüsü bu sanırım .

   Hayatım böyle tecrübeleri yaşamakla geçti . Bu hatayı hep yaptım . Hatalar yapmak insanı biçimlendiriyor . Her hatada biraz daha olgunlaşıyorsun ve akıllanıyorsun ; ama bu öyle bir hata ki bunda akıllanmak , olgunlaşmak veya ders çıkarmak diye bir şey yok . Çünkü zaman denen tuzağın içinde geleceğin bilinmezleriyle , günün görülenleri arasında tercih yapmaya zorlanıyoruz . Kimi zaman paraya kıyıp yenisini almamız ve o hiç giymediğimiz kazağı dolabın en görülmez köşesine kaldırmamız gerekiyor . Ama bazen de vazgeçmek veya maymun iştahlılık yapmak gibi seçeneklerimiz olamıyor .

   Hep düşünürdüm ; herkes mi böyle yoksa sadece ben mi ? Pazarlama biliminde “Popüler Optimist” denen insanlardan mıyım yoksa ? Yani düşüncesizce alışveriş yapıp sonra aldıklarını bir daha dokunmaksızın bir köşeye atan tiplerden …

   Sonra anladım ki her kes böyle . Tek fark , ben sahip olduklarımla kendimi avutmayı ve onlara bakıp “Hayır ! Bu bir hata değil . Bu benim seçimimdi ve o zaman için en iyisiydi” demeyi beceremiyorum galiba .

   Yaklaşık onbeş yıl sonra bir kız arkadaşım o meşhur gül bahçesi örneğini verdi . Bir gül bahçesinin içindeki patikaya giriyorsun . Senden , bulabildiğin en güzel gülü getirmen istenmiş ; ancak seçimini kesinlikle geri dönmeden yapacaksın . Acaba patikanın başındaki güller mi güzel , yoksa sonundaki mi ? Bir tane kopardıktan sonra daha güzelini görüp pişman olabileceğin düşüncesi seçim yapmaktan alıkoyuyor seni ; ama en güzel gülleri geride bırakıp sonra daha kötüleriyle yetinmek zorunda kalma gibi bir risk de var . Belli ki benden evlenme teklifi bekliyordu ve kararsızlığımı yenmemi sağlamak için böyle bir örnek vermişti . “Bak kaçırma beni . Sonra pişman olursun . Ben o patikanın başındaki veya ortalarındaki en güzel gülüm” demenin başka bir yolu .

   O zaman onu tercih etmemiştim . Gördüm ki eğer edinilmiş hiçbir şey yoksa sahip olamadıklarımızı çabuk unutuyoruz . Öğle kahredici bir pişmanlık da yaşatmıyor o kaybetmeler . Esas büyük pişmanlık aceleyle veya umarsızca yapılmış bir tercihin ardından o seçeneğin en iyisi olmadığını görmekten doğuyor . Çünkü sahip olduklarımıza her baktığımızda sonraki daha iyiler görülmese de hatırlanıyor ve yaptığımız aptallık tokat gibi yüzümüze çarpıyor . O kazağı sandığın daha derinlerine ve hiç çıkarılmayan kışlıkların arasına saklamak geliyor içimizden .

   Yapamıyoruz , çünkü üşüyoruz …

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Okunası bir yazı
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
9 Aralık 2004
Merhaba; Hemen hepimizin yaptığı yanlışları, içimizde çarpışan ikilemleri, bizi üzen pişmanlıklarımızı, ne güzel anlatmışsınız......."Gençler düşünebilse, yaşlılar yapabilse," sözünü anımsattınız bana.Herşeye rağmen; yaptığımız hatalar, yaşadığımız acı tecrüblerdir bizi biz yapan..........Çok güzel, düşündürücü bir yazıydı...Severek okudum...Sevgiyle kalın...Kâmuran ESEN




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Beş Kere

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Buğulu Camın Ardındaki
Söz - Anlam
Bungee Ayrılık
Boyama Kitabı
Aramak Üzerine
Ya - Sa
Rüya
F (X) =?
Mantığı Seviyorum

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Matematik [Şiir]
Mahkeme [Şiir]
Sevda Sıçradı [Şiir]
Boşluk [Şiir]
Concerto Grossi No: 1 B Minor Opus: 37 [Öykü]
Altını Çizmeden Okumak [Öykü]
Mutlak Sözcük [Öykü]
Şans [Öykü]
Aşkın Perspektifi [Öykü]
Siyah - Beyaz [Öykü]


Faik Murat Müftüler kimdir?

Profesyonel hayalperest , amatör yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Pamuk'u çok beğenirim . Etkilenmeye çalıştım , beceremedim . Taklit bile edemem .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Faik Murat Müftüler, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.