..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Düşgücü güzelliği, adaleti, mutluluğu yaratır. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Politika > Şenol Durmuş




2 Mart 2011
Abilerden Kısa Düşünceler  
Şenol Durmuş
Bir toplumun örf adetlerini hiç bir şey zenginlik kadar yükseltemez ve hiç bir şey de yoksulluk kadar alçaltamaz....


:BEDH:

Her insanın karakteri ve arzuları O insanın etkilerinin ve çektiklerinin sonucu olarak sürekli bir değişme gösterir...Zorbalık ve adaletsizlik, hem bunları uygulayanlarda hem de bunların kurbanı olanlarda zorbalık ve adaletsizlik doğurur.

Huy üzerinde etkil öğe olarak koşullardan başlayalım...Zalimce güdülerin kaynağı çoğunlukla mutsuz geçmiş bir çocukluk döneminde ya da içinde ölümün ve ıstırabın sık sık görüldüğü, insanların birbirlerini öldürdükleri birbirlerine acı çektirdikleri, iç savaş gibi acı deneyimlerde aramak gerektirir.Ergenlik çağında ve gençliğin ilk dönemlerinde enerjinin boşalmasını sağlayarak meşru bir çıkış kapısı bulunmaması da aynı etkiyi doğurabilir...İnsanlara akıllıca bir ilk öğretim sağlanmış olsa, insanlar çocukluklarından beri çevrelerindeki insanların birbirlarine zulmattiklerini görmemiş olsalar ve bir meslek sahibi olmakta hak etmedikleri güçlüklerle karşılaşmamış olsalar öyle inanıyorum ki içlerinden çok az zalim çıkardı...

Bir toplumun örf adetlerini hiç bir şey zenginlik kadar yükseltemez ve hiç bir şey de yoksulluk kadar alçaltamaz....

Ren,den Büyük Okyanusa kadar olan toplumların bugünkü genel görünüşlerindeki sertlik büyük çapta pek çok sayıda insanın ana ve babalarına oranla daha yoksul bulunmaları olgusuna dayanmaktadır...
İKTİDAR.s-271...Bertrand Russel 1938

Devlet, zengin ve sözde aydın sınıfların halk yığınları üzerinde kurduğu otorite, egemenlik ve örgütlenmiş güç demektir...Devlet daima bulduğunu garanti eder.Bir kısmına, mülkiyet üzerine dayandırılmış özgürlüğü, ötekilerine yoksulluklarının doğal sonucu olan köleliği.....
BAKUNİN-

Günümüzde anarşi, her türlü otoriteye her türlü iktidara her türlü Devlete saldırı demektir, savaş demektir...Geleceğin toplumunda anarşi herhangi bir otoritenin herhangi bir iktidarın herhangi bir Devletin kurulmasına karşı savunma engelleme olacaktır...
CAFİERD-

İtiati reddetmek giderek daha olağan hale gelecek ve O zaman şimdiki haliyle savaşın da ordunun da anısından başka bir şey kalmayacak...Ve bu zamanlar yakındır...
TOLSTOY-

Halk her zaman ağzına gem vurulması gereken canavardır, ancak sömürgecilikle ve savaşla tedavi edilir ve hukukla kapı dışarı atılır...
PROUDHON-

Ahlak düzeni sağlam olmayan ve soyguncularıyla başa çıkamayan toplum--Ruhunda arta kalmış barbarlık duygusunda baskısıyla "Soyguncularına Karşı Hayranlık Duyar"...
ANDRE MAUROİS

Bir şeyin usta koruyucusu, aynı zamanda O şeyin usta hırsızıdır...Doğru adam parayı korumakta becerikli ise çalmaktada beceriklidir...
Sokrates--DEVLET
"KEPHALOS"


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Devlet elbette...
Gönderen: Şenol Durmuş / , Türkiye
13 Mart 2011
Devlet düzenin, yasaların olmadığı yerlerde kaos kaçınılmazdır haklısınız...Bu düşünce adamlarının yaşadığı yıllar özellikle Avrupa devletlerin de krallıkların yıkıldığı yeni devletlerin, ideolojilerin oluştuğu dönemlerdi...Bu otoriter devletler diğer geri kalmış toplumları değil kendi toplumlarını sömürdüğü de bir gerçekti...İngiltere Fransa gibi bir çok ülkede çocukların, madenlerde, fabrikalarda köle işçi olarak çalıştırıldığı yoksulların mallarına vergi borcu nedeniyle el konulduğu, hapishanelere atıldığı dönemlerdi...Devlete ve onun varlığına karşı anarşist fikirler olarak gözükebilir...Fakat sonra bu devletler toplumlar iki dünya savaşında da altmış milyon insanı kaybettikten sonra şimdilerde tek bayrak altında tek "Devlet" olma aşamasında...İnsanoğlunun geleceğinde bir gün dünyanın tek devlet olarak sahnede yer alacağı da bir gerçektir...Belki o zamanlar Devletlerin sonu gelecektir...Değerli düşünceniz ve katkınız için çok teşekkür ederim Mustafa bey...Saygımla.

:: Devlet
Gönderen: Mustafa Şakarcan / , Türkiye
12 Mart 2011
İnsanların birlikte, birinin diğerine haksızlık ve zulüm yapmadan yaşadığı, yapma olanağının olmadığı bir düzen için ''Devlet'' düzeninden başka bir yöntem göremiyorum. Hayatta,güçlüler güçsüzleri daima eziyor. Bu gerçek, geçmişten bugüne hiç değişmeden sürüyor. Bence önemli olan adil,şeffaf,evrensel insan haklarını esas alan,hukuku baş tacı eden bir devlet düzeni ve anlayışına sahip olmaktır. Derlemeniz için teşekkürler Şenol Bey. Fakat,en kötü düzen, düzensizlikten iyidir. Saygılarımla.

:: Devlet
Gönderen: Mustafa Şakarcan / , Türkiye
12 Mart 2011
İnsanların birlikte, birinin diğerine haksızlık ve zulüm yapmadan yaşadığı, yapma olanağının olmadığı bir düzen için ''Devlet'' düzeninden başka bir yöntem göremiyorum. Hayatta,güçlüler güçsüzleri daima eziyor. Bu gerçek, geçmişten bugüne hiç değişmeden sürüyor. Bence önemli olan adil,şeffaf,evrensel insan haklarını esas alan,hukuku baş tacı eden bir devlet düzeni ve anlayışına sahip olmaktır. Derlemeniz için teşekkürler Şenol Bey. Fakat,en kötü düzen, düzensizlikten iyidir. Saygılarımla.

:: --
Gönderen: Şenol Durmuş / , Türkiye
8 Mart 2011
Değerli hocam, gülümsettiniz çok teşekür ederim..Saygımla selamlıyorum...

:: Değer Her Yerde Değerdir!
Gönderen: Cahit KILIÇ / , Türkiye
8 Mart 2011
Ben, bu abilere şapka çıkartırım. Selam ve saygılar.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Uzun İnce Bir Yoldayım Gidiyorum Gündüz Gece
Rami Semti

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kurtlar Sürüsü [Şiir]
Ego - [Şiir]
Çingeneler Zamanı [Şiir]
Açım Ben [Şiir]
Olmalı [Şiir]
Hani [Şiir]
Zaman Geçsin [Şiir]
Konstantin Ağlıyor... [Şiir]
Kuyu [Şiir]
Sen Gidersen [Şiir]


Şenol Durmuş kimdir?



Etkilendiği Yazarlar:
CERVANTES


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şenol Durmuş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.