..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi dünyadaki yaşam ırmağıdır. -Henry Ward Beecher
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Osman AKTAŞ




19 Şubat 2008
Köşebent  
Bu şehir yaman bir düş olan hayatımın yansıyışı olarak kalsın istiyorum.

Osman AKTAŞ


Bu şehir yaman bir düş olan hayatımın yansıyışı olarak kalsın istiyorum. Bu sokaklar, küçük olayları büyük yaşamanın bir sancısı. Küçük bulutlar büyük gökyüzünü nasıl etkilerse işte öyle. Bulutsu bir yaşamın bir insan üzerinde bıraktığı izler…


:BECF:
Bu şehir yaman bir düş olan hayatımın yansıyışı olarak kalsın istiyorum. Bu sokaklar, küçük olayları büyük yaşamanın bir sancısı. Küçük bulutlar büyük gökyüzünü nasıl etkilerse işte öyle. Bulutsu bir yaşamın bir insan üzerinde bıraktığı izler…

Yorgun bir masal kahramanıyım işte. Sonsuzdan sonsuza, başkaları için mutluluk taşıyan, başkalarının mutluluğuyla avunan biri… Tüm duygularını aynalarda görmek isteyen budala… Acılarımı kendimden kendime taşıdım durdum. Sonra bu şehrin sokaklarına gömdüm. İnce ruhlu intiharlar çizdim kaldırımlara.

Bu şehirde yaşanır acı, kaygı, çelişki… Mutluluk yoktur. Yarına bağlandığımız masallar… Masallar ninni gibi gelmiyor artık. Merak edilen bir sonu da yok. O güzelim tekerlemelerden tekerlenmişiz. Belki de mutluluğa takılıp düşmüşüz. Düşmüşüz mutluluk için. İçi boşalmış havuz muydu mutluluk? Acaba onunla ilgili konuşulanlar yalan mıydı? Yoksa yüz yıllar önce biri tarafından mı uydurulmuştu mutluluk? Bekli de bir hayal, bir düş… Sonra bu yalan aktarıla aktarıla bugüne gelmiş. Aslında adı olup da bilinmeyen tek şey mutluluk değil, ama en önemli şey mutluluk. Bunu yalnızca taşıyorum kentten kente, birinden birine. Başkalaşmış gecelere ürperen seherde rüzgâra konu oluyorum senin için. Mutluluk taşımak bir onur ey halkım.

O kızıl gülücükleri az mı soludum? Bu yüzden sakalım erken uzadı, yüreğim büyüdü, sığmaz oldu bedenime, ama çıkamadı da… Onun acılarını çekiyorum. Mayalanmış tutkular (ki her biri bir uçurum derinliğinde) , kendilerini yoklayan hayali hayranlıkla çekiverdi üstümüze bilinmeyen gelecekleri. Ellerimiz yeteneğini yitirdi sonunda. Bir dalgınlığı eksik ayıklamamız bundan. Eksiksiz yaşadığım şey yalnızlık.

İnsanlar… Uğruna her şeyi yapabileceğimiz insanlar… Her çeşit acıyı tattırdılar… Bilemedim, yaşayamadım gün batışının güzelliğini. Ay ışığı musikisini de… Ah bu kesik kesik solumalar. Hiç bir şey yaşamamış olmak… Sizi seviyorum. Siz olmadan hayat, anlamı kıt bir bağlaçtan ibaret…

Hani, Nietzsche bir yazısında “Biz henüz karanlık bir çağın erken doğmuş çocukları, yeni amaçlar için yeni yollar gerek bize şimdiye dek olanlardan daha güçlü.” diyor ya, ben de o çocuklardan biriyim. Benim için de aynı yollar gerek. Bulabilir miyim veya ne zaman bulabilirim? Bilmiyorum…

Su sesi, kuş sesi ile avunurum sandım. Kalabalık yalnızlığı, yalnız yalnızlığı denedim. Kendimden kurtulup yalnız kalamadım. Kendimle kendimi birbirine düşürdüm. Düşman kesildiler… İkisi de çok gururlu. Birbirlerini yok etmek için izlemeye başladılar. Korkusuz bir korku yaşıyorlar benim için. İnsanlar eksik oldukları yanlarını öğrendiklerinde, kendilerinde olmayan yanlarının bulunduğu birilerini arar ve onlara sığınırlar. Ben de, kimsede olmayan yanlarımı naftalin kullanarak korumaya çalışıyorum, o kadar.







Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgi Ya da Aşk Algısı
"Korkma Sönmez... "" Şairi
Aşkın Tarifi
Doğanın Çılgın Yaratığı ve Aşk
Bugün 23 Nisan
Eros'a Rekabet
Temel (Siz İç) Güdü
Kendimle Empati Kurmak
Sarı Gelin
Bir İşgalin Eşkâli

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Veda Partisinde Veda Hutbesi [Şiir]
Düş Geçiti [Şiir]
Saat Gökyüzüne Yaklaşıyor [Öykü]
Efsun [Öykü]
10 Kasım [Eleştiri]
Sefiller ve Sefilliğe Kefiller [Eleştiri]
İslam ve Rejim [Eleştiri]
Millet Olmak İçin Toplumsal Değerler [Eleştiri]
İrade ve Kudret [Eleştiri]
Çağın Ütopyası [Eleştiri]


Osman AKTAŞ kimdir?

1965 Erzurum doğdu. Gazi üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, TDE bölümünden mezun oldu. Sırasıyla Van, Bartın, Antalya,Bursa, Ankara, Bodrum'da öğretmen olarak görev yaptı. Halen Kocaeli'bde görev yapmakta. yaklaşık 40 yıldır şiir,öykü ve eleştiri yazıları yazmakta. Eserleri: 1. ayArsız; Uludağ Yayınları 2007 (Şiirler) 2. bermudayı tek geçmek; Cinius Yayınları 2016 (Şiirler) 3. AsiMilat(ör); Cinius Yayınları 2017 (Politik Denemeler) 4. (D)OKU(N)MUŞTUK; Cinius Yayınları (Kitap Eleştirileri) 5. cennet cazgırları; Cinius Yayınları 2017(Şiirler) 6. çorak düşler ülkesi; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 7. Yağmur Yankıları; Artus Yayınları 2018 (Öyküler) 8. Sessiz Çığlık; Cinius Yayınları 2018(Kitap Eleştirileri) 9. dar vakitte aşk; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 10. Âşık Hüseyin Fizâhî; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 11. Şuaraya Elhan Olmak; Cinius Yayınları 2019 (Şairler Üzerine Denemeler) 12. ναυάγιο αγάπης (enkaz-ı aşk): Cinius Yayınları 2019 (Şiirler)


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Osman AKTAŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.