..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutlar, tersine çevrilmiş anılardır. -Anonim
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Dilek Asar




28 Ekim 2008
Sırılsıklam Aşık  
Dilek Asar
Bay Kuschmann şaşkın , çaresiz Aylin’e bakıyor, söylediklerini anlamaya çalışıyordu. Sonra beni çağırdı.- söyle bakalım ne diyor bu, neden ağlıyormuş anlat bana dedi. Ben biraz Almanca biliyorum ya başladım tercümeye – wir sind keine Maschine , wir sind Menschen, geht nicht, geht nicht ,( bir an durakladim neydi YAŞAMAK kelimesi diye düşündüm, hah! Buldum, heyecanla devam ettim tercümeye.) Wir verliebt ,ich verliebt,- was verliebt?


:BBEG:
Sırılsıklam Aşık

Almanya ya gelişimin ikinci yılıydı. Bu iki yıl çok zorlu, meşakkatli geçmişti. Bir yığın uğraşmalardan sonra Türkiye den eşimi getirtmiştim. Küçücük bir evimiz vardı. Geç saatlere kadar çalışıyor yorgun argın eve atıyorduk kendimizi.

Şimdi iki sorunum vardı. Almanca öğrenmek, 3 yaşındaki kızımı Türkiye’deki akrabaların yanından alıp yanıma getirmek. Almanca öğrenmenin ne denli önemli olduğunu biliyordum. Çocuğum yanıma gelene dek bunu halletmeliydim. Çünki o yanıma gelince hasret bitecek ama hayatım daha da zorlaşacaktı.

Hemen bir kursa yazıldım. İşten çıkınca kursa gidiyordum. Ama eve öylesine gecikiyordum ki korkuyordum.Hem yorgunluk hem gece karanlığında yaşadığım korkularla kursu bırakmak zorunda kaldım.

Kızımı yanımıza aldık. Çalıştığım dikiş firmasının yakınında bir yuvaya verdik onu. Çalıştığım firma gecelik- sabahlık dikilen, 15 işçinin çalıştığı küçük bir aile işletmesiydi. Patronlar karı-koca Kuschmann lar bir de bayan Kuschmann’ın erkek kardeşi, işleri idare ediyorlardı. Çok iyi insanlardı.Güler yüzlü, yardım sever ve çok anlayışlı.

Birgün kızımı yuvaya bırakıp işe geldim. Makinama oturdum.Makinaların uyumlu tıkırtısından başka hiçbir şeyin duyulmadığı sakin bir anda önümde oturan arkadaşın hıçkıra hıçkıra ağlama sesiyle irkildik. Arkadaş bir yandan ağlıyor bir yandan söyleniyordu.Bay Kuschmann hemen yanına gitti,niye ağladığını sordu.Aylin işe başlıyalı çok olmamıştı. Hiç Almancası yoktu. Türkçe olarak - biz makina değiliz ,biz de insanız. Çıkartamıyorum işte bu lanet olası akortu. Yetiştiremiyorum, biz yaşıyoruz, ben yaşıyorum, makina değilim insanım ben- diyordu boyuna. Adeta bir buhran geçiriyordu Aylin. Onun sıkıntısını en iyi ben anlıyordum. Çünki ben de işe yeni başladığımda aynı şeyleri yaşamıştım. Akort çalışmada belli bir sürede belli bir işi çıkartman gerekir.Sen tam alışır, işi çıkarırsın süre kısaltılır.

Bay Kuschmann şaşkın , çaresiz Aylin’e bakıyor, söylediklerini anlamaya çalışıyordu. Sonra beni çağırdı.- söyle bakalım ne diyor bu, neden ağlıyormuş anlat bana dedi. Ben biraz Almanca biliyorum ya başladım tercümeye – wir sind keine Maschine , wir sind Menschen, geht nicht, geht nicht,( bir an durakladim neydi YAŞAMAK kelimesi diye düşündüm, hah! Buldum, heyecanla devam ettim tercümeye.) Wir verliebt ,ich verliebt,- was verliebt? Mir? Bay Kuschmann iyice şaşırmış, karısını, kaynını da çağırıyor. Ben anlatmak için el- kol hareketleriyle tekrarlıyorum.-Wir verliebt, biz yaşıyoruz ,biz insanız makina değiliz-.Bay Kuschmann - -ne, ne bana mı?- kaynını göstererek,- ona mı?- diyor. Ben-nein nein, wir verliebt - dedikçe bunlar gülmeye başladılar.

Herzaman yanımda taşıdığım küçük sözlüğü çıkardım.- yaşamak- kelimesini arıyorum ama bir türlü bulamıyorum. Bay Kuschmann elimden sözlüğü aldı, -verliebt- kelimesini buldu bana gösterdi.- SIRILSIKLAM AŞIK- hayır hayır diye çırpınıyorum.Onlar da habire gülüyorlar.Ortalık sakinleştikten sonra sözlükte aradığım kelimeyi buldum.- yaşamak- Leben- gösterdim.
Ben bu iki kelimeyi hayatımın sonuna kadar unutmayacak, birbirine karıştırmayacaktım ama onlar orada çalıştığım yıllar boyu yanımdan geçerlerken bana takılmaya devam ettiler. – wir sind verliebt ,
Biz aşığız......biz aşığız.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ihlamurun Gölgesi
Veda Partisi
Hediye
Bayram Sevinci
"Bekle Bizi İstanbul"
Dört Köşeli Kuma
Komşularım
Benim Anna´m

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yaşam Bir Tiyatro [Deneme]
Sevgiye Çağrı [Deneme]


Dilek Asar kimdir?

Okumayı çocukluğumdan beri çok severim. Okurken içim ısınır . Okumanın bendeki tek olumsuz yönü bizzat yazmaktan beni alıkoyması oldu. Okumaktan zaman kalmadı. Bir de, öyle çok yazılmış, öyle güzel yazılmış ki ne kaldı ki yazılacak ve nasıl daha güzel yazılır ki dedim. Artık böyle düşünmüyorum. İçinden gelen içinden geldiği gibi yazmalı. Birileri benim içimi ısıttıysa belki ben de birilerinin içini ısıtırım. Belli mi olur. Hayali bile güzel.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Dilek Asar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.