..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"...öyküyü yazan bilge, beşinci ya da altıncı göbekten kral torunu olduğumu ortaya çıkaracak şekilde belirleyebilir soyumu." -Cervantes, Don Quijote
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Aşk ve Romantizm > Sinan Yıldırım




25 Mart 2011
Hoş Bulduk Hayat  
Sinan Yıldırım
Boş bir tarlanın parsellenişi gibi bölündüm ve sonra temeller kazılıp üstüme betondan binalar dikildi. Her bir bina kat ve kat üstüne kuruldu metrelerce yükselerek ve içlerine doluştu insanlar yurt bilerek. O kadar sağlamdı ki yüreğimin depremlerle sarsılışlarında bile kıpırdamadılar yerlerinden. O kadar sağlamlardı ki duymadılar, görmediler, bilmediler acılar içerisinde evlerinin temelleri altındaki göçükleri.


:BCHD:




Boş bir tarlanın parsellenişi gibi bölündüm ve sonra temeller kazılıp üstüme betondan binalar dikildi. Her bir bina kat ve kat üstüne kuruldu metrelerce yükselerek ve içlerine doluştu insanlar yurt bilerek. O kadar sağlamdı ki yüreğimin depremlerle sarsılışlarında bile kıpırdamadılar yerlerinden. O kadar sağlamlardı ki duymadılar, görmediler, bilmediler acılar içerisinde evlerinin temelleri altındaki göçükleri.



Çok severim insanları ve hala çok severek yerleştiririm en yükseklere çok sevdiklerimi. Rüzgârı hissetsinler isterim pencerelerini açtıklarında, mavi gökyüzüne ulaşsınlar isterim camdan sarktıklarında ve en uzakları bile görebilsinler isterim gözlerini uzaklara çevirdiklerinde. Isınsılar isterim yüreğimin doğal kaynaklarını kullanarak her üşüdüklerinde ve yine isterim her sıcaktan bunaldıklarında serinlesinler, yapay karlarla beyaza bürünmüş gönül dağlarımda tatile çıkarak.



Onlarca kurduğum ve işletmesini sağladığım bu gökdelenler tarlasında, bir parsel vardı ki onu kimselere vermemiştim. Üzerine kimse bassın istememiştim. Etrafını kalın ve yüksek duvarlarla örüp girişine en sertten çelik kapılar koymuştum, açıldıkça önüne çıkan bir kapı daha mantığıyla. Her bir kapının on kilidi ve on kilidinde on farklı anahtarı vardı, yerlerini benim bile hatırlamamam için gözlerim kapalı okyanuslara attığım.



Kimsenin içeri giremeyeceğini bilerek huzurlu ve rahat bir hayat yaşarken bir gün “yeni evin hayırlı olsun” sözleriyle irkildim. Ne olmuş, nerde, nasıl, kim, gibi birçok garip soruyu şaşkınlıkla önce söyleyene sonra kendime sormuştum ki “bu imkânsızdı ama nasıl” diyebildim sadece.



Hemen koşarak vardım kimseleri sokmadığım hepi topu iki göz ev kurulabilecek kadar büyüklüğü olan, etrafı duvarlarla örülü, kimsenin ama kimsenin giremediği, hatta üzerinden bile geçemediği, tek gizli saklı yalnızlığımı yaşadığım gönül bahçemin önüne.



Duvarları bile kalmamıştı, sanki kökünden sökülüp götürülmüştü arkasında hiçbir iz bırakılmak istenmemiş gibi, kapıları bile yoktu her biri tonlarca ağırlığındaki. Yerine tahtadan çitler çevrilmiş ve kapısı yine çitlerle aynı renk tahtalardan, bahçesinde binlerce çiçek ve çiçeklere hiç zarar vermeden sanki en neşeli oyunlarını oynayan bir kedi ve bir köpek. Sanki bu küçük yerdeki bahçe, giriş kapısıyla görünen eve gidene kadar kilometrelerce yürünecek ve yinede varılamayacak kadar büyük görünüyordu, asıl uzaklıktan değil içindeki güzelliklerin bitip beton bir eve girmek istemeyişimdendi.



Kapıdan girip bahçenin bütün güzelliklerini ilk defa görür gibi renkli taşlardan döşenmiş yolda yavaş yavaş yürüdükçe evin yeşil boyalı duvarlarının rengi içimdeki mevsimin adını değiştiriyordu ve ilerledikçe çatıya konmuş iki küçük kuşun bir birleriyle konuşmaları daha önce duyduğum bütün şarkıların en güzeli gibiydi. İşte o an başımı yeşil duvarlardan yukarı doğru kaldırırken görmüştüm ilk defa mavi kiremitli bir evin varlığını, gökyüzü mavisi, okyanus mavisi, mavilerin en güzelleri dizilmişti üst üste ama özenle, sanki bakanın yüreğine huzur vermemesi imkânsızlaştırılmak ister gibi.



Birkaç adım daha ve tek katlı, iki büyük pencerenin ortasındaki gül desenli kabartmalarla süslenerek uçsuz bucaksız bir gül bahçesine benzeyen kapının önüne varmış ve hayranlıklar içinde şaşkınlıklarla birlikte kapıyı çalıvermiştim ve bir daha. Sanki gelişim evin camlarının gül desenli tüllerinin arkasından gözleniyormuş gibi ve gelişimin görünmesiyle kapıya koşup hemen açar gibi, gül bahçesinin kapısına vuruşlarımın sesi daha kesilmeden birden açılmıştı.



Sarayının prensesi gibi giyinmiş, yüzü en güzel gülümseme makyajlarıyla süslemiş, gözlerine yıldızlar sürülmüş, kulaklarına küçük ay ışığı küpeleri takılmış, saçları sanki güneşle yıkanıp güller takılmış, boynuna çiçeklerle işlenmiş zincirle bağlı çok tanıdık bir kalp asılmış ve sesini de mutluluk sarmış neşe gibi “HOŞ GELDİN HAYAT” demişti bir kadın.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın aşk ve romantizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bizmi Olmayı Öğrendin Yoksa
Sen Varken Ben Yok Olamamya
Hatıralar Ormanı
Her Yeni Günde Doğan Güneşle Birlikte

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Benim Öyküm
İki Rengin Hikayesi
Seyfi'nin Maceraları 1 (Yetiş Dayı)
Haticenin Kuzuları
Değmezdi Akacak Bir Damla Yaştaki Yas"a
Öpeyimde Geçsin yada Gülümse
Üç Kadın ve Ahmet
Ben Buldum Hoca
Fizik Ötesi Servisler
Kardan Adam Yaptırmayan Anneleri Protesto Ediyorum

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Deli Elbisesi [Şiir]
Seninle Bir Ömür [Şiir]
Alışırsın Unutursun Hatırlarsın [Şiir]
İstanbul Olalım Sevgilim [Şiir]
Yaralarım Var Benim [Şiir]
Senli Benli Biz Olsak [Şiir]
Ateş Olur Yakarım [Şiir]
Nisanda Yağan Aşk [Şiir]
Aşk Sensin Derken Söylenen S E N [Şiir]
Sende Gel Benimle [Şiir]


Sinan Yıldırım kimdir?

Duymak istediklerinizi okuyunca mutlu olmazsınız. Peki hiç duymadıklarınıza ne dersiniz.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Sinan Yıldırım, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.