..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşık olmayan âdem / Benzer yemişsiz ağaca. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Yazarlar ve Yapıtlar > M.NİHAT MALKOÇ




23 Nisan 2016
Zigana'nın Gür Sesi: Herfene Dergisi  
M.NİHAT MALKOÇ
Oldum olası Anadolu’nun ücra köşelerinden ses veren kültür, sanat ve edebiyat dergilerine meraklıyımdır. Bunları bir şekilde edinir, okur, arşivler ve elimden geldiğince diğer okuyucuların da haberdar olmaları için tanıtmaya çalışırım. İşte onlardan biri de Zigana’nın komşusu Gümüşhane’de çıkan Herfene dergisidir. Dergi elimdeki sayısıyla 21. sayıya ulaşmış gözüküyor. Herfene; ilkbahar, yaz, sonbahar ve kış olmak üzere senede dört sayı olarak okuyucusuyla buluşuyor. Dergi her sayısında belli bir konuyu kapağına taşıyor.


:BDAC:

M.NİHAT MALKOÇ

Meraklısı için hayatın olmazsa olmazıdır dergiler. Edebiyat meraklıları olarak dergilerin yeni sayılarına ulaşmak için her ayın ilk günlerini iple çekeriz. Onlar ki gönül dünyamızı bahara döndürürler. Daralan ruhlarımıza inşirah neşvesi katarlar.
Kitaplarla dergiler birbirlerine rakip değildir. Aksine birbirini desteklerler. Fakat kitaplar tek bir sesin idraklere yansımasıdır. Oysa dergiler kolektif bir şuurun eseridirler. Bu yüzdendir ki çok sesli bir koro misalidir dergiler. Onların içinde nice renkli dünyalar saklıdır. Dergileri, gözümüzü ve gönlümüzü doyuran mükellef bir sofraya da benzetebiliriz.
     Türkiye’de dergicilik hakikaten masraflı ve zahmetli bir uğraştır. Ülkemizde kültür, sanat ve edebiyat dergilerinin sayı olarak üçlü rakamları görmesi; yani uzun soluklu olması hiç de kolay değil. Çünkü ülkemizde dergicilik, bu işe meraklı kişilerin fedakârlıkları sayesinde belli bir noktaya gelebilmiştir. Dergilere ciddi bir okur ve devlet desteği yoktur.
Oldum olası Anadolu’nun ücra köşelerinden ses veren kültür, sanat ve edebiyat dergilerine meraklıyımdır. Bunları bir şekilde edinir, okur, arşivler ve elimden geldiğince diğer okuyucuların da haberdar olmaları için tanıtmaya çalışırım. İşte onlardan biri de Zigana’nın komşusu Gümüşhane’de çıkan Herfene dergisidir. Dergi elimdeki sayısıyla 21. sayıya ulaşmış gözüküyor. Herfene; ilkbahar, yaz, sonbahar ve kış olmak üzere senede dört sayı olarak okuyucusuyla buluşuyor. Dergi her sayısında belli bir konuyu kapağına taşıyor.
Gümüşhane’de yayımlanan ve Türkiye’nin dört bir köşesine dağıtılan Herfene dergisi, kitap gibi doyurucu bir içeriğe sahiptir. Son sayısının son sayfasına baktığımda 104 rakamıyla karşılaşıyorum. Bir derginin 104 sayfasını edebî kıymete haiz eserlerle doldurmak hiç de kolay değil. Derginin genel yayın yönetmenliğini çok değerli bir şair ve yazar olarak hafızalarımıza kazınan Talat Ülker yapıyor. Derginin sahibi olarak Gümüşhane Kültür Sanat Kulübü görülüyor. Dergide Sorumlu Yazı İşleri Müdürü olarak Sezai Köprülü yer alıyor. Derginin yayın kuruluna bakınca Turan Tuğlu, Talat Ülker, Necati Yılmaz, Şahin Kazancı, Osman Nebioğlu, Engin Doğru, Yusuf Dolan, Fehmi Yakut, Emin Baş, Köksal Akar, Mesut Olgun, Salih Özel Nebioğlu ve Fahrettin Köseoğlu gibi değerli isimleri görüyoruz.
Herfene dergisi Gümüşhane’de çıksa da bütün Türkiye’yi kuşatıyor. Herfene dergisinin Adana’dan Diyarbakır’a, Trabzon’dan Sakarya’ya, Bursa’dan Gaziantep’e, Mersin’den Şanlıurfa’ya, İzmir’den Kayseri’ye, Ankara’dan İstanbul’a, Tekirdağ’dan Sivas’a, Antalya’dan Yozgat’a, Bolu’dan Tokat’a kadar çok geniş bir temsilcilik ağı bulunuyor.
Zigana Dağı’nın gür sesi diyebileceğimiz Herfene dergisinde ülkemizin güzide şairleri ve yazarları kalem oynatıyor. Bunlar arasında Mehmet Aycı, Osman Nebioğlu(Hışır Osman), Ahmet Tevfik Ozan, Mehmet Nuri Parmaksız, Hakan İlhan Kurt, Talat Ülker, Zekeriya Çavuşoğlu, Tayyib Atmaca, Züleyha Özbay Bilgiç, Yavuz Doğan ilk akla gelenler… Her sayısı bir önceki sayıyı gölgede bırakırcasına biraz daha iyileştirilmiş olarak çıkıyor. Çünkü söz konusu dergi, tamamen gönüllülük üzerine, kültürümüze hizmet etmek gayesiyle çıkan bir edebiyat dergisidir. Maksat, bugünün gür seslerini yarınlara taşımak ve kalıcı kılmaktır.
     Herfene dergisine sahip çıkmak ve onu daha geniş kitlelere ulaştırarak okunur kılmak edebiyatı ve bu ülkeyi seven herkesin görevidir. Bir başka görevimiz de bu güzide dergiyi gençlere tanıtmak ve onların da bu zengin muhtevalı dergiden haberdar olmalarını, yeteneği olanların bu edebiyat dergisinde yazmalarını sağlamaktır. Aksi takdirde yarınlarımızı emanet edeceğimiz gençliği magazin dergilerine teslim ederiz. Gençliği, boya küpü olmaktan öteye gitmeyen ve hakikatte bizden olmayan bir neslin deli saçması hayatlarını çocuklarımıza model olarak sunan dergilerden kurtarmanın yolu, onları Herfene gibi edebî dergilere yöneltmektir.
     Herfene’nin kaptanı Talat Ülker’i, böyle dolu dolu ve bizden değerlerle tezyin edilmiş bir dergi çıkardığı için yürekten kutluyorum. Yolculuklarının uzun olmasını diliyorum. Bu zahmetli yolculukta her zaman yanlarında ve yakınlarında olacağımızı belirtmek istiyorum.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar ve yapıtlar kümesinde bulunan diğer yazıları...
şair Haydar Çoruhlu'yla Şiirin Kalbine Yolculuk...
Yılmaz İmanlık'tan Yağmur Kokusu'nda Sımsıcak Hikâyeler
Bahaettin Kabahasanoğlu'ndan "Kalbim Seninle, 61 Kere"
Cemil Meriç"in Akıl Defteri
Gerçek Hayaller Dükkânı
"Güneşli Bayır" ve Serkan Türk
15 Temmuz Direniş Şiirleri Antolojisi
Tokat"tan Gür Bir Ses: Kümbet Dergisi
M. Nihat Malkoç"a Malatya"dan 6 Çeyrek Altın…
Yusuf Ziya Ortaç'ın Nüktedanlığı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tevfik Serdar Anadolu Lisesi"nin Semender Dergisi
Hocaların Hocası: Ahmet Hilmi İmamoğlu
Trabzon"un İkinci Özel Hastanesi: İmperial
Köprübaşı - Beşköy Dostluğu ve Kardeşliği
Mersin Yenice 4. Barış ve Kültür Festivali
M. Nihat Malkoç Kerbela Şiir Yarışmasında Türkiye Birincisi Oldu
Gümüşhaneli Hacı Hüsrev Doğan
Göç Veren Trabzon
Deli Dumrul"da Dede Korkut Hafifliği
Trabzon'un Kültürel Meseleleri

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Senin Olan Sana Gelir (Manzum Reçeteler - 1) [Şiir]
Sen Kurtuldun, Bizler Öldük [Şiir]
Ümmetin Yetimleri [Şiir]
Kıyameti Bekle Bir Gün! [Şiir]
…... Gecenin Kanat Sesleri…... [Şiir]
Derbeder [Şiir]
Sen Hep On Beş Yaşındasın! [Şiir]
Berceste Mısralar - 310 [Şiir]
Zihnimiz İşgal Altında [Şiir]
Kıyameti Bekle Bir Gün! [Şiir]


M.NİHAT MALKOÇ kimdir?

NİHAT MALKOÇ’UN BİYOGRAFİSİ Beş çocuklu bir ailenin en küçük ferdi olarak 1970 senesinin 1 Haziran’ında Trabzon’un Köprübaşı ilçesine bağlı Gündoğan Köyü’nde hayata “Merhaba” dedi. İlkokulu komşu köy olan Güneşli Köyü’nde okudu. Orta ve lise öğrenimini Köprübaşı Lisesi’nde tamamladı. En büyük emeli iyi bir hukukçu olmaktı. Lise son sınıfta girdiği üniversite imtihanında KTÜ/Fatih Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü’nü kazandı. Dersaneye gitme imkânı ve zaman kaybına tahammülü olmadığı için kazandığı fakülteyle yetindi. 1992 yılında okulu bitirdi. İlk göz ağrısı olarak nitelediği Gümüşhane’de beş yıla yakın öğretmenlik yaptı. Her geçen gün öğretmenliği daha çok sevdi. Artık öğretmenliği bir tutku olarak görüyor. Vatan borcunu İstanbul’da Kara Kuvvetleri Lisan Okulu’nda Yedek Subay Öğretmen olarak onurla yerine getirdi. Bu peygamber ocağında yüzlerce yabancı subaya güzel Türkçe’mizi öğretti. Ankara’da girdiği sınavı kazanarak Akçaabat Anadolu İmam-Hatip Lisesi’ne Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni olarak atandı. Burada iki yıl görev yaptı. Daha sonra girdiği yazılı ve sözlü imtihanı kazanarak Türkî Cumhuriyetlerden Türkmenistan’ın başkenti Aşkabat’a,üç yıl görev yapmak üzere, öğretmen olarak gönderildi. Burada Mahdumkulu Türkmen Devlet Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi’nde ve İlâhiyat Lisesi’nde Türk Dili öğretmeni olarak çalıştı. Yine Aşkabat’ta Türkçe Öğretim Merkezi’nde(TÖMER) bir yıl boyunca değişik milletlerden kişilere Türkçe’yi sevdirerek öğretti. Şu anda Akçaabat’a bağlı Derecik İlköğretim Okulu’nda görev yapmaktadır. Bugüne kadar,en büyüğünden en küçüğüne kadar onlarca dergi ve gazetede fikrî,edebî,felsefî ve kültürel konularda yüzlerce yazı ve şiir yazdı. Bu yayın organlarından Türk Edebiyatı,Türk Dili,Bizim Çocuk,Çınar,Bizim Azerbaycan,Anadolunun Sesi,Üniversitelinin Sesi,Türkiye,Bizim Okul,Şenliğin Sesi,İnsanlığa Çağrı,Yeni Sesleniş,Gençliğin Sesi gibi dergilerde;Türksesi,Demokrat Gümüşhane,Kuşakkaya,Ortadoğu,Yeni Mesaj,Hergün,Candaş,Edebiyat,Bolu Üçtepe,Akçaabat Yeni Haber,Karadeniz Olay,Hizmet gibi gazetelerde yıllardan beri deneme,makale,fıkra ve şiirler yazmaktadır. “Bizim Okul” isimli kültür,sanat ve edebiyat dergisinin Yazı İşleri Müdürlüğü’nü yaptı. Kültürel organizasyonların çoğunda aktif olarak görev aldı. Sevgi,Dostluk ve Kardeşlik konulu şiir yarışmasında birincilik,Trabzon Belediyesi’nin düzenlediği Çevre ile ilgili yarışmada birincilik,yine aynı belediyenin düzenlediği “İki binli Yıllara Doğru Trabzon” konulu makale yarışmasında mansiyon,Akçaabat Belediyesi’nin değişik zamanlarda organize ettiği şiir yarışmalarında birincilik,ikincilik,üçüncülük ödülleri kazandı. Karadeniz Yazarlar Birliği kurucularındandır. Halen bu birliğin üyesidir. Bunların yanında elinin altındaki öğrencilere rehberlik ederek ve bizzat örnek olarak,onların da pek çok kültürel yarışmada ödüller almasına zemin hazırlamıştır. İkisi kız,biri erkek olmak üzere üç çocuk babasıdır.

Etkilendiği Yazarlar:
Necip Fazıl Kısakürek,Mehmet Akif Ersoy,Yahya Kemal Beyatlı


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © M.NİHAT MALKOÇ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.