..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Edebiyat yaşamın öncüsüdür, onu öykünmez, ona istediği biçimi verir. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > eyyüp yıldırmış




22 Ocak 2010
Uğurlar Olsun  
eyyüp yıldırmış
Türk basının usta ve yılmaz kaleminin yani Uğur Mumcu ölümünün 17. yılında her sene olduğu gibi bu senede anılacak. (*)“TÜRK basın ve demokrasi tarihinin simge kalemlerden Uğur Mumcu...


:AGHA:
Türk basının usta ve yılmaz kaleminin yani Uğur Mumcu ölümünün 17. yılında her sene olduğu gibi bu senede anılacak. (*)“TÜRK basın ve demokrasi tarihinin simge kalemlerden Uğur Mumcu, katledilişinin 17. yılında özlemle anılıyor. 24 Ocak Pazar günü İsmet İnönü Sanat Merkezi’nde saat 20.00’de başlayacak olan anma programı, tüm İzmirliler’e açık ve ücretsiz olarak gerçekleştirilecek.” Böyle deniyor basına yansıyan etkinlik tanıtımlarında, “TOBAV Oda Orkestrası’nın konseri ile başlayacak olan programda, TOBAV Gençlik Korosu, TOBAV Opera Çocuk Korosu ve TOBAV Modern Dans Topluluğu ile tiyatrosu sahne alacak. Program sonunda ise “Uğurlar olsun” ve “Güzel günler göreceğiz” gibi önemli eserler, Uğur Mumcu için bir kez daha ve hep birlikte seslendirilecek. Çiğli Uğur Mumcu Mahallesi’nde yine kendi adını taşıyan parkta 24 Ocak Pazar günü saat 11.00’de düzenlenecek törenle anılacak.” Diye de bitiyor yazı. Anımsayalım öldürülmeden kısa bir süre önce, (**)1993 13 Ocak'ta İstanbul'da Harp Akademilerinde gazetecilik üzerine bir konferans verdi. 24 Ocak Pazar günü arabasına yerleştirilen bomba ile öldürüldü. Aynı olayı başka bir usta gazeteci Can DÜNDAR 13. ölüm yıldönümünde şöyle yazmış, yani bundan dört yıl evvel. (***)“Bugün Uğur Mumcu'nun ölüm yıldönümü...

Bize düşen, onun ardından ağıt yakmak değil...

Yapmamız gereken, onun Abdi İpekçi' nin ardından yaptığını yapmak, koruma kalkanını kırmak, canilerden hesap sormak, yarım kalan dosyaları tamamlamak, zor sorulara cevap bulmaya çalışmaktır.

Çünkü görüldüğü gibi, Mumcu'nun ölümünden 13 yıl sonra bile o sorular hâlâ güncel...

Yanıtlarsa hâlâ meçhul...” Kolay yetişmeyen insanlarımızı kolay unutan bir millet olarak hatırlanmak istemiyorsak, tüm faili meçhullerin bir an önce aydınlanması gerekliliği kaçınılmaz. Ölüm yıldönümünde Uğur Mumcu'nun bizlerden ve sizlerden beklediği bu suçun suçlularının ortaya çıkması… Bunu hem Mumcuya hem de demokrasimize çok görmeyelim.

(*)http://www.hurriyet.com.tr/ege/13538110.asp?gid=142&srid=3540&oid=3&l=1

(**)http://www.umag.org.tr/

(***)http://www.candundar.com.tr/index.php?Did=2749

Uğur Mumcu görsellerinin bir kısımına http://www.youtube.com/watch?v=VfqMPKPPYgc adresinden ulaşabilirsiniz



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kapitalizmin mi Yoksa Bretton Woods' Un Sonumu?
Cumhuriyet Tarihinde A - Rmhc ve Kemalizm Gerçeği
Ben veya Siz de Olabilirdiniz!
Çok Yüzlü 1 Mayıs
Siyasi Partiler
Hiperaktif Eşeklikler
Sigara Yasağı; İçmeyin Şu Zıkkımı!

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Öldürülen Gazeteciler ve Uğur Mumcu
Modern Kölelik Nedir?
Evet, Soykırım Yapılmıştır, İnkâr Boşuna!
Türkiyenin El Beşir'le Vals'i
Türkiye"nin İki İbret Günü (6–7 Eylül 1955)
Darwin' İ de mi Allah Yarattı
Yurdumun Kuşları
Alman Vatandaş Hareketi ve Vatandaş Bile Olamayan Almanlar
24 Nisan ve "Musa Dağlı Çocuklar"
Latin Amerikanın Unasur' U

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aşık Veysel [Şiir]
Bir Sevdam Var [Şiir]
Kızlar Sinisi Efsanesi [Öykü]
Domates Suyu [Öykü]
54. Kalas [Öykü]
Biraz Daha Işık! [Öykü]
Angut Kuşunun Vefası [Öykü]
Ah İsmail Ah [Öykü]
Aramızdaki Hainler (Şahmeran Efsanesi) [Öykü]
Yalnız Bir Yıldız [Öykü]


eyyüp yıldırmış kimdir?

1959 Divriği/Sivas doğumluyum.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © eyyüp yıldırmış, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.