..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Ne elbiseler gördüm, içinde adam yok, ne adamlar gördüm sırtında elbise yok." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > eylül




9 Haziran 2019
Zaman'ın Esiriyiz  
eylül
Hayat, fütursuzca girer penceremden, benden bihaber. Alay edercesine zamanımın her zerresine hücum etmekte. Umurunda olmadan hiç bir şey, hiç bir kimse. Hep olduğu gibi, hayat devam etmekte. Kelimelerimin hiç önemi yok, bir öncekiler, bir sonrakilerin bile. Cılız bir mum ışığı değil miyiz? Her birimiz. Yaşar gideriz. Değişen bir şey yok. An olur, parlarız. Birkaç dakika sürer...


:IBJ:
Oyalanıp yaşıyoruz. Zaman yetmiyor deyip saatleri, günleri, ayları, yılları oyalanarak harcıyoruz.
Bir gün: nasıl da geçti? diyoruz.  Bozuklukları orada burada dağıta dağıta bitirir gibi ömrümüzü tüketiyoruz.  Yapacak bir şey yok. Bir süre var, kısa ya da uzun olup olmadığı  bilinmeyen. An'ı yaşamak diye söylence var ya, keşke sadece dillendirmesek...
Yok, keşke demedim sayacağım.  Anları birleştirip yaşamak var.  Hayat güzel. Anlamını bulduğunda...  
Hırsın gazına gelip yaşama sırtını çevirmezsen, nefeslenmek güzel.
Zaman, gelir ve geçer. Yetişebilmek mümkün değil.  Yarışamazsın. Söylenen pek çok şey aslında palavra. Seyret, sessizce. Gördüklerin rol model olmasın. İçine bak. Kapat gözlerini, yüreğini aç. 
Usulca gir kimsenin bilmediği hislerin labirentine. Cesur ol. Ve yaşa. 
Ölmek, çok kolay. 
Yüksek binadan atlarsın. Uyku hapları biriktirip içersin. Silahın namlusunu ağzına alıp tetiği çekersin. Bileklerini kesip sıcak su dolu küvette ölümü beklersin. Daha da ileriye gidip, kendini asarsın. Vedalaşmayı geçtiğinde, ölmek çok kolay.  Oraya varana kadar zordur, fenadır  kafan, sonrası: ölürsün. 
Yaşamak ise zor. Kendini bırakmadan, aklını, vicdanını susturmadan yaşamak çok zor. 
Kıyamet kopmuş sanırsın. İsyanın damarlarını patlatırcasına doldurur. Şakaklarında atar nabzın. 
Sayıklamaların arasında uyuklarsın, ne gündüzün ne de gecen sükun bulur...
Zor gelir yaşamak, direnirsin. Sebeplerin, olmazların var, onlara tutunursun. Oysa, sadece bir hayatın var.  İstemediğin, doyamadığın tek bir hayat. Biz, hepimiz aynı yerdeyiz... 
Konuşuruz. Bilmeden, dinlemeden, anlamadan konuşuruz. Öfkeleniriz; sabretmeyi, hoş görmeyi unutup. Bağışlamayı es geçeriz. Oysa.  Zamanın esiriyiz. 

eylül



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Araf’ta
Bir Hayat Nasıl Ysşanılmaz Kılınıri
İnsanım Ben
Bir Hayat Nasıl Yaşan (Il) Maz
Sonu Gelmeden İnsanlığın
Ruh Hali
Kimi Suçlayacaksın?
Ruhun Yarası
İyilik Daima Kazanır
Otobüs

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hikayeler
Eksik
İnsan
Hayat/zaman
Eksik Olan
Yol Bitene Kadar
Eksik Olan
Sayfa Boş
Prologue
Kendini Nasıl Öldürürsün

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Eylül [Şiir]
Şimdi Aşk [Şiir]
Bir Şey Daha... [Şiir]
Teselli [Şiir]
Derin Hikayeler, Kısa Karşılaşmalar [Öykü]
Yusuf'un Şarkıları [Öykü]
Gülümseme Çiçeği [Öykü]
Vurgun [Öykü]
Gecenin İçinden Gelen Sesler [Öykü]
Salkım Söğüt Hayat [Öykü]


eylül kimdir?

yolcu

Etkilendiği Yazarlar:
insan, hayat


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © eylül, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.