..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bir kitabın kaderi okuyanın zekasına bağlıdır." -Latin Atasözü
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Can Macit




27 Mayıs 2002
Welcome Yankee!  
Can Macit
1960’lı yılların sonlarında, Alsancak’lı afacan telaş ile misafir odasına dalmış. “Anne! 6. Filo geldi, bütün orospular Kordon’da sıraya dizildi !” diye bağırmış. Annesinin kibar misafirleri, “orospu” sözünü


:CJIF:
1960’lı yılların sonlarında, Alsancak’lı afacan telaş ile misafir odasına dalmış.

“Anne! 6. Filo geldi, bütün orospular Kordon’da sıraya dizildi !” diye bağırmış.

Annesinin kibar misafirleri, “orospu” sözünü duyunca ayağa fırlamışlar..

Afacan devam etmiş:

“Acele etmeyin teyzeler, 6. Filo bir hafta daha burada!”

Başbakan Bülent Ecevit’in ABD gezisine katılan, İTO Yönetim Kurulu Başkanının yerel bir gazeteye yaptığı açıklamayı duyunca nedense bu hikaye aklıma geldi.

Değerli ağabeyimiz, ABD yetkilerinden talep edeceklerini sıralarken, “Özellikle İzmir Limanı'na savaş gemilerinin, Kuşadası Limanı'na da yolcu gemilerinin gelmesini isteyeceğim” demiş.

Aydın ilimize bağlı, Kuşadası’ndaki limana gelecek(!) olan ABD yolcu gemileri ile İzmir Ticaret Odası’nın ne ilgisi olduğunu bir kenara bırakalım.

“Ne zamandan beri ABD Hükümeti, ülkesinin turist gemilerinin hangi limana yanaşacağına karışmaya başladı?” diye de sormayalım ve gelelim İzmir’e gelecek(!) ABD savaş gemilerine:

Malumunuz ABD’de zorunlu askerlik olmadığı için, bir baltaya sap olamamış iti kopuğu para karşılığı askerlik yapıyor. Bu heriflerin aylarca denizde dolaştıktan sonra, İzmir’de karaya çıktıklarında soluğu nerede alacakları malum.

Fakat ben Yenişehir’deki tesislerin, dostumuz ve müttefikimiz olan ABD’nin kahraman askerlerinin ihtiyaçlarını karşılayacağından emin değilim!

Efendiler! Unutmayınız ki artık 1946 yılında değiliz!

5 Nisan 1946 tarihinde, dost ülkenin denizcileri Missouri zırhlısı ile İstanbul’a ilk defa ayak bastıklarında, zamanın ileri görüşlü idarecileri, Karaköy’deki tesislerin duvarlarına badana yapıp, sokakları mis gibi sabunlu sularla yıkamış ve dost ülkenin denizcileri rahatça işlerini görsünler diye, Türklere giriş yasağı koymuşlardı.

Fakat o günlerin üzerinden tam 56 yıl geçti! Köprülerin altından çok sular aktı!

Artık badana ve sabunlu su ile işi geçiştiremeyiz!

Yeni ve modern tesislere ihtiyacımız var! Dost ülkenin denizcilerini memnun edelim ki, tekrar tekrar gelsinler. Memnun ayrılan bir denizci, bin denizci göndersin.

Hem böylece bankalarını, fabrikalarını, alış veriş merkezlerini batıran. Daha doğrusu: Tuttukları her dalı kurutan (fakat kendileri bir türlü kurumayan) bazılarına da yeni iş kapıları çıkmış olur.

Haydi bakalım yeni Pattaya veya yeni Manila olma yolunda ileri!

Welcome Yankee!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Sezen Aksu Konseri

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Konstantiniye'nin Yitik Günceleri
Hamamın Namusu
Çanakkale Tacirleri
Savcının Karısı
Bir Irkçının İhaneti
Efendi
Silahlara Veda Kumpanyası
Soğan Çorbası
Cumhuriyetin Masalları
Çin Gerçeği

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Görmeden Sevdiğimiz Büyük Büyük Türkiye [Deneme]
Türkçe Dil Sınavı [Deneme]
Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği [Deneme]
Onlar [Deneme]
Ukrayna’da İlginç Gelişmeler [İnceleme]
Türkistan Lejyonu [İnceleme]
Baraba Tatarları Hakkında Bir Derleme [İnceleme]
Mısır Ordusundaki Amerikalı Subaylar [İnceleme]
Grigory Gurkin [İnceleme]
Chulym Tatarları [İnceleme]


Can Macit kimdir?

Boşverin!

Etkilendiği Yazarlar:
Henüz yok! Belki ileride...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Can Macit, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.