..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Öküzün rengini dýþýnda, insanýn rengini içinde ara. -Mevlânâ
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Toplumbilim > Cemal Zöngür




14 Þubat 2020
Siyasal Düþüncelerin Ýnsanlýðý Getirdiði Nokta!  
Yarým Akýlla Doðan Ýnsan, Kendini Bulmazsa Her Kötülüðü Yapar.

Cemal Zöngür


Siyaset doðasý gereði her zaman ayný doðrular üzerinde gitmeyen deðiþken, yerine göre tüm deðerleri yozlaþtýran sosyal bir araçtýr. Bu bakýmdan kutsallýklar üzerinden siyaset yapanlar ile, insanlýða deðer veren herkes, deðerlerine ihanet etmeden asla siyasal vb. özel amaçlarýna ulaþamazlar.


:ADJG:
Ýnsaný siyasal örgütlenmeye sürükleyen gerçek sebep, insanlarýn sosyal varlýk olma duygularýdýr. Ýnsandaki duygular yaþanýlan her çaðýn þartlarýna özgü biçimlendiðinden, örgütlenmeler de o doðrultuda þekil ve anlam kazanmýþtýr. Bu siyasal yapýlardan tarihe geçenler “Ýlkel Komünal, Tanrýcý Dini Feodalizm, Irkçý Muhafazakârlýk, Kapitalist ve Sosyalizm” þeklindedir. Her siyasal yapýnýn içinden farklý oluþumlar ortaya çýkmýþ olsa da, temel teorik ilkelerinde ciddi deðiþiklikler görülmez. Söz konusu siyasal düþüncelerin politikalarý incelendiðinde, insani anlamda daha çok kaybettirmiþlerdir.

Örneðin insan doðasý gereði sürekli hareketli ve arayýþ içerisinde bir varlýk olarak, çeþitli buluþ ve bilimsel modern olanaklarla daha fazla insani duyguya sahip olmasý gerekirken, tam tersine insani duygu neredeyse dibe vurmuþ durumda. Bu hem insaný hem de tüm siyasal düþünceleri sorgulatmaktadýr. Peki suç insanda mý, siyasal teorilerde midir? Bu sorunun esas cevabý, çaðlara göre ortaya çýkan siyasal örgütlenmelerin temel ilkelerinde saklýdýr. Sýrasýyla siyasi yapýlarýn ilkelerini özetleyerek anlamaya çalýþalým.

a) Ýlkel Komünal Siyasal Örgütlenme: En az 20 bin yýl önce baþlamýþ olup, küçük topluluklar þeklinde Neolitik Çaðýn sonuna kadar devam ettiðini görüyoruz. Ýlkel komünal siyasal yaþamda, ortak çýkarýn dýþýnda en ufak bireysel menfaat söz konusu olmamýþtýr. Bu toplumsal yapýda dikkat çeken en önemli nokta, okuma yazma, düzenli eðitim ve ekonomik araçlarýn kýtlýðýna raðmen, topluma öncülük edenlerle, halk ayný haklara sahiptir. Komünalizmde kariyer yapacak kiþiler, yetenek ve bilgileriyle topluluðun direk çýkarýna olan çalýþmalarla bunu gerçekleþtirirler. En ufak þahsi pay almadan halkýn gönlünü kazanmakla kariyere sahip olunur. Komünist siyasi yapýda özel emek karþýlýðý talebinde bulunmak, herkes için en büyük ahlaksýzlýk olarak görülür. Bunu Küba ve Uruguay gibi devlet baþkanlarýnýn yaþamlarýndan rahatlýkla görmek mümkündür.

b) Tanrýcý Dini Feodalist Siyasal Örgütlenme: Bu siyasal yapý kral tanrýcýlýkla baþlayýp, tek tanrýlý dinlerle günümüze kadar devam eden düþüncedir. Birincil temel teorik ilkesinde, tanrý ve dine dayansa da Irk ve maddiyat tanrý kadar yüceltildiði halde, çeþitli politik oyunlarla bunun üzerini kapatmayý bilen cambaz bir siyasi düþüncedir. Ve ne hikmetse, bu yapýya öncülük eden sermaye sahibi kiþi veya kiþiler, sahip olduklarý servetin Allah vergisi yalanýyla, toplumu rahatlýkla buna inandýrmaktadýrlar. Sahiplenilen dinin her yerde hakimiyeti için, her türlü katliam ve yayýlmacýlýktan çekinemeyen faþizan bir anlayýþa sahiptir.

c) Irkçý Muhafazakâr Siyasal Örgütlenme: Temel teorik ilkesinde birincil olarak ýrk yüceliðine dayanýrken, dincilerden çok fazla bir farklýlýðý bulunmuyor. Söz konusu ýrkçý siyasi yapýlar, tanrýnýn kendi ýrklarýný üstün yarattýðýný ileri sürerken, ayný zamanda hem tanrýcý hem de dinci ýrkçýdýrlar. Kendi ýrkýný herkesten üstün gören bu anlayýþ, din ve maddiyatý buna uygun þekilde yüceltip, ýrkýnýn dünyaya hakim olmasý için her yerde çatýþma, savaþ, kavga, katliam, kan ve gözyaþý dökmeye, kutsal bir görev olarak inanan anlayýþtadýrlar.

d) Kapitalist Siyasal Burjuva Örgütlenmesi: Herkesin bildiði gibi kapitalizmin temel teorik ilkesi (Para) maddiyattýr. Para; tanrýdan daha yüksek þekilde teorikleþtirilip din ve ýrkçýlýðý bunun yanýnda kullanan siyasalsal ve ekonomik faþizan bir organizasyondur. Kapitalist sermayeci siyasal örgütlenme, bilimsel icatlarda dahil her türlü eðitim, dil, din ve ýrkçýlýðý sermayeye uygun þekle sokup yozlaþtýrmaktan asla çekinmez. Burjuvazi, topluluklarý þu sloganla arkasýndan sürüklemeyi baþarabiliyor. Sözde kapitalizmde her türlü özgürlüðün olduðu, isteyen herkesin sýnýrsýz varlýk sahibi olacaðý yalancýlýðýdýr. Ancak ne hikmetse dünyanýn her yerinde, en az otuz yýl iþçilik ve memurluk yapanlar, hâlâ karýnlarýný doyuramýyorlar. Buna raðmen çoðunluðu arkalarýndan sürüklemeleri, insanýn zeka, düþünce, siyasi ve insani yapýsýnda derin yanlýþlarýn olduðunu gösteriyor.

Saðcý siyasal örgütlenme ve yönetim yapýlarýn ortak özellikleri, “Maddiyatý” Tanrýdan daha üstün gördükleri halde, bunun üzerini tanrý ve din sevdasýyla cilalamaktan en ufak utanma duymazlar. Bu siyasal yapýlarda insanlýk ve kültür, paranýn yanýnda bir hiçtir. Sermayeci kapitalistler, para kazanacaðýna inandýklarý her yerde her türlü çalýþmayý yapmaktan çekinmezler. Para kazanýlmayacaksa en ufak kýpýrdama görülmez. Aslýnda sað düþünceler, insanýn tüm insani özelliklerini maddiyata (Para) kurban eden sadist bir kiþiliðe sahip olduðu halde, halkýn çoðunluðu bu durumu anlayacak bilgi, zeka, eðitim ve kültürden yoksun býrakýlmýþtýr. Mevcut siyasal düþünceler içerisinde doðru, temiz teorik ilkeye sahip olanlar komünist, sosyalist ve hümanist düþüncelerdir. Ancak bunlarýn en büyük çýkmazý, insan psikolojisini fazla dikkate almadan hareket etmeleridir.

e) Sosyalist ve Hümanist Siyasal Örgütlenme: Sol olan her yapýnýn temel teorik ilkesi insan, insanlýk, doða, canlýlar, bilimsellik ve insanca yaþanacak maddi deðer üzerinedir. Kýsaca bunun tarifi; ortaklaþmýþ insani çýkarlar temelinde ortak üretip ortak tüketmek ve eþit þekilde yaþamaktýr. Maddi, manevi, insan ve kültürlerin birbirinden üstün olmadýðý anlayýþý mevcuttur. Tanrýcý kapitalizmin hüküm sürdüðü toplumlarda, sosyalist teoriyi çoðunluða kavratmak her zaman mümkün olmamýþtýr. Solun böyle derin insani ilkesi olduðu halde, çoðu sosyalist kiþi kendisini bu teoriye uygun þekilde yetiþtirip yaþamak yerine, bilerek veya bilmeden maddiyatýn etkisinde kalmaya devam etmektedirler.

Ýnsanýn doðal deðiþken hareketli yapýsý bilimsel, doðru eðitim ve kültürle donatýlmadýðý sürece, saðcýlarýn tanrý adýyla parayý kutsadýklarý gibi, çoðu sosyalistler de sosyalizm adýna maddiyatýn kurbaný olmuþlardýr. Sosyalistler, þatlara göre insanýn duygu, düþünce ve yaþamýnda hangi deðiþimleri yaþadýðý çoðu zaman dikkate almýyorlar. Hiç deðiþmeyecekmiþ gibi hümanizm ve emek sermaye teorisini tekrarlamalarý yüzünden, 21.Yüzyýlda bir etkileri söz konusu deðildir artýk. Onun içindir ki, sürekli saðcý siyasi anlayýþlar yönetimde daha fazla söz sahibidirler. Gerçek durumun bu þekilde olduðu kabullenilip solcular, demokratlar, hümanistler, Aleviler ahlaki yapý, felsefe, kiþilik, sýnýf ve maddiyat üzerinde tartýþýp yeni teoriler üretmek zorundalar. Geçmiþte yaþanmýþ deðerleri ýsrarla tekrarlamak, saðcý düþüncelerdeki gibi statikleþmektir. Bu da sosyalist ilkeyle çeliþen bir durumdur.

Her zaman ifade etmeye çalýþtýðýmýz gibi insan doðasý gereði “Yarým Akýllý Doðar”. On binlerce yýl önce tüm imkansýzlýklar içerisinde insanileþmek her bireyin temel ilkesi iken, günümüzde her türlü maddi, bilimsel teknik vs. imkanlara sahipken, insani duygunun sürekli zayýflamasý, insanýn yarým akýllý dahi olmadýðýný kanýtlar. Mevcut bu durum sosyalist, demokrat, Alevi ve Hümanistlerin “Kamil Ýnsaný” yaratamadýklarýný ispatlýyor. Özetlenen siyasi yapýlarýn olumluluktansa, olumsuzluklarýnýn daha fazla olduðunu rahatlýkla ifade edilebilir.


Cemal Zöngür



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn toplumbilim kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Alevilik Ýle Sosyalizm Arasýndaki Düþünsel Fark ve Bütünleþme Sorunu
Kapitalist Düzende, Komünist Yaþam Mümkün Mü?
Ana Tanrýçalar, Hz. Ýbrahim'in Tek Tanrý Masalýna Nasýl Ýnandýlar?
Avrupa'daki Türklerin Yaþamý ve Dünyaya Bakýþlarý
Türkiye'nin Yaþam Kalitesi ve Mutluluk Tablosu
Sosyalist Devlet Baþkanlarý ve Politikalarýnýn Analizi
Hayvan Ýle Ýnsanýn Birbirinden Ayrýlýþý - 3 -
Ýnsan Ýle Hayvanýn Birbirinden Ayrýlýþý - 2 -
Ýnsanda Tapýnmanýn Oluþumu
Düþündüðünü Düþünen Ýnsan Engelli mi?

Yazarýn Ýnceleme ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Ýsrail - Filistin Düþmanlýðýnýn Tarihçesi
Her Þeye Muktedir Tanrý ve Kapitalizm Ölüm Döþeðinde
Türkiye Solunun Sorgu ve Özeleþtiri Kültürü Üzerine
Türkler Þamanist mi Kalsaydý?
Halktan Para Dilenerek Büyük Devlet Olmanýn Hafifliði
Coronanýn Hatýrlattýklarý, Dünyanýn Geleceði
Türkiye Siyasetini Týkayan Etkenker (Araþtýrma Yazýsý)
Alevilik; Ýslam Dýþý Din Deðilse Pozitif Felsefe Midir?
Þii Fars ve Araplara Neden Alevi Denilmektedir?
Kudüs, Dinler Savaþý ve Haklý Olan Kim?

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Dinlerin Doðuþu ve Ýslam'ýn Gerçek Özü (1) [Deneme]
Lider mi Toplumu Þekillendirir; Toplum Mu Lideri? [Deneme]
Hz. Ali ve Ehlibeyt Alevi Midir? [Deneme]
Dinlerin Doðuþu ve Ýslam'ýn Gerçek Özü (3) [Deneme]
Tbmm'de Yedi Maddelik Anayasa Deðiþikliði Neyi Çözer? [Deneme]
Dinlerin Doðuþu ve Ýslam'ýn Gerçek Özü (2) [Deneme]
Alevilerin Kapýlarýna Saldýranlarýn Açýk Kimliði [Deneme]
"Türkleri Yeniden Tanýmak" Araþtýrma Kitabýmý Yazma Nedenim : [Deneme]
Ýþte Türkiye'nin Yaþam Kalitesi ve Mutluluk Karnesi..! [Deneme]
Ýslamiyet Yeniliðe Açýk Bir Din Midir? [Deneme]


Cemal Zöngür kimdir?

Ben Cemal Zöngür, Anadolu Üniversitesi Kamu Yönetimi mezunuyum. Sosyoloji, Tarih ve Siyaset üzerine araþtýrmalar yapmaktayým. Yayýnlanmýþ bir kitabýmýn dýþýnda çeþitli gazetelerde yüzden fazla makalelerimde yayýnlanmýþtýr. Ve iki kitap dosyam yayýna hazýr durumdadýr.

Etkilendiði Yazarlar:
Tam baðýmsýz Tarih ve Siyaset üzerine yazan her Yazar


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Cemal Zöngür, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.