..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Düşgücü güzelliği, adaleti, mutluluğu yaratır. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Barış Ünlü




14 Aralık 2008
Hayat  
Barış Ünlü
Hayat üzerine kısa bir yazı daha da yazmak istedim ama aklıma geleni şimdilik bu kadar.


:BCAJ:
HAYAT DENEN ŞEYİN ÖNEMİ

Hayat nedir sizce desem ne dersiniz.Hayat ya bembeyaz bir sayfadır ya da kapkara bir sayfadan ibarettir ama bunun böyle olmasını sağlayanda bizden başkası da değildir.Bazen hayatta istediğimiz şeyler olmaz, şans yüzümüze gülmeyebilir, haksızlıklara uğrayabiliriz ya da en hafifi birileri tarafından anlaşılmayız. Aslında anlaşılmamak değildir bizi üzen ya da hayatta bizi başarısız veya da başarılı kılan
Şey sadece bazen sevdiklerimiz bizi anlamak istemez ne yapsak, etsek bir o kadar da çabalasak olmaz.Her şeyi olanaklı sansakta bir türlü o kişiler bizi eninde sonunda anlamayacaktır ya da anlamak istemeyecektir.Belki de anlaşılmak istiyorsak, hayat tarafından görülebilmek istiyorsak yapacağız aslında çokça şey var.
Mesela çabalamak en basitinden olabilir.Ama siz böyle düşünmeyip sadece çabalamayın bunun yanında sevdiğiniz kişilere her zaman onlara olan sevginizi hissettirin
Onlara sabah güneşiyle karşılaştığınız sımsıcak bir gülümseyiş veya sıcacık bir merhaba demek bile insanların size inanmasına başlayacak olan küçücük bir şey olabilir.Hani vardır ya bir hikaye eskilerden hikaye de fakir olan bir bayan ve erkek evlidir.Ve birbirlerinin en mutlu günlerini kutlamak için büyük uğraşlar verirler.Sonunda da kadın erkeğinin saatine bir zincir almak için saçlarına kıyarken, erkekte eşinin o güzelim saçlarını güzelce tuttursun diye toka alır ama bunun içinde saatini satmak zorunda kalır.
Sonunda ne mi olur ikiside önce birbirlerine aldıkları hediyelerin boşa gittiğini görselerde sonra mutlu olamyı başarırlar.Çünkü mutlu olmamaları için önlerinde bir engel yoktur.Onlar birbirlerini sevdiği için bu yüzden çabaladılar ve birbirlerinin çokça sevdiği şeyler hediyeler almışlardır.Gerçi sonunda her şey bir anda boşa da gitse birbirleri için yaptıkları fedakarlık onları işin sonunda mutlu eden şey olmuştur.
Bunu sizlere kıssadan hisse niyetine anlattım.Sonuç olarak insan bu kısacık hayatta mutlu olmaısını her zaman bilebilmeli ve bunun çaba göstermeli bazı şeylerden bunlar günlük hayattan örenk verecek olursam bilgisayar oynamak, gezip tozmak, boş boş vakit geçirmek yerine bu kısa hayatta mutlu olmak ve ileride yaşantımızda eğer evlendiğimiz bir eşimiz varsa onunla birlikte mutlu olmak istiyorsak eskiden edindiğimiz bazı kötü alışkanlıklardan ya da davranışlardan önceden vazgeçip fedakarlık yapmalıyız ki en sonunda sonsuza dek mutlu olabileceğimiz bir hayatın içinde olabilelim.
Ben sizler için kısa da olsa bir hikaye ile hayatta küçük şeylerle mutlu olabileceğimizi ve de bazı şeylerden, alışkanlıklardan vazgeçerek ileride mutlu ve huzurlu olabileceğimiz bir hayatın içinde olmak için fedakarlık ve çabalamanın öneminden bahsettim.Bir kez daha üstüne basa basa söylüyorum ki hayat kısacık bir şeydir.Atalarımız der ya ‘’Hayat dediğin 3 gündür.’’ Günümüzde o söz oldu ‘’3 günlük dünya.’’diye değişti ama bir şey hep aynı kaldı hayatın kısa olduğu, onu dolu dolu ama güzel bir şekilde yaşamanın gerektiğinden bahsettiği hiçbir zaman bin yıl bile geçse de değişmeyip ebedi olarak baki kalacak şeydir.
Bizler de bunu unutmayarak kendimiz için bir ilke edinip mutlu olabilmesini bileceğiz yoksa hiçbir zaman huzurlu, mutlu bir yaşam bizimle buluşmaz yakınımızdan bile geçmez.Ben birkaç kelam ederek sizlere bazı şeylerin ne kadar önemli olduğundan bahsederek hayatın kısa ama basite alınmayacak kadar önemli olduğunu söylüyorum. Benden size bir dost tavsiyesi eğer dediklerimde bir haklılık payı bulmayıp aman bu dediklerinin bir önemi yok diyorsanız büyük bir yanılgının içindesiniz demektir.Lütfen hayatı sevin, sayın, mutlu olmasını bilin, onun için çabalayın ve de bunun fedakarlığında gerekli olduğunu asla unutmayın.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ...
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
11 Ocak 2011
Küçük şeyler, büyük mutluluklar getirebilir. Yeter ki bazı şeyleri anlamasını ve görmesini bilmeli insan. Pozitif düşüncenizden dolayı sizi kutluyorum. Selam ve saygılar.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Şehitlerin Gençliğe Öğüdü
Aşk Üzerine
Umudun ve Kolay Kolay Kaybetmemenin Sırrı: Sabır
Dedem'e Mektup

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yakalım Bedenlerimizi [Şiir]
İçinde Senin Olduğun Sevişmeler [Şiir]
Hayallerdeki Sevişmelerimiz [Şiir]
Toprağa Düşen Yitik Hayatlar [Şiir]
Bir Mezar [Şiir]
Bir Sevda [Şiir]
Aç Kalbini Yüreğime Doğru Güzel Kız [Şiir]
Issız Yürek... [Şiir]
Deniz Gözlüm [Şiir]
Kısa Bir Söz [Şiir]


Barış Ünlü kimdir?

Ben Barış Ünlü. 1990'dan beridir hayatla bir olup yaşayıp gidiyorum. Herkesin yazar olması için destek olmaya ve de kendiminde yeteri kadar hatta yeterinden daha fazlasını yaparak sizlere ve bu siteye üye olan ya da olmayıpta bu sitede dolaşan herkese güzel şiirler, denemeler, öyküler ve de romanlar yazarak sizlere güzel şeyler yaşatmayı umuyorum. Bu yüzden buradayım ve de burada olmaya devam edeceğim. Ben sizlere ve sizin gibi okur severlere açılıp oradan da hayalim olan yazarlık serüvenine katılıp büyük ve adı her daim söylenen hatırda olan bir büyük yazar olmayı hedefliyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
ORHAN VELİ'DEN BAŞKASI ASLA


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Barış Ünlü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.