..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hata! Klavye bağlı değil. Devam etmek için F11'e basın...
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Sanat ve Sanatçılar > Ömer Faruk Hüsmüllü




23 Mart 2018
Kadın ve Erkek Üzerine Ne Demişler?  
Ömer Faruk Hüsmüllü
Alıntıdır. Sözlerin gerçek sahipleri yan tarafta yazılı olan isimler olmayabilir. O nedenle kullanırken dikkatli davranmalı-


:AGCD:


Balzac : Birçok kadınlar, öyle taparcasına severler ki,aşıklarını bir tanrı gibi görmek isterler; halbuki bir erkeği kendilerini düşünmeden seven kadınlar, onun büyüklükleri kadar küçüklüklerine de bayılırlar.
Balzac : Sevilen kadın bütün kadınların en güzeli değil midir?
Basta : Erkek az fakat sık sever, kadın ise çok ancak bir kez sever.
Bernard Shaw : Erkeğin de, kadının da terbiyesi birbirleriyle tartıştıkları zaman belli olur.
Bernard Shaw : Moda kadınlara benzer, onun da havası vardır.
Beydeba : Üç şeyi sıfır saymak gerekir: İçinde su olmayan ırmak, hükümetsiz bir memleket ve kocasız bir kadın.
Bierce : Kadınların ellerine düşeceğine kucaklarına düş.
Byron : Gece, kadınlarla yıldızları güzel gösterir.
Byron: İlk tutkusunda kadın aşığını sever; ondan sonrakilerde ise sevdiği hep aşktır.
Celderon : En iyi öğüt verenler kadınlardır.
Cenap Şehabettin : Kadın olsun , kitap olsun cildine aldanmayıp içindekilere bakılmalıdır.
Cervantes : Kadının güzelliği ateşe benzer, yaklaşmayana zararı dokunmaz.
Chesterfield : Zekalarıyla ilgili en çok iltifat alan kadınlar tartışılmaz derecede güzel veya tartışılmaz derecede çirkin olanlardır.
De Segur : Erkekler yasaları, kadınlar davranışları şekillendirir.
De Segur : Erkekler, kadınlara istediklerini söylerler; kadınlar, erkeklere istediklerini yaparlar.
Detroit News Gazetesi: Bellek çılgın bir kadına benzer, renkli paçavraları toplar ve yiyecek şeyleri sokağa atar...
Elayne Boosler : Sokakta hiçbir zaman kel ve şişman bir kadınla yürüyen bir erkek göremezsiniz.
Euripides : kadının kötüsü kadar kötü, iyisi kadar da iyi bir yaratık yoktur.
F.Herczeg : En budala kadının bile sırlarını saklayacak kadar aklı vardır.
Goethe : Erkekler yaşlanır, kadınlar ise değişir.
Grillparzer : Fırsat, nazlı, cilveli bir kadın gibidir. Bir kez kapıyı kapalı bulursa, bir daha gelmez.
Halil Cibran : İki kadın konuştuğunda hiç bir şey söylemezler. Bir kadın konuştuğunda bütün bir hayatı açıklar.
Hermann Hesse : Başka nedenler bahane edilse de, hayatta yapılan şeylerden pek çoğu kadınlar için yapılır.
Hermann Hesse : Bir an uğruna kendini gözden çıkarabilmek, bir kadının gülümsemesi uğruna kendini feda edebilmek, işte budur mutluluk.
Keats : Öyle kadınlar gördüm ki bir şiirle evlenmek için bir romandan vazgeçmeye hazırdırlar.
Kisfaludy : İnsanda arzu ile birlikte saygı uyandırmayan kadın ne zavallıdır.
La Rochefaucauld : Modadan ayrılmayan bir kadın, kendine aşık olmuş bir kadındır.
La Rochefoucauld : Bir kadın için güzelliksiz gençlik veya gençliksiz güzellik işe yaramaz.
Linda Sunshine : Eğer kendiniz hakkında konuşursanız, erkek sıkıcı olduğunuzu düşünecektir. Eğer başkaları hakkında konuşursanız dedikoducu olduğunuzu düşünecektir. Eğer kendisi hakkında konuşursanız, dünyanın en zeki ve hoş sohbet kadını olduğunuzu düşünecektir.
Ludwig Van Beethoven : Müzik, erkeklerin kalbinden ateşler çıkarmalı, kadınların gözlerinden yaşlar akıtmalıdır.
Madame de Stael : Erkek olmadığıma memnunum, yoksa bir kadınla evlenmek zorunda kalacaktım.
Madonna : Kadınlar sıradan erkeklerden hoşlanır ve erkekler de sıradan olmak için ellerinden geleni yaparlar.
Marcel Achard : Kadın duyduğuna inanır, erkek gördüğüne.
Marjorie Nichalson : Kadınların erkekler kadar başarılı olmamalarının en temel nedeni kadınların karılarının olmamasıdır.
Marlene Dietrich : Erkeği affeden kadın, suçlarını ısıtıp ısıtıp kahvaltıda önüne sürmemelidir.
Mevlana : Ağlamak kadının tuzağıdır.
Mohawk Kabilesi : Doğum yapan her şey dişidir. kadınların ezelden beri bildiği kainatın dengelerini erkekler de anlamaya başladıkları zaman, dünya daha iyi bir dünya olmak üzere değişmeye başlamış olacaktır.
Napolyon : Güzel bir kadın göze;iyi bir kadın da kalbe hoş görünür. Birincisi pırlanta, ikincisi de hazinedir......
Nietzche : Erkek yüreğinin özünde sertlik vardır, oysa kadının yüreği özünde katıdır.
Ortega Gasset : Bir erkeğe göre erkeğin iyisi ile, bir kadına göre erkeğin iyisi ayni şeyler değildir.
Oscar Wilde : Bir kadın tekrar evlenirse bu ilk kocasından nefret ettiği içindir. Bir erkek tekrar evlenirse bu da ilk karısına taptığı içindir.
Oscar Wilde : Erkekler kendilerini yorgun hissettikleri için, kadınlar ise meraktan evlenirler. İkisi de hayal kırıklığına uğrar.
Ovidius : Kadının bekçisi namusudur.
Plautus : Ayna, kendilerine güvenmeyen kadınlar içindir.
Polonya Atasözü : Kadın evlenmeden önce, erkek evlendikten sonra ağlar.
Refik Halit Karay : Kadın eliyle açılan gönül yarasını yine bir kadın eli sarar.
Refik Halit Karay : Tek ayna icat edilmemiştir ki kadına 'sende iş kalmadı' desin.
Rochebrune : Kadının namusunu erkeklere karşı koruması, ününü kadınlara karşı korumasından çok daha kolaydır.
Schopenhauer : Kadının bütün kaderini eza ve cefa teşkil eder. Kadın kocasının sabırlı ve itaatli bir esiri, çocuklarının cana yakın ve çaresiz bir hizmetçisidir. Kadın daima çocuk yetiştirdiği için ruh itibarıyla da çocuklaşmıştır. Dişi karıncaların çiftleşmeden sonra kendisine ihtiyacı kalmayan ve hatta yumurtlama esnasında kendine zararlı olacak olan kanatlarını terk ettiği gibi kadında birkaç çocuktan sonra kendisine gereği kalmayan bütün güzelliklerini kaybeder....
Shakespeare : Bütün dünya bir oyun sahnesidir. Kadın erkek bütün insanlar da yalnızca oyunculardır. Her birinin sahneye giriş ve çıkış zamanları vardır.
Shakespeare : Hiç bir güzel kadın yoktur ki aynanın karşısına geçip sırıtıp durmasın.
Shakespeare : Kadın çok defa hoşlandığı şeye dudak büker...
Sophokles : Susmak, kadınlar için bir süstür.
Strindberg : Bir kadın, anne olana kadar çocuktur.
Sudan Atasözü : Hiçbir mutfak, iki kadını alacak kadar zengin değildir.
Thomas Fuller : Kadın yalnız gözle seçilmez. Onu, gözünden çok kulağınla seç.
Timothy Leary : Erkeklerle eşit olmak isteyen kadınlar, yükselme hırsından yoksundur.
Tolstoy : Kadın ne kadar az hoşa giderse, o kadar vefalı olur.
UYARI:
---Alıntıdır. Sözlerin gerçek sahipleri yan tarafta yazılı olan isimler olmayabilir. O nedenle kullanırken dikkatli davranmalı-----



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sanat ve sanatçılar kümesinde bulunan diğer yazıları...
İkinci Selim'in Rüyası ve Selimiye Camii
Nuray Hafiftaş'ı Kaybettik
Bu Dünyadan Bir Sadri Alışık Geçti
Kemal Tahir'i Kırk Beş Sene Önce Kaybettik
Arnold Palmer'in Başarı Hakkındaki Sözleri

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kim,ne Demiş? (İsimler Alfabetik Sıraya Göredir... )
A'dan Z'ye Güzel Sözler
Sevgi - Gönül - Umut ve Mutluluk Üzerine Aforizmalar
Başöğretmen Atatürk Öğretmenler Hakkında Ne Söyledi?
Barış ve Özgürlük Üzerine Özlü Sözler
Dostluk Üzerine Aforizmalar
Erkek ve Kadın Üzerine Aforizmalar
Acı - Haz - Elem - Üzüntü Üzerine Aforizmalar
Kavimler Göçü ve Sonuçları
Dünya Atatürk'ü Konuşuyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Siyasi Taşlama: Neşezâde - 2 [Şiir]
Siyasi Taşlama: Karamsarzâde [Şiir]
Kusurî"den Tırtıklama [Şiir]
Zam Zam Zam... [Şiir]
Tırtıklama (Kazak Abdal'dan) [Şiir]
Yoklar ve Varlar [Şiir]
İstanbul,sana Âşık Bu Kul [Şiir]
Âşık Dertli"den Tırtıklama [Şiir]
Namuslu Karaborsacı [Şiir]
Dostlarım [Şiir]


Ömer Faruk Hüsmüllü kimdir?

Uzun süre Oruç Yıldırım adını kullanarak çeşitli forumlara yazı yazdım. İddiasız iki romanım var. Çok sayıda siyasi içerikli yazıya ve biraz da denemelere sahibim. Emekli bir felsefe öğretmeniyim. Yazmaya çalışan her kişiye büyük bir saygım var. Çünkü yazılan her satır ömürden verilen bir parçadır.

Etkilendiği Yazarlar:
Az veya çok okuduğum tüm yazarlardan etkilenirim.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.