|
 • ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Dinler, Ýnançlar ve Ateizm |
1
|
|
|
|
Sonuç olarak: Seküler yaþamasam da, kendime özgü bir yaþam biçimi olan biriyimdir. Kimse bana karýþmadýðý müddetçe ben de kimsenin yaþam tarzýna karýþmam… |
|
2
|
|
|
|
Dindarlýk ile dincilik arasýndaki kýrýlgan çizgi Türkiye için bir sorun.. |
|
3
|
|
4
|
|
|
|
Din ve dinsel tapýnmadaki bir çok adetin putperestlikten kaynaklandýðý arkeolojik bulgular ve araþtýrmacýlar tarafýndan gün ýþýðýna çýktýkça Ýslam, Yahudi, Hristiyan yeni yetme ilahiyatçýlarý ve tarikat önderleri bunlara kýlýf bulma ve bunlarýn kutsal bir kökten geldiðini kanýtlama çabasýna giriþmiþlerdir. |
|
5
|
|
|
|
Sanýyorum þubat ayýnýn 1. gününde Ýman, Þüphe Götürür Mü Dr. Fýrat’a Yanýt? baþlýðý altýnda hafta sonu büyüklerimizle sosyalleþme iþini Zoom’dan gerçekleþtirdiðimizi, burada Dr. Fýrat hocamýzýn, Erol Güngör’e atfederek öne sürdüðü “bilim þüphedir” ilkesi üzerinden “Hayatýn içinde yaþadýklarýmýzdan, alýþkanlýklarýmýzdan, inançlarýmýzdan, hatta iman ettiklerimizden þüphe duyarak bakmak etrafa, sorgulamak, sorgulamak…” mevzusu üzerine itirazlarýmý dile getirip fikirlerimi söylemiþtim.
|
|
6
|
|
|
|
Bu ülkedeki her türlü “izm” bir kanser tümörü gibi insanlýðý yeyip bitirmeden insanlarýmýzýn kendine gelmesi lazýmdýr. Her türlü inançsýzlýðýn karþýsýna inançla çýkýlmalýdýr. Çünkü bütün “izm”ler inancýn zayýfladýðý inkâr alanlarýnda yetiþen bir düþünce mantarýndan baþka bir þey deðildir. Asýl afyon din deðil, “izm”lerdir. |
|
7
|
|
|
|
Anadolu’yu Suriye’ye baðlayan en önemli geçitlerden de biridir bu anlattýðýmýz geçit.
Çok az geçit veren amanos daðlarýyla( nur daðlarý) çevrili bereketli topraklarý kilikya ovasý ahameniþ( pers Ýmparatorluðu) hazinesine büyük gelir saðlýyordu. iskender burayý bir kaleye dönüþtürmeye karar verir. |
|
8
|
|
|
|
Öncelikli olarak yazacaklarým inceden Lucifer dizisi spoilerý içerecek, o yüzden 5. Sezonun yeni bölümlerini bitirmeyenler izlemesin. Dýrdýr etmeyeceklerse pekala okuyabilirler. |
|
9
|
|
|
|
Tek tanrýlý semavi dinler gibi bir kitaba sahip deðil bu yeni din,ancak çok güçlü bir tanrýsý var.
Bu tanrý ödüllendirme ve cezalandýrmayý öteki dünyaya býrakmaz,her þey bu dünyada olur ve biter.Hem de anýnda!O tanrýya sahipsen yaþadýn,deðilsen yandýn…
Bu tanrý ya kaðýttandýr,ya da madenden.Bankalarda yatar, kasalarda, cüzdanlarda, ceplerde saklanýr.
|
|
10
|
|
|
|
Araplarýn toprakla teyemmüm edip namazla idmana baþlamasýndan 12 yüzyýl önce gerçek anlamda beden eðitimi, atletizm ve jimnastik faaliyetleri antik Yunan’da ÝÖ V.ci yüzyýlda baþlamýþtý. ÝÖ IV.cü yüzyýlda ise Olimpiyat oyunlarýnýn da geliþmesiyle beden eðitimi, felsefe eðitimi kadar önem kazanmýþtý. Eðer Müslüman Araplarýn namazý jimnastik ise, pagan Yunanlýlarýn atletizm ve Olimpiyat oyunlarý neydi acaba? |
|
11
|
|
|
|
Mevlana'nýn dünyaya bakýþý ve düþünceleri sürekli evrim geçirmiþ, yaþamýnýn ikinci evresinde -Ýslam ve þeriatý kat be kat aþmýþ- dinler üstü bir inanca ve bireþime ulaþmýþ, yepyeni bir din, inanç ve yol ortaya koymuþtur. |
|
12
|
|
|
|
Bir imam 15 Temmuz deðerlendirmesi yaparken, cumhuriyetin ilk yýllarýnda bugüne geliþmelere de deðiniyor. Hükümetle fetö iliþkisine temas edip, bir sýr perdesini kaldýrýyor. Suçlu Amerika... Fetö aracýlýðýyla ülkenin geliþine vurulan darbe filan. Meraklýlarý için bu imam Ahmet Kalkan. Youtu.be'dan videolarýný dinleyebilir, sizler de kendi deðerlendirmelerinizi yapabilirsiniz. |
|
13
|
|
|
|
Deistler de kainatta görünen muhteþem düzenin farkýndaydýlar elbette ve sonsuz ölçekli bu ince dengelerin, trilyarlarca bilinmeyenli bu denklemlerin bir var edicisi olduðu konusunda da inananlarla hemfikirdiler |
|
14
|
|
|
|
"Kimin kanýný taþýyorsun sen? Ermenice konuþarak vatandaþlýk alamazsýn. Vaftiz kâðýdýný getir, Ermeni olduðunu ispatla ki sana vatandaþlýk vereyim. Ermeni, diniyle ayrýlmaz bir bütündür. Eðer Ermeni olmak istiyorsan, gelir vaftiz olursun, Ermeni Kilisesi mensubu olursun, ve o zaman dersin ‘Ben Ermeni’yim’ diye" Türkiye Ermenileri Patrik Genel Vekili Baþepiskopos Aram Ateþyan |
|
15
|
|
|
|
2012 yýlýnda olacaklar ve daha önce olmuþlar hakýnda gerçekler |
|
16
|
|
|
|
Papalýk kurumundaki süre gelen seks skandallarý, Avrupa'da eþcinsel evliliklerin yasallýk kazanmasý, Ýslam ülkelerinde artmakta olan dinsel içerikli pedofili, tecavüz, saldýrganlýk, çokeþliliðin yasal olmasýnýn talep edilmesi ve harem (kiþiye özgü genelev) hayatýna duyulan özlem konuyu irdelemeyi gerekli kýlmaktadýr. |
|
17
|
|
|
|
Son bilimsel deneyler, Einstein’ýn ýþýk hýzýný merkez aldýðý “görecelilik” teorisinin bile tartýþýlabileceðini gösterdi. |
|
18
|
|
|
|
Diyanet Ýþleri fetva veriyor; "Aþý orucu bozmaz." Bu bir saðlýk sorunu olduðundan dolayý böyle bir fetva çýktýðýný düþünüyorum.
|
|
19
|
|
|
|
Ýman’ýn altý olmaz sa üstü de olmaz kabilinden bir idrak-ý müdrike dahilinde harici bedhahlar ve dahili bednamlar raðmýna olsa bile asla vazgeçemeyeceðim sitte madde þart u þürutuna bila kayd u þart iman eylediðimi dahi aynen ayan beyan ilan ederim ey ya erenler.!
|
|
20
|
|
|
|
Mustafa Malkoç Hoca, burada göreve verildi. Görevi gereði öðrencilere ödev notu vermek için ödev hazýrlattý. Öðretmen olanlar bilir, karne notu, öðrencinin iki sýnavdan aldýðý not ve bir de ödev notunun aðýrlýðýnýn ortalamasý ile ortaya çýkar. Dolayýsýyla ödev notu çok önemlidir. Ýki sýnavdan 4 alan bir öðrenci iyi bir ödev verirse, ödevden alacaðý yüksek not ile bu kýrýk notu yükseltebilme þansýna sahiptir.
Malkoç Hoca, öðrencilerine tam 10 tane seçmeli konu veriyor. “Bu 10 konudan dilediðiniz bir tanesini seçip yapýn” diyor. Konulardan biri de Cami maket yapýmý. Çünkü Türkiye’de bu çalýþma yapýlmaktadýr.
Maket yapýmý, araþtýrma istemeyen ve el beceresi gerektiren bir konudur. Dolayýsýyla yetenekli olan birkaç öðrenci bu konuyu seçiyor. Ödevlerini alýp okula getiriyor. Hoca da getirilen ödevleri ortalýkta kalabalýk yapmasýn diye herkesin ortak kullandýðý Resim Ýþ odasýna koyuyor. Öðretmenlerden biri de yapýlan maketleri beðendiði için resimlerini çekip facebooka koyuyor. Tabi buradan da Sendika aðalarý bunu görünce “Okulda gerici faaliyetlere izin vermeyiz” diye yaygarayý koparýyor. |
|
|
|