..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilim şaşkınlıkla başlar. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > osman kurt




24 Ocak 2005
Soluklanma  
”ben bir başkasıdır.."

osman kurt


Tolstoy 80 yaşında atına atlayıp bilinmeze doğru 4 nala yol alırken, ölümün kıyısında arıyordu ‘ben’i...


:BHJJ:

Son zamanlarda okumaya çalıştığım,belki de okumadan ziyade yaşamlarını ve eserlerini araştırmak istediğim yazarlar var,mesaiden arta kalan,uykunun gözlerime mızrağını sapladığı çöküş/enkaz anına kadar.Balzac,sylvia plath, stendhal, rimbaud, camus,bukowski,ali şeriati,Muhammed ikbal,gazali,cemil meriç ve diğerleri.Farklı fıtratların yoldaşları.Kendimi onlara o kadar uzak görüyorum ve aynı zamanda o kadar yakın hissediyorum ki.Neden böyle diye sorduğumda kendime,cevap rimbauddan geliyor.”Ben bir başkasıdır”. Yani ben bir ben olamıyorum.Bir ben ve bir başka benle yaşıyorum.Belki benleri toplayıp “biz” demem lazım.Çoğul yaşayan benlik.Yaşa(ma)yan ben(lik)...
Yürüyorum,gece ve ben,
Yürüyorum ben ve ben..
Yürüyorum ben;
Kayboluyorum benden...

“Ormanda yol ikiye ayrılıyordu,ben az kullanılanı seçtim” diyor bir başka düşünür.Ben de az kullanılan yoldan gidenlerden olmak istiyorum belki de,önden giden atlılardan.Nefes almakta zorlanıyorum yaşamda artık.Bir düğüm,an geliyor boğazıma saplanıyor.İnzivaya çekilmek istiyorum zaman zaman,insanlardan uzak,benlerimi aramak ve yüzleştirmek için,sorunlarını kavgalarını öğrenmek için,iç uçurumlardan düşüp kafamı gözümü yarmak için,yüreği kanatmak,çileye sarılmak için,nefsin dizlerini kanatmak için,enkaz altında kalan “ben” lerimi kurtarmak için.”Orada bir ben var mı?” diye haykırmak için.
Camusun "defterler" inde okuduğum o müthiş cümlesi, “vicdan rahatsızsa,itiraf kaçınılmazdır.Kitap bir itiraftır.” Düşünen insan kurabilir bu harikulade cümleyi.Ucu paslı,turunculaşmış demirin ,tahta üzerinde bıraktığı iz gibi iz bıraktı yüreğimde.Yazmak itiraftır dedim içimden..Yazmak gerçek ‘ben’ liğin satırlara kelimelerle akması. Belki ‘öz ağzımızdan kusmak kafatasımızı’.Tolstoy 80 yaşında atına atlayıp bilinmeze doğru 4 nala yol alırken ölümün kıyısında arıyordu ‘ben’i...


Devam edecek..(mi?)..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sıyrık Yürek
Hüzün Boyalı Duvarlar
Kanayan Dizler

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Doğmamış Sevdaya Mektuplar - 1
Dövüş Kulübü
Bir Gölge Kadar Yalnızım...
Un Kokulu Yarim
Nefes
Ak Damla
8 Nolu Dosta Aykırı Terennümler...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
"An" [Şiir]


osman kurt kimdir?

Diyeceğim odur ki,yazar değilim ama hakkını veren bir yazar olmak isterim. Fuzuli yaşamdan sıyrılmak için okumanın ve yazmanın gerekli olduğuna inanırım. Yoksa manayla nasıl yüzleşebilirim. .

Etkilendiği Yazarlar:
nihat genç,sezai karakoç,hakan albayrak,selahattin yusuf,kemal tahir,dostoyevski,stendhal,rimbaud,nerval..ve niceleri..


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman kurt, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.