..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > osman kurt




10 Aralık 2005
Bir Gölge Kadar Yalnızım...  
Bir acı ki; acıdan öte...

osman kurt


Zamanı yırtan sessizliğin içinde, nerden geldiği belirsiz bir ok hızla saplanıyor yüreğime. Kaçamıyorum, savunamıyorum, gözlerimi kapatamıyorum.


:BFFE:


“Bir gölge kadar yalnızım”, ”acıyım acıdan öteyim belki kaybolan yıllar ardında..” Tual mırıldanıyor şimdi bu ezgiyi. Dört duvar içinde, prangalanmış mahpusum çift kişilik yatağa. Ne kadar da manasız geliyor yatak. Hüzün kokuyor çarşaf, hasret kokuyor yastık ve çaresiz bir beden. Sarılıyorum nedensiz olarak yastığa sımsıkı, yar gibi. Zamanı yırtan sessizliğin içinde, nerden geldiği belirsiz bir ok hızla saplanıyor yüreğime. Kaçamıyorum, savunamıyorum, gözlerimi kapatamıyorum. Bir acı ki; acıdan öte. Kolumu kesip atsam önüne diyet olarak, bu acı yerine. Bir el girse yüreğime; söküp alsa bu fırtınayı. Gerekirse yüreğimle beraber, iliğimle kemiğimle beraber. Bir matkap geziniyor duygularım üzerinde. Derine doğru parçalayarak, kırarak, dönerek iniyor. Okun fırlatıldığı yeri buldum; yatağın kenarında Can Yücel’in gözüme ilişen bir mısraı. “KADINIM yaraşıyorsun sen Akdeniz’e..”, okun ucunda kalbime saplanan zehir ”kadınım..kadınım..kadınım….” Doğ(a)mamış sevdamın yoldaşı, kokumun sindiği ten, kanadım, tırnağım, ummanım, sarmaşığım, yastığım..Daha da sıkıyorum yastığı, başımı göğsüne gömüyorum.

Ne kadar kutsal olduğunu bir bilsen, nerelerde hayal ettim seni yıllardır, bosnada bebeciğin yeşil gözlerinden süzülen acıydın, filistinde minik generalin avucunda sıktığı taştaki nemdin, çeçen mücahidde göğe yükselen duaydın, ırakta ana sütü, ülkemde başörtülü kızın gözyaşıydın, yüreğimin keşfedilmemiş coğrafyası, canlarımızda yoğrulan bir cana, can katan can(ım)dın..kadınımdın…Başımı kaldırıyorum, yalnızlığın gözleri gözlerimde senin yerine ..

Kalkıp terasa gidiyorum nemli gözlerle. Dayıyorum sırtımı pütürlü duvara, hissiz. Her şey bir yana, doğmamış sevda dahi olsa başka bir yana. Depremler, felaketler, soykırımlar, katliamlar hepsi bir yana, yoğun yumruk sevda oluyor saplanıyor boğazıma. Yutkunmamı engelliyor, bedeni titretip, beni bir başka “ben” e teslim/esir ediyor. Tual devam ediyor; “içimde bir içli hüzün var sanki bir gölge kadar yalnızım”. Başımı kaldırıyorum. İçinde yitip gitmek istediğim deryanın bir ucundan, kızıllığıyla içimi mabede çeviren ay santim santim yükselmeye başlıyor. Hayret, neden güneşe tapanlar oldu da aya tapanlar olmadı acaba? Kızıllığı sarıya çalmaya başladı ve yükselmeye. Oysa derya nede hayranlıkla seyrediyor yârinin gidişini. Sorsam sana gelinliğini sırtından hiç çıkarmayan sevdalı; en sevdiğin şiir nedir diye? Cevabının “ayrılıkta sevdaya dâhil” olacağı kesin. Ne güzel bir ayrılış bu A.İlhan kesin size bakarak yazdı bu satırları ”ay ışığına batmış, karabiber ağaçları gümüş tozu; gecenin ırmağında yüzüyor zambaklar, yaseminler unutulmuş tedirgin gülümser. ”

Bir yol yaptılar yakamozdan bana. Ayın yüreğinden çıkıp, sevdası deryanın göğsünden uzanan. Tek hamle bütünleşmemizi sağlayacak. Aşk tek kişiliktir diyor ya şair; üç kişi yaşayacağız biz aşkı. Hayır; dört kişiyiz, nasılda unutuyordum asıl yarimi. Gecem. Son parçamız gece. Ne güzel olduk birbirimize yoldaş. Gecenin kol kanat germesi, ayın aydınlığı, denizin masumiyeti, benim gölgem! Buluşmamızın tek sebebi; sevda. Sizinle asırlarca kalabilirim burada. Her birinize sarılmak istiyorum. Öpüp koklamak, başım omzunuzda ağlamak, saçlarınızı okşamak, gözyaşlarınızı öpmek, kadınımsınız. Biliyorum ki, bırakmassınız ellerimi, adımlarımın ardındadır ayak izleriniz. Rüyalarımı izleyen bir çift göz. Her yanlışımı usulca silersiniz. Bir tebessümümsünüz dudağımın kenarında.

Dolmayan boşluğum
Kim bilir; nereden seyrediyorsun bu sevdayı?
Kadınım.


Ağustos 2005-çandarlı

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ben bu yazıyı tanıyorum
Gönderen: xxx / izmir/Türkiye
20 Haziran 2006
ben bu yazıyı çok iyi tanıyorum.en çok da geceyi.yanlızlığımızın içindeki tek dostumuz olan geceyi.esmer bir kız belki de demi yalnızlıkta insanı saran.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın düşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Doğmamış Sevdaya Mektuplar - 1
Un Kokulu Yarim
Nefes

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dövüş Kulübü
Soluklanma
Sıyrık Yürek
Ak Damla
Hüzün Boyalı Duvarlar
8 Nolu Dosta Aykırı Terennümler...
Kanayan Dizler

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
"An" [Şiir]


osman kurt kimdir?

Diyeceğim odur ki,yazar değilim ama hakkını veren bir yazar olmak isterim. Fuzuli yaşamdan sıyrılmak için okumanın ve yazmanın gerekli olduğuna inanırım. Yoksa manayla nasıl yüzleşebilirim. .

Etkilendiği Yazarlar:
nihat genç,sezai karakoç,hakan albayrak,selahattin yusuf,kemal tahir,dostoyevski,stendhal,rimbaud,nerval..ve niceleri..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman kurt, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.