..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İşimden büyük tat aldığımı söylemeliyim." -John Steinbeck
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > osman kurt




4 Ocak 2005
Sıyrık Yürek  
osman kurt
Şehrin ‘hal’ leri boğazıma yapışıyor,doyasıya yutkunamıyorum...


:BGEI:
Meçhulüm,dostum, kardeşim..
Hani tom ve jery nin çizgi filmlerinde,sakar kedi fareyi kovalarken duvara yapışır ve tırnaklarını yapıştırır düşmemek için,ama tırnakları duvarı sıyırarak yavaş yavaş iner aşağı, bu satırlarda yüreğimin tepe noktasından(nereyse orası) dibe doğru (orayı da merak ediyorum) inerken geçirdi tırnaklarını.sıyırdı,sıyırdı,sıyırdı..

Kendimi buldum inan o satırlarda,o yamuk camdan bakılan ağaç da bir daldım,silik bir taştım dağ eteğinde,ya da yamuğun üstüne ters yönden yapışan meçhul siluetin meçhul damlası.Parlamak;ne gözümde ne bebeğinde nede yüreğimde..mazinin uzvu..”Tutunmayı bir türlü başaramayanlardan olan ben,her nedense hayata tutunma mücadelesi veriyorum.” İşte açık ve net kurulan cümle.Demek ki gerçek tutunamayan değiliz,tutunamayanlar içinde tutunamayan olmak gerek.Ne mücadelenin ne tutunamamanın hakkını verebiliyorum(z).

Dünyayla aynı karenin içine girebilsem bir.Uğraşıyorum bunun için ,sonra uğraştığımdan utanıyorum,sahne arkasında ağlayan palyaçolar gibi..Aynaya bakmak gittikçe zorlaşmaya başladı.Şehrin ‘hal’ leri boğazıma yapışıyor,doyasıya yutkunamıyorum,terim bir başka kokar oldu.Sevda limanına sığınan basit bir kayıktım,devasa dalgalarla baş edemeyecek ahşaplıkta.Ne parlak gelmişti ‘mavi’ si bir zamanlar limanın.Baktığımda siluetimi görüyordum hep.Oysa elimden tut(a)mayan bir liman,dalgalara iten.. Şimdi kaybolmak istiyorum sahipsiz kayık misali, dalgalarda.Ne Hamza olup yürüyebildim hayatta,ne Sümeyye tuttu elimden...

“Acı mı hiç mi deseler ,acı yı seçerdim” diyor Faulkner.Bende “hiç” i.Acı hiçin içinde gizli değil mi zaten,belki bir hiç oda.Nerden aklıma geldi bilmiyorum,son samuray filminde bir sahnede,samurayla eğitim dövüşü yapıp yere çalınan kahramanımız Tom’a ,genç samurayın söylediği söz ‘hiç düşünce’ şeklinde yansıdı beyaz perdeye.’HİÇ DÜŞÜNCE...’

sokaktayım,kimsesiz bir sokak ortasında;
yürüyorum arkama bakmadan yürüyorum..
yolumun karanlığa saplanan noktasında;
sanki beni bekleyen bir hayal görüyorum...

işte gördüğümüz hayal: ”meçhul..”

Öğrencilik yıllarımı özlüyorum,belki de Bursa’yı özlüyorum daha ziyade.Buram buram yeşil ve tarih kokan ruhumun şehri.Çayın içindeki şeker gibi,ruhumu eritip şekil veren esrarlı yoldaş.Ayaklarıma bakıyorum,Ulu camide kıyama duran ayaklar değil bu ayaklar,ellerime bakıyorum; Koza handa şadırvanda,billur gibi şakıyan sularda abdest alan eller değil bu eller,yüreğim; dağ gibi bir sevdayı sırtlayan yürek değil;gözlerim,göz yaşlarım,içime akan ben...gözlerime bakamıyorum..

Sobayı yakmak zulümdü göçmen konutlarındaki evimizde,ama sonrası sefa.Karanlık bastırdığında sobanın üstündeki hava deliğini açar,ışığı kapatır ve sevgilinin kollarına uzanır gibi uzanırdım yanına.Çıtır çıtır yanan odunun görüntüsü(ruhu),çay demlemek için koyduğumuz suyun buharıyla kol kola girip tavana uzanıyordu.Girift şekiller,gizemli,esrarlı bir yaşamı perdeliyordu.Seyretmeye doyamıyordum.Anlık oluşan ve kaybolan şekiller,kendimden geçiriyordu.’Ben’ yansıyordum tavanda,asıl ben...

Tutunabildiğim tek berzahtı belki,ruh mabedim Bursa..
Sıyrık yürek için..

.Eleştiriler & Yorumlar

:: tebrikler
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
5 Temmuz 2005
Sevgili Osman Kurt; Yazılarınızı zevle okuyorum.Çünkü tarzınızı sevdim....İfadenizde hem akıcılık, hem doğallık var.Bir dost yüzü gibi, yakın duruyor okuyucuya.Bana öyle geldi doğrusu............Başarılı çalışmalarınızın devamını dilerim.........Sevgiyle kalın....Kâmuran Esen

:: Hayat der ki...
Gönderen: Yusuf Deniz / Denizli/Türkiye
11 Şubat 2005
Hayat; der Yitik anılar suskunluklarıyla, ardından bakakaldığın kaybedişlerden başka nedir ki? Yalnızlığını aldattınmı bir kez, kalmışsındır kocaman denizinde aldanışların. Aldanış değilse bir arınma gayretidir belkide, minik tırnaklarınla zamanın kalbine resmettiğin ömrün.. O işte, oradaki, kaybolan, an'lar, bitti işte.. Bittik işte anılarla bir...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Soluklanma
Hüzün Boyalı Duvarlar
Kanayan Dizler

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Doğmamış Sevdaya Mektuplar - 1
Dövüş Kulübü
Bir Gölge Kadar Yalnızım...
Un Kokulu Yarim
Nefes
Ak Damla
8 Nolu Dosta Aykırı Terennümler...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
"An" [Şiir]


osman kurt kimdir?

Diyeceğim odur ki,yazar değilim ama hakkını veren bir yazar olmak isterim. Fuzuli yaşamdan sıyrılmak için okumanın ve yazmanın gerekli olduğuna inanırım. Yoksa manayla nasıl yüzleşebilirim. .

Etkilendiği Yazarlar:
nihat genç,sezai karakoç,hakan albayrak,selahattin yusuf,kemal tahir,dostoyevski,stendhal,rimbaud,nerval..ve niceleri..


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman kurt, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.