Yaşamdan korkmayın çocuklar. İyi, doğru bir şey yaptınız mı yaşam öyle güzel ki. - Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Dış görünümün tek başına yeterli bir nitelik olmadığının farkındaydı bizimkisi. Görünüşün karşı tarafta uyandırdığı etkinin sürdürülebilmesi için tavır ve davranışların da bu etkiyi dengelemesi gerektiğine inanıyordu. Bu denge öyle bir kurulmalıydı ki fiziki görünümle şekillenen imaj, davranışlarla kazanılan imaj ile örtüşmeli ve ortaya çıkan görüntü tamamen doğal olup aralarında herhangi bir tezat bulunmamalıydı. Örneğin kılık ve kıyafette ağırbaşlı bir insan izlenimi vermek isteyen biri, hal ve davranışlarıyla da bu imajı destekleyebilmeliydi. Aksi durumda amacına ulaşamayacağı gibi başkalarınca alay konusu olmaktan kurtaramazdı kendisini. Ya da ortamın gereğine uygun davranamamak ta aynı sonucu verir diye düşünüyordu. Bunun için yakından tanımadığı insanlar arasına katılacağı zaman eğer yeterli zaman bulabilirse önce onlar hakkında bilgi sahibi olmaya çalışır. Bu fırsatı bulamamışsa bir süre aralarında sessizce kalır, bu insanların genel eğilimlerini anlamaya çalışır ve sonra harekete geçerek gösterirdi kendisini. İnsanlar arasında bulunduğu sürece onlar arasında ayırım yapmaz, birini diğerine tercih ettiğine dair en ufak bir açık bile vermezdi. İnsanların kendisi hakkında olumlu bir izlenime sahip olmalarına son derece dikkat eder, her taşın yerinde ağır olduğu inancıyla insanlara gereken saygıyı göstermekte kusur etmezdi….
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aydın akdeniz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |