..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Eğer bir kelebeği sevebiliyorsak, tırtıllara da değer vermemiz gerekir. -Antonie de Saint-Exupery
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Barış Ünlü




8 Mayıs 2009
Umudun ve Kolay Kolay Kaybetmemenin Sırrı: Sabır  
Barış Ünlü
Umutta, sabırda öyle kolay kolay kaybedilmeyecek bir sırdır aslında her birimizin hayatında.Bu iki kelimeyi unutmadıkça ve kaybetmedikçe hayat her zaman bize gülümseyecektir...


:AIJE:
UMUDUN VE KOLAY KOLAY KAYBETMEMENİN SIRRI: SABIR

İnsanlar bazı zamanlarda her şeyin bittiğini ya da umdukları şeylerin bir daha gerisin geri gelmeyeceğini düşünüp veya hissederek hayat denen güzelliği de ellerindeki yaşama zevkini de bir hiç uğruna bırakıverirler.Belki de bu insanların bilinçli yaptığı bir şey değildir.Belki de hepsi birden insanların bir anlık zaafları ya da koşullandıkları olay ya da durumda hayatla inatlaşarak kendilerini geriye çekip umduklarının hiçbirisinin olmayacağını veya olamayacağını hissederek kaybederler umutlarınıda, yaşama sevinçlerini de ve belki de hayatlarınıda kaybedip giderler bilmedikleri bir bilinmezliğe doğru derin haykırışlarla birlikte.
İnsan dediğin kuş misali bazen uçup gider havalara doğru istedikleri olunca.Bazende en zor anları yaşayıp hiçbir şeyin istediği gitmediğini düşünp ağlamayı seçerler.Havalara uçmakta veya yerde kalıp sürekli ağlamakta insanların elinde ve her an her koşulda kimin sevineceği ya da üzüleceği belli olmaz hayat bu kadar karmakarışıkken.O yüzdendir ki insanları plandıkları doğrultu üzerinde her zaman aynı yolu seyredip gidemez ama yüzündeki gülümsemeyi eksik etmeyip umudunu hep ayakta capcanlı tutarsa emin olsunlar ki gerçek mutluluğu ettikleri sabır yeminiyle ve umutlarını her daim dik ve sapasağlam tutarak elde ederler.Yoksa herkesin kullandığı bir söz vardır ya ‘’Karanlıklar, aydınlık olmadan gün yüzüne çıkmaz.’’dır sözü tam da insanların ve düşünmeyi kendilerine ilke edinip kendisini bu hayatta umutlarını dik tutup ezdirmeyenler üzerine söylenmiş bir sözdür bu.
Her birimiz sağlam durmasını bildikçe kimse bir başkasını öyle kolay kolay yolundan edemez.Umut fakirin ekmeği misali bizlerde zenginde olsak fakirde olsak önce elimizde olanla yetinip daha sonra da bunun üzerine neyi nasıl koyabiliriz diye planlamalıyız.Eğer kendimize planlı bir hayat ve gelecek çizmezsek ummadığımız şeyler karşımıza çıkar ve telafisi olmayan hatalar yapmak zorunda ya da durumunda kalırız.
Aslında insanın umudu nerede olduğuna hangi bataklık veya güzellik havuzunda olduğuna bakmadan her daim düz bir çizgi çizerek gitmelidir.Elbet bu hayatta fakiri de olacak zengini de göreceğiz belki de bunlardan birisi biz olacağız ama umut bu ya sapasağlam durmalıyız ya.Bizlerde öyle sağlam ve dik durmasını bilerek bu iki seçimden bize uygununu veya hayatımız, geleceğimiz için daha iyisini seçip daha güzel kulvarlarda kendimize bir yol çizmiş olacağız. Tabi ki de her insanın hayatı kendinindir ama insanlarda bu kendi hayatlarını en doğru yaşam üzerine kurmalı.Bunun yolu da sabırdan ve umudu hep canlı tutmaktan geçer.Bu iki kelime belki de hayatımızın her gününde veya her önemli anında yanımızda tutacağımız canlı bir varlık gibi olmalı.Yoksa durum tersine bir yol çizerek hayatı ters yönde yaşamamıza neden de olabilir.
Bu iki kelime, sabırın dik duruşu ve umudun yüz tutmuşluğu, oldukça bizi kimse yıkamaz veya ellerinin arasına alıpta kolay kolay solduramaz.Mesela Amerika’yı düşünelim.Amerika her gittiği yerde gittiği yerdeki her insanın umudunu önce kendini barışçı bir politika izleyecekmiş gibi yaparak kandırır.Sonra da işgal olabildiğince temiz ve çarçabuk yaptıktan sonra ortalıkta herhangi bir delili de bırakmadan her bir insanı kendi yanına çekip.Yanına çektiği her insanı tek tek kullanıp insanları kendi gözyaşlarında boğar.Ama buradaki insanlar kendilerini tamamen bıraksaydı bir daha ayağa kalkmayacakmışcasına yerde yığılır kalırda ama Amerika’nın bulaştığı her ülkedeki insanlar önce kendi özlerini hatırlar sonra da bir yol, bir çare bulur.Bu çareyi de umutlarını yerde değil ayakta tutarak bulup akılcı düşünerek aşmak için kendilerine ara bir yol bulup oradan kurtulurlar.Ama bazı zamanlarda da Irak’ta olduğu gibi insanlar her şeylerini kaybettiklerini düşündüklerinden ve yapacak bir şeyleri kalmadığından son çareyi de ölmekten ya da öldürmekten geçtiğini düşünerek hem kendi canına hem de başka canlarada kıyar.Bu tür olaylardaki veya örneklerde öğrenmemiz gereken birkaç şey var.Onlarda şudur ki; birincisi hiçbir insan hiçbir zaman her şeyini kaybettiğini düşünmemeli, ikincisi ise sabırla beklemesini bilmeli ve de sonuncusu bu iki önemi bilerek her bir şeyde de bir hayır vardır ve bu hayrıde olumlu hale çevirebilirim diye kafasında iyice tartmalı.
Umut öyle kolay kolay kaybedilecek bir şey değildir ama bir kere kaybedilmişse o zaman o insan ya da insan grubu için her şeyin gerçekten de bittiği anlamına gelir.Bir başka örnekte ise Atatürk’ün önderliğindeki bu millet umutsuz davransaydı.Sabrını ortaya koyamayıp fevri davransaydı ve de her şeyin bittiğini düşünerek ya bu ülke topraklarını terk etseydi veya kolayca işgalcilere bıraksaydı şu anda belki de ne biz olurduk ne de bu ülke bizim olurdu.O yüzdendir ki her bir insan olarak ayakta sağlamca kalmasını bilmeliyiz.Buna bende kendimi katarak yapmalıyız ki umudun olduğu yerde ne yıkılmak olsun ne de kaybetmek olsun.
Bazen en küçük bir kayıpta veya en küçük dramatik bir olayda bazı insanlar kendilerini kaybederek bazı yanlışlarda bulunarak umutlarının bittiğini ve yenilgiyi baştan kabul ettiklerini gösteriyorlar.Öyleyse hiçbirimiz diliyorum ki umudumuzu kaybetmeden sabrımızıda kullanarak olaylar ve durumlardan sıyrılmasını bilelim.Umudun ve kolay kolay kaybetmemenin sırrı umduğumuz ve ilkokul çocuğu heyecanla beklediğimiz sabırdan geçiyor bu okuyanlar.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dedem'e Mektup

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayat
Şehitlerin Gençliğe Öğüdü
Aşk Üzerine

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yakalım Bedenlerimizi [Şiir]
İçinde Senin Olduğun Sevişmeler [Şiir]
Hayallerdeki Sevişmelerimiz [Şiir]
Toprağa Düşen Yitik Hayatlar [Şiir]
Bir Mezar [Şiir]
Bir Sevda [Şiir]
Aç Kalbini Yüreğime Doğru Güzel Kız [Şiir]
Issız Yürek... [Şiir]
Deniz Gözlüm [Şiir]
Kısa Bir Söz [Şiir]


Barış Ünlü kimdir?

Ben Barış Ünlü. 1990'dan beridir hayatla bir olup yaşayıp gidiyorum. Herkesin yazar olması için destek olmaya ve de kendiminde yeteri kadar hatta yeterinden daha fazlasını yaparak sizlere ve bu siteye üye olan ya da olmayıpta bu sitede dolaşan herkese güzel şiirler, denemeler, öyküler ve de romanlar yazarak sizlere güzel şeyler yaşatmayı umuyorum. Bu yüzden buradayım ve de burada olmaya devam edeceğim. Ben sizlere ve sizin gibi okur severlere açılıp oradan da hayalim olan yazarlık serüvenine katılıp büyük ve adı her daim söylenen hatırda olan bir büyük yazar olmayı hedefliyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
ORHAN VELİ'DEN BAŞKASI ASLA


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Barış Ünlü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.