Dünyayı isteyen bilime sarılsın, ahireti isteyen bilime sarılsın; hem dünyayı hem ahireti isteyen yine bilime sarılsın" -Hz. Muhammed |
|
||||||||||
|
İdam, suçlunun hayatına son verilmesidir. Şu durumda idam cezası verilen kişi, düzelme imkânı bulunmayan, topluma kazandırılması imkânsız kişidir. Örneğin bakkaldan ekmek çalan bir çocuk henüz gelişimini tamamlamamıştır ve bu çocuğun idamı topluma fayda sağlamaz. Verilecek uygun cezalarla bu çocuk zaman içerisinde düzeltilebilir ve topluma kazandırılabilir. Ancak kriminolojide “doğuştan suçlu” olarak tabir edilen kişiler vardır ki bunların düzeltilmesi olanaksızdır. Bunlar sapık ruhlu insanlardır. Herhangi bir sebep bulunmasa dahi suç işlerler. Zevk için adam öldürenler, seri katillerin birçoğu bu gruptandırlar. Bu tip insanların düzelip topluma kazandırılması olanak dahilinde değildir. Para cezası bu şahısları suç işlemekten alıkoymayacağı gibi hapse atılmaları durumunda hapiste de suç işlemeye kalkışacaklar ve hapisten çıktıktan sonra kaldıkları yerden devam edeceklerdir. Bu sebeple bu tip şahıslara verilecek ceza “idam” cezası olmalıdır. Devletin varlığı ve bütünlüğü aleyhinde suç işleyen kişilerin zamanla düzeldiği görülmemiştir. Hapis cezası bu kişiler üzerinde etki yaratmaz. Çünkü yıllarca içlerinde barındırdıkları devlet düşmanlığı bilinçlerinden öte bilinçaltlarına işlemiştir. Bu kini oradan söküp atmak mümkün değildir. Bu tip suçlular psikolojik yöntemlerle dahi düzeltilemezler. Çünkü psikolojik tedavi ile netice almanın ilk şartı hastanın bunu arzu etmesidir. Oysa devlet düşmanlarının devlete yönelik suç işleme arzusu tamamen kendi iradeleri ile ortaya çıkmıştır. Devleti yıkmak, bölmek, başka bir devletin egemenliğine sokmak vb. amaçları güderler. Bu kişiler seri katillerden ve sapıklardan çok daha tehlikeli bir suçu işlemeyi kafaya koymuş canilerdir. Bir seri katil beş yahut on kişiyi öldürmüş olabilir. Oysa bir devlet düşmanı milyonlarca kişinin oluşturduğu ve bu milyonlarca kişinin güvenliğini sağlayan devleti yıkmak gayreti göstermekle, bütün millete karşı suç işlemektedir. Dağa çıkmış bulunan terörist, bir askerimize kurşun sıktığında, o askere karşı “kasten adam öldürme” suçunu işlediğinden başka milyonlarca Türk’e karşı da taksirle suç işlemiş olmaktadır. Devlet sırlarını yabancı devletlere ifşa eden bir kamu görevlisi açıkça vatan ihanet suçunu işlemektedir. Bu kişi ya şahsî menfaati dolayısıyla, yahut da başka bir ırka mensup olmanın verdiği duyguyla Türk devletine zarar verecek bu eylemi gönül rahatlığı ile gerçekleştirmektedir. Böyle kişilerin de hapse atılarak yahut para cezasına çarptırılarak topluma kazandırılması elbette mümkün değildir. Devlet ve millet aleyhinde suç işleyenler, vatan hainleri ve düzelmesi mümkün görünmeyen caniler topluma kazandırılamayan kişilerdir. Bu kişiler yaşadıkları süre boyunca topluma zarar vermektedirler. Zarar veremedikleri vakitlerde de sadece tüketmektedirler. Şu hâlde bu tip suçluların yaşamasının yararı değil, aksine zararı vardır. Bunlara müebbet hapis de verilemez. Çünkü müebbet hapis cezası verilen kişinin düzelme olanağının bulunmadığı devletçe de kabûl edilmiş olur. Toplumun nefretini üstüne çeken ve düzelmeyeceği devlet tarafından da kabûl olunan vatan haini suçluların müebbet hapiste dahi olsa yaşaması halkın devlete güvenini zedeler. Adalete olan inancı kırar. Bu durum insanları umutsuzluğa sevk edeceği gibi “kendi adaletini kendi sağlama” yoluna da kaydırabilir. Bütün bunlar bir devlet için korkunç sonuçlardır. Bu sonuçlarla karşılaşmamak için tek çıkar yok bulunmaktadır. Canilere ve bilhassa vatan hainlerine idam cezası! Avrupa devletlerinde idam cezasının kaldırılmış olmasını Türkiye’ye medeniyet örneği gibi gösterenler var.. Bunlar ciddiye alınacak iddialar değildir. Bugün Avrupa Birliği devletlerinde idam cezası yoktur ancak Avrupa’dan çok daha gelişmiş bulunan Amerika Birleşik Devletleri’nde vardır. Üstelik bu sembolik bir varlık değildir. ABD’de birçok suçlunun idam cezası ile cezalandırıldığını ve bu cezaların infaz edildiğini haberlerde sıkça görüyoruz. Buna bakarak kim kalkıp da ABD’nin çağdışı bir devlet olduğunu söyleyebilir? İngiltere’de dahi bir çocuk katili için idam cezasının geri getirilmesi günlerce basın-yayında tartışılmıştı. Türkiye’de vukû bulan terörizm hadisesi gibi bir durumun İngiltere’de gerçekleşmesi hâlinde İngiltere Krallığı’nın idam cezasını hızla geri getireceğinden ve suçluları idam edeceğinden şüphe duymak mümkün müdür? Peki bu durumda hâlâ terör belâsını başından atamamış olan Türkiye’de idam cezasının kaldırılması hangi gerekçe ile izah edilebilir? Adını anarak sayfalarımızı kirletmek istemediğimiz o mâlûm terörist başı kürdün yaşamasının Türk Devleti’ne ne gibi bir yararı vardır? Çıkıp da bunu açıklayabilecek bir babayiğit yok mudur? Lafı dolandırmadan söylemek gerekirse, idam cezası Türkiye için gereklidir. İdamın kaldırılmasının medeniyetle, çağdaşlıkla, insan hakları ile ilgisi yoktur. Bu olsa olsa körü körüne taklîdin ürünüdür. Yasama organı bu durumun farkına varmalı ve yeni hazırlanmış Türk Ceza Kanunu’na idam cezasını eklemelidir. Bunu söylerken gerekliliği bilmekten başka, arzumuzun gerçekleşeceğine dair bir umut da taşımak isterdik. Ancak maalesef böyle bir umudumuz da, mevcut yönetimler sağ olsun, bulunmamaktadır. Suç ve ceza ilişkisinde ırkın rolü ve ırklara göre suçlar konusu da idam cezasının uygulanmasında göz önünde bulundurulması gereken bir unsurdur. Zira farklı ırkların farklı suçlara yatkın olduğu bilinen bir gerçektir. Ancak bu konuyu daha sonra farklı bir yazıda ayrıntılı olarak ele almak üzere bahsi burada kapatıyoruz. Dileğimiz Avrupa’yı maymun misâli taklit eden yöneticilerle değil de kararlı, azimli, cesur ve hepsinden önce “akıllı” devlet adamları ile yönetilen bir Türkiye’de yaşamaktır. Çok şey mi istiyoruz?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Türk Şad Köktürk, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |