Kötü insan korkuya itaat eder, iyi insan sevgiye. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
Aşk nedir sizce?Sadece birisine delicesine çarpılmak mıdır yoksa sevdiği uğruna her şeyi yapmak mı?bence önce aşkın olabilmesi için bir güzel kıza aşık olmak gerekli sonrası zaten çorap söküğü gibi gelecektir.Buna inanmak gerekli.Aşk insanı önce çarpar sonra deli divane yapıp oradan oraya savurur.Sonunda da aşkın kölesi olur çıkar her insan.Her insan aşık olmuştur. Aşkını doyasıya yaşamak ister her insan ama hep bazı engellerle karşı karşıya gelir bu engelleri aşmak isteyerek bazı uğraşlara ve çabalara girişir ama bu engelleri aşmak için sevdiğine olan sevgisini kullanmak yerine bambaşka uğraşlarla uğraşmayı seçiyor. Bunun için önce aşkın ne demek olduğunu bilmeli insan sonrasında da aşık olacağı kişiyi arayıp durur.Bu belki birkaç günde bir şansla ya da bir tesadüfle olur.Bazen de ömrü billah ararsınız ama hiç bulamazsınız bu da sizi yorar ve vazgeçmek zorunda kalabilirsiniz aşktan ve onun o büyülü güzelliğinden. Ben de her an insan gibi aşkı doyasıya ve sevdiğinin yanında yaşamak isteyenlerdenim ve bunun için sevdiğim kişinin benim hakkında düşündükleri tabii ki önemlidir ama ben önce buna önem vermem onun yerine onu sevmenin güzelliğini, tadını, hazzını çıkartırım ve sonuna kadar ondan ayrılmayacakmışcasına onunla bir ömür kalmak için her şeyden fedakar edip sonunda yaşayacağım mutluluğun ne kadar güzel bir şey olduğunu anlamak isterim. Şimdi bunların hepsini bir bir geçelim.Siz aşkınızı ilk gördüğünüzde ne hissettiniz? Onu görünce kalbinizin ne kadar da hızlı attığını duyup hissettiniz mi ya da onunla konuşmak isterken konuşamadığınızın ne kadar kötü bir şey olduğunu bilir misiniz veya güzel sözlerin ağzınızdan bir an neden çıkmadığı hiç düşündünüz mü?İşte sorulması gereken sorular ve cevap verilmesi gereken sorular bunlar.Biz insanoğlu önce bunlara cevap vermeliyiz ki aşkın yüceliğini anlamaya ancak o zaman başlayabiliriz.Yoksa onun uğrunda boş yere de heba olabiliriz.En iyisi siz gelin benimle birlikte aşk ne kadar büyükmüş her şeye ne kadar kadirmiş bir anlayalım. Mesela aşk için onu bulmak için herkes her şeyini verir bunda bir fikir bir birliği yapabiliriz.Ama önemlisi bundan sonrasıdır.İlkin sevdiğiniz güzel hisler duyduğunuz kız sizi anlamayabilir.Sizin hislerinizin ne kadar da önemli olduğunu bilmeyebilir onun için hemencecik bu işten vazgeçmek ne insanlık adına ne de aşk adına güzel bir şeydir. Bilakis daha cesur olup üzerine gitmeliyiz aşkın.Hayatta öyle değil midir?Bir an onu bıraktığınızda elinizden hem o hem de onun yanında her şey elinizden uçup gider.Eğer hiçbir şeyin elinizden uçup gitmesini istemiyorsanız önce hayattaki önceliklerini yerine getirip onları hiç bırakmadan yaşamayı bilmelisiniz Aşkta böyledir aynen hayat gibi göz açıp kapatıncaya kadar olup biten bir şeydir. Bazıları aşk evlenene kadardır sonrası yalan dolandır der ama hiçte aşkın ne yüce bir şey olduğunu eskiden ne kadar yüce aşkların ve onları yaşayan ne yüce kişilerin olduğunu unuturlar.Ferhat ne için deldi dağları sanırsınız.Mecnun ne için çöllere düştü.Adem ile Havva’da ne için o yasak elmayı yedi sanırsınız.Veya da günümüzde bazı insaların neden yıllarca evli kaldığını sanırsınız hepsi aşkın ve sonrasında oluşan sevgi ve saygının eseridir. Kimse aslında bir şeyi boşuna yapmaz.İnsan aşkıda boş yere yaşamaz ve onun çabalar, uğraşır dener dener durur en sonunda kaybedeceğini bilse bile sonuna kadar üzerine gider.Eğer gidemezse veya da gitmesini bilmezse aşkta başarılı olamaz kaybeder ve kaybolup yok olup gider bu hayatın içinde.Son söyleyeceğim ise ne pahasına olursa olsun aşkı hep yaşamalıyız ama bir kişiyle olmalı öte türlü bir gün onunla diğer gün başkasıyla olursa buna zaten aşk ta denmez ki.O yüzden aşkın yüceliğini ve eskide yaşanmış güzel aşklara bakarak buradan kendimiz için dersler çıkarıp sevdiğimizi bu sefer bu güzelikleri bilerek sevmeliyiz ancak böyle sever ve seviliriz başkaları tarafından.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Barış Ünlü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |