Herkes cennete gitmek ister ama kimse ölmek istemez. -Joe Louis |
|
||||||||||
|
Reis bu kez “G-20 Liderler Zirvesi”nden seslendi Dünya Devlerine… “Biraz az kazanın!... Kazandıklarınızı dar gelirli insanlarla paylaşın… Fakiri tahrik etmeyelim!.. Ve paylaşımcı anlayışı hayatımıza egemen kılalım. Hepimiz ölüp gidiyoruz… Paraları beraber götürüyor muyuz? Paralar bizimle beraber gelmiyor. Gelin bunu işçilerinizle bir kısmını paylaşın… Ondan sonra da gök kubbede hoş bir seda bırakın. Öldükten sonra arkanızda; “Sorma, bizim öyle bir patronumuz vardı ki gerçekten işçisinin hakkını çok ciddi manada gözetir, maaşını da iyi bir konumda verirdi” desinler/diyebilen işçileriniz çıksın… Asıl olan burası… Bunu başarmamız lazım.” Doğru söylersin Reis… Dünya, bugün Allah’ın lütfettiği nimetleri altından çökerken fakir hep fakir kaldı/kalıyor. Birinin Dünya devlerine bunu hatırlatması gerekiyordu onu da yine sen yaptın Reis: Fakirin sesi oldun sen Reis! Sizleri dinlerken Hz. Yusuf’un hayat hikâyesinden mülhem çekilen bir filmin karesi geldi-gitti gözlerimin önünden… Zindandan Mısır’a hükümdar olan Hz. Yusuf… O malum kıtlık döneminde -emri ilahi- doğrultusunda nasıl çözüm bulabildiyse sizler de; “toplumdaki tüm kesimlerin, refah artışından pay alması…” gerektiğini hatırlatarak raydan çıkmak üzere olan Dünya’ya çözüm önerdiniz. Buyurduğunuz gibi, Dünya, bunu başarmalıdır… Yoksa fakir tahrik edilir/gazaba gelir!.. Fakir gazaba gelirse Dünya şu an yaşamaya başladığı manzara ile karşı karşıya kalır. Doğru söyledin; “Kefenin cebi yok” Reis… Hiç kimse dünyalıklarıyla gitmedi/gitmiyor, ameli ile gidiyor herkes... Buyurduğunuz gibi; “etkin ekonomi ve istihdam politikalarının uygulanabilmesi için işçi-işveren arasında güçlü bir sosyal diyalogun tesis edilmesi şarttır.” Bu şartın hakkıyla yerine getirilmesi gerekir… Ve ey Dünya Patronları!.. Bugün Dünyayı dört bir yandan sarıp sarmalayan ateşi ancak fakiri gözetip korumakla söndürebilirsiniz/terörü bitirebilirsiniz… “Yoksa ne genç iş adamı bulabiliriz, ne genç iş kadını bulabiliriz” Ey Dünya Patronları!... Bilmelisiniz ki; hepiniz ölüp gideceksiniz… Ölürken de paraları beraber götüremeyeceksiniz… Gerçekten işçisinin hakkını çok ciddi manada gözetir, maaşını da iyi bir konumda verirseniz; Dünyanın daha hızlı sulha adım atmasına katkı sağlamış olursunuz. Ve ey Dünya Devleri!.. “Dünya yirmiden büyüktür” Bunu anlamalısınız…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |